با حضور جمعی از مادران شهدا و خانواده شهید احمد کرمی؛

ویژه برنامه ملی روایت مادری با نقد و بررسی کتاب «لحظه های ناگزیر» درایلام برگزار شد

ویژه برنامه ملی روایت مادری با نقد و بررسی کتاب «لحظه های ناگزیر» با حضور خانواده شهید احمد کرمی، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی،شاهدخت حیدری، نویسنده کتاب«لحظه های ناگزیر» و جمعی از مسئولان و دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۱۷
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در این مراسم  گفت: وقتی از شهدا صحبت می کنیم باید با طمأنینه در رابطه با این بزرگواران صحبت شود شهدای ما بسیار اهل معرفت و عمل بودند و ما در عمل و نه در صحبت باید مسیر این عزیزان را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: تاریخ این سرزمین پر از مجاهدات رزمندگانی است که برای ماندگاری این آب و خاک از جان خود مایه گذاشتند و در واقع پایداری این سرزمین مدیون خون های پاک آنها می باشد که در پای درخت وطن تاریخی ما ریخته شده است.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما قدردان شجاعت و شهامت این افراد نباشیم، به افرادی که برای این سرزمین جان داده اند خیانت کرده ایم.

فلاحی افزود: دشمن وقتی که همراهی و هم افزایی فکری مسئولان را ببیند همچنان که سال های گذشته پشت دروازه های این سرزمین مانده، دوباره خواهد ماند، به شرط انکه ما به عنوان شهدا با صداقت و ایثار در تاریخ نقش افرینی کنیم
 
حماسه مادران و همسران شهدا کمتر از رشادتهای رزمندگان و شهدا در جبهه های نبرد نیست 
 
 مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام نیز در این مراسم گفت: حماسه ای که مادران، همسران و خانواده های شهدا به منصه ظهور رسانده چیزی کمتر از رشادت های سربازان و شهدا در جبهه های نبرد نیست.

سمیه حیدری افزود: اگر تربیت فاطمه گونه ی مادران شهدا نبود شهید احمدی کرمی هایی تربیت نمی شد که اینگونه جان خود را برای خاک این وطن فدا کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام بیان داشت: اگر حمایت های همسران و مادران شهدا نبودحماسه سازان هشت سال دفاع مقدس نمی توانستد از وجب وجب این خاک دفاع کنند.

وی اضافه کرد: ما به عنوان مسئول وظیفه داریم در مراسمات متعدد از رشادت های شهیدان یاد و خاطره انها را گرامی بداریم.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت:  هدف از سلسله برنامه های روایت مادری، پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب  در خصوص استفاده ازذوق و قریحه شاعران و ادیبان، در پاسداشت جهاد و مقاومت، است که به صورت "سلسله جلسات نقد و بررسی" کتابهاي روایت شده از زبان مادران شهدا با عنوان "روایت مادري" در سراسر کشور برگزار می گردد.
 
همچنین شاهدخت حیدری، نویسنده کتاب«لحظه های ناگزیر» در این مراسم و درسخنانی با تشریح روند گردآوری و چاپ این کتاب به بخشی از خاطرات خود از همسر شهید احمد کرمی به عنوان آموزگاری جانباز و ایثارگر پرداخت که در همراهی و هفکری با همسر شهیدش منشاء خدمات فرهنگی ماندگاری در تاریخ استان شده است.

وی همچنین با  خواندن بخشهای از کتاب، اهداف و منویات قبلی این شهید را و همچنین علایق فکری و فرهنگی اش که منجر به حضورش در جبهه های حق علیه و باطل و نهایتا به شهادتش منجر شد، بیان داشت.
 
لازم به ذکر است شهيد احمد كرمي  سال 1332 در خانواده اي متوسط اما مذهبي بدنيا آمد از همان دوران كودكي با هوش و زيرك بود با درد و رنج فراوان تحصيلات خود را به پايان رسانید، در سال 1353 به خدمت سربازي اعزام گرديد و بعد از اتمام سربازي در آزمون سراسري رشته شيمي دانشگاه سنندج موفق  شد اما به خاطر مشکلات مالی نتوانست شركت نمايد و بالاخره موفق به اخذ مدرك فوق ديپلم (علوم تجربي ) شد و به شغل شريف معلمي پرداخت و در دوران انقلاب اسلامي نقش بسزايی داشت و بارها مورد تعقيب مزدوران شاه قرار گرفت اما شجاعانه از دست آنها مي گريخت .

با شروع جنگ وی در سال 1360 به جبهه حق عليه باطل شتافت  و در شبانگاه  نهم تیرماه 1360 در سالگرد  ازدواجش  در در منطقه عملیاتی «بازي دراز» به فیض شهادت نائل آمد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها