پماد زایلاپی از پمادهای بی حسی موضعی است که احتمالا آن را در سالن های آرایشی دیده باشید، اما بهتر است بدانید که این پماد کاربردهای دیگری نیز دارد.
کد خبر: ۱۳۶۳۵۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، زایلا پی یکی از پمادها و داروهای موضعی است که البته بدون نسخه تجویزی پزشک نیز می توانید از مراکز فروش دارو تهیه کنید، این پماد کرمی از انواع پمادهای بی‌حسی‌ است که با استفاده از این پماد درد کمتری حس خواهید کرد و نتیجه بهتری از کارتان خواهید گرفت.

پماد زایلاپی برای بواسیر

درد بواسیر از دردهای وحشتناکی است که فرد بیمار را درگیر می کند ، این افراد برای کاستن درد خود در ناحیه مقعد می توانند از پماد بی حس کننده زایلاپی استفاده کنند، البته توجه داشته باشید که این پماد فقط در مرحله ابتدایی شروع این بیماری مجاز به مصرف آن هستید و برای درمان کامل باید به پزشک مراجعه کنید. در این مرحله و برای کاهش فوری درد از پماد لیدوکائین نیز می توانید کمک بگیرید.

کار پماد زایلاپی مسدود کردن مجرای سدیم در غشای سلول های عصبی است تا از رسیدن پیام درد به سلول های عصبی جلوگیری کند. از دیگر خواص این پماد ضد التهابی بودن آن و کاستن ورم های بواسیر می باشد.

پماد زایلاپی برای اپیلاسیون

انجام اپیلاسیون و عمل‌های سطحی زیبایی مانند میکروبیلدینگ یا تاتو همراه با دردهای می باشد که فرد توان تحمل آن را نخواهد داشت. خاصیت بی حس کنندگی پماد زایلاپی می تواند در انجام این اعمال و تحمل درد به فرد کمک می کند.

یک ساعت قبل از انجام اپیلاسیون و یا عمل های سطحی زیبایی از پماد زایلاپی بر روی نقطه مورد نظر بمالید تا هنگام کنده شدن موهای زایدتان دردی حس نکنید، رفع موهای زائد در نقاطی مانند بیکینی و زیر بغل بسیار مناسب است زیرا که این نقاط پوستشان حساس تر است و تحمل درد از این نواحی مشکل.

پماد زایلاپی برای لیزر

برداشتن موهای زائد توسط لیزر نیز همراه با درد می باشد ، استفاده درست از پماد بی حس کننده هرگز تداخلی در نتیجه لیزر نخواهد داشت و شما با انجام لیزر در نقاط مختلف بدن درد کمتری حس خواهید کرد .

پماد زایلاپی برای دندان درد

در توصیه های پزشکی اشاره ای به استفاده از این دارو برای رفع دندان درد اشاره ای نشده است ، پس بهتر است برای کاهش دندان درد فوری و تا زمانی که به دندان پزشک مراجعه کنید از اسپری بی حس کننده لیدوکائین استفاده کنید.

پماد زایلاپی برای شیردهی

مصرف پماد زایلاپی به خاطر وجود مواد لیدوکائین و پریاوکائین موجود در آن ممنوع می باشد زیرا که این مواد می‌توانند به داخل شیر ترشح شوند، پس حتما قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی

استفاده از اغلب پمادها و کرم های موضعی عوارض خاصی در پی ندارند اما برخی افراد هستند که با استفاده از آنها دچار مشکل می شوند که در صورت مشاهده هر یک از آنها حتما از استفاده پماد و کرم خودداری کنند.

استفاده بیش از اندازه پماد زایلاپی سبب بروز مشکلات حاد می‌شود و دستگاه گردش خون و دستگاه عصبی نیز دستخوش تغییر می شود ، از عوارض پماد زایلاپی نیز می توان به این موارد اشاره کرد:

• کبودی پوست
• ضعف و بی‌حالی
• تعریق غیر طبیعی بدن و گرگرفتگی
• بالا رفتن تعداد ضربان قلب
• ورم و دچار خارش شدن
• تغییر در رنگ ادرار

منبع: سلام دنیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها