اسید فولیک فرم مصنوعی فولات است، یک ویتامین محلول در آب که به عنوان ویتامین B9 نیز شناخته می شود.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، فولیک اسید یک فرم مصنوعی پایدار ویتامین B9 است. این ماده به طور طبیعی در مواد غذایی یافت نمی شود اما اغلب به غذاهای فرآوری شده اضافه می شود و در مکمل های مولتی ویتامین معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

هر روز به چه میزان اسید فولیک احتیاج دارید؟

از آنجا که اسید فولیک نوعی ویتامین B9 است، بنابراین در رژیم غذایی لازم نیست. در عوض، می توانید از طریق مواد غذایی، فولات - شکل طبیعی B9 - مصرف کنید. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بیشتر مردم به اندازه کافی غذاهای غنی از فولات را برای تأمین نیازهای خود نمی خورند.

به همین دلیل، بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده و کانادا، اکنون اسید فولیک را به محصولات دانه تصفیه شده، مانند آرد سفید، نان و غلات اضافه می کنند.

در آمریکا، این عمل باعث افزایش مصرف فولات 28٪ و کاهش ضعف فولات - که توسط میزان فولات در گلبول های قرمز اندازه گیری می شود - از 39٪ به کمتر از 4٪ از جمعیت رسیده است.

از آنجا که اکثر مردم هر دو نوع طبیعی و مصنوعی فولات را مصرف می کنند، الزامات به عنوان معادل فولات رژیم غذایی (DFE) توصیف می شوند:

1 میلی گرم فولات طبیعی از مواد غذایی = 1 DFE
1 میلی گرم اسید فولیک مصنوعی گرفته شده با غذا = 1.7 DFE
1 میلی گرم اسید فولیک مصنوعی که بر روی معده خالی = 2 DFE گرفته شده است

اندازه گیری میزان مصرف این روش به این واقعیت کمک می کند که اسید فولیک تقریبا دو برابر بیشتر از فولات طبیعی از غذاها قابل جذب است.

میزان مصرف روزانه مرجع (RDI) فولات 400 میکروگرم DFE برای بزرگسالان و 600 میکروگرم DFE در دوران بارداری است.

عوارض جانبی و نکات مهم در مورد مصرف اسید فولیک

برخی از عوارض و نکات احتیاطی در مورد مصرف اسید فولیک وجود دارد.

1. کمبود ویتامین B12

کم خونی مگالوبلاستیک می تواند نشانه ای از کمبود فولات و کمبود ویتامین B12 باشد. مصرف مکمل فولات می تواند کم خونی را بدون رفع کمبود B12 اصلاح کند، احتمالاً منجر به آسیب عصبی می شود.

2. خطر پیشرفت سرطان

در برخی تحقیقات ارتباط بین مصرف اسید فولیک و پیشرفت برخی سرطان ها مشاهده شده است. اسید فولیک همچنین ممکن است رشد تومورهای از قبل موجود را تقویت کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

3. آزادسازی اسید فولیک

از آنجا که تبدیل اسید فولیک به فرم فعال آن روند آهسته ای است، اسید فولیک آزاد می تواند در جریان خون شما ایجاد شود.

این امر با ایمنی ضعیف بدن و کاهش عملکرد مغز مرتبط است. علاوه بر این، از آنجا که برخی از افراد دارای جهش ژنتیکی MTHFR هستند که توانایی تبدیل اسید فولیک به شکل فعال آن را کاهش می دهد، مکمل های حاوی 5-MTHF اغلب ترجیح داده می شوند.

به این دلیل است که مصرف مکمل هایی که حاوی شکل فعال ویتامین B9 هستند اطمینان حاصل می کند که فولات بدون در نظر گرفتن ژنتیک توسط بدن شما قابل استفاده است.

منبع: سلام دنیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها