رفتار سیاسی امیری مقدم می خواهد بگوید که عمده و اساس مشکل ما در استان شاید همین مدیران ضعیفی که داریم نیستند بلکه شیوه مدیریتی است که مدیران را تنبل و ضعیف بار آورده است، اینکه حالا مدیران دستگاه های اجرایی مجبورند ذیل «هژمونی سردار»؛ دستورات را اجرا کنند!؛ نمونه همین حضورشان در ملاقات عمومی با مردم است!
کد خبر: ۱۳۶۴۰۷۴
اصلاحات مدیریتی؛ زیر قلم بهمن امیری مقدم!

شاید شما هم ویدیویی از ملاقات عمومی استاندار جدید کرمانشاه با مردم را دیده باشید، اما من یک نکته جالب در برگزاری این ملاقات عمومی استاندار کرمانشاه با مردم را دیده ام؛ آن هم چهره مستاصل برخی مدیران بود که گویی از شیوه جدید این ملاقات ها با مردم کاملا ناراضی اند! انگار کودکی را به زور صبح علی الطلوع بیدار کرده ای که برود مدرسه و درس و مشق بیاموزد و چقدر سخت شان است!

بهمن امیری مقدم گفته که در این شیوه از برگزاری ملاقات های عمومی با مردم که بعنوان یک کار ابتکاری در کشور است باید مدیران دستگاه های اجرایی نیز حضور داشته باشند، پیشتر چنین ملاقات هایی صرفا شخص استاندار در دیداری چهره به چهره با مردم حاضر بود و نهایتا یک برگه تحویل شهروند می شد و خدانگهدار! اما با این برنامه جدید همه مدیران در ملاقات های عمومی با مردم حاضرند تا دستورات مبنی بر حل مشکلات مردمی را پیگیری کنند! بنظرم اینگونه آن مدیر نمی تواند از دست شهروندی که مطالبه و مشکلی دارد فرار کند!

اتفاقا این ابتکار بهمن امیری مقدم است، وی در دوره های مختلف فرماندهی انتظامی در ملاقات های عمومی معاونین خود را نیز فرا می خواند تا حدالامکان مشکلات مردم را بهتر پیگیری و برطرف کنند.

به اعتقاد نگارنده الزام حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان در ملاقات عمومی با مردم از سوی استاندار یک حسن فوق العاده دارد آن هم این است که یک شهروند دیگر نیاز نیست برای پیگیری مشکل خود پله های ادارات را پایین و بالا برود، اتاق های مختلفی را درب به درب بکوبد و بی نتیجه بماند، مستقیم در همان روز ملاقات با استاندار همان لحظه ارجاع می شود به مدیرکل مربوطه و همان لحظه هم دستور می گیرید!

اما گذشته از اینها فقط چهره رنگ باخته برخی مدیران را ببینید! انگار برای شان سخت است شنیدن صحبت های تحصیل کرده های تربیت بدنی! و یا هر جوان مستعد کرمانشاهی!

من تصور میکنم "بایدهای" بهمن امیری مقدم راه "اصلاح مدیریتی" را در پیش دارد، یکی در نشستی خبری که عنوان کرد؛ "نگویید فیک نیوز! ما رسانه های رسمی و غیررسمی داریم." این بیان گویای اصلاح راه و روش رسانه ای مسموم در استان است که هیچکس و هیچ رسانه ای را در حیطه مدیریت خود حذف نخواهد کرد بلکه تصور نگارنده بر این است که برنامه ای برای ساماندهی آنها نیز در پیش خواهد داشت.

و اما ساماندهی اشتغال نکته ای بود که شاید همه جوانان این استان منتظر آن هستند؛ ایجاد فرصت های شغلی که اگر تسهیلاتی در اختیار یک کارآفرین و سرمایه گذار قرار می گیرد باید از ظرفیت نیروی جوان آماده به کار استان بکارگیری کند؛ برای این کار هم یک سامانه تهیه شده که امیدواریم سرمایه گذاران و کارآفرینان با این سامانه به خوبی کار کنند که جایی برای "پارتی بازی" نماند! بدین صورت که جوانان استان متقاضی کار مشخصات و سوابق خود را در آن سامانه ثبت می کنند و دستگاه اجرایی یا سرمایه گذارانی که اشتغالزایی می کنند مکلفند بخش عمده ای از نیروهای خود را از این ظرفیت برداشت کنند.

در انتها به این می اندیشم که رفتار سیاسی امیری مقدم می خواهد بگوید که عمده و اساس مشکل ما در استان شاید همین مدیران ضعیفی که داریم نیستند بلکه شیوه مدیریتی است که مدیران را تنبل و ضعیف بار آورده است، اینکه حالا مدیران دستگاه های اجرایی مجبورند ذیل «هژمونی سردار»؛ دستورات را اجرا کنند!؛ نمونه همین حضورشان در ملاقات عمومی با مردم است! (ایموجی خنده)

امیدواریم این نقشه راه که استاندار مرقوم نموده به آبادی برسد؛ انشالله

*حسام الدین شیخی - روزنامه نگار

تعداد بازدید : 13
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها