به منظور فعالیت در امر گردشگری جام جهانی ۲۰۲۲ صورت گرفت؛

ساخت و صادرات یک فروند شناور گردشگری در قشم به کشور قطر

در نشست استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح شد؛

لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش تربیت نیروی دریانورد با مشارکت سازمان بنادر و وزارت علوم

استاندار هرمزگان تربیت نیروی دریانورد را یکی از وظایف سازمان بنادر دانست و گفت: ابزار اصلی این مهم در اختیار دانشگاه‌هاست که فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی آن از طریق وزارت علوم امکان پذیر است.
استاندار هرمزگان تربیت نیروی دریانورد را یکی از وظایف سازمان بنادر دانست و گفت: ابزار اصلی این مهم در اختیار دانشگاه‌هاست که فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی آن از طریق وزارت علوم امکان پذیر است.
کد خبر: ۱۳۶۱۴۳۲

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،استاندار هرمزگان تربیت نیروی دریانورد را یکی از وظایف سازمان بنادر دانست و گفت: ابزار اصلی این مهم در اختیار دانشگاه‌هاست که فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی آن از طریق وزارت علوم امکان پذیر است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "مهدی دوستی" شامگاه شنبه در نشستی دو ساعته با علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و در خصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کرد و گفت: طی ماه جاری زمین مورد نیاز برای احداث مرکز آموزشی هنرستان دریایی و مرکز فرعی امداد و نجات دریایی در جزیره هرمز در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: مطالعات احداث بندر جزیره هرمز نیز به‌ زودی شروع می شود و عملیات اجرایی آن طی سال جاری به‌طور حتم کلید خواهد خورد و بر اساس پیش بینی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می رسد.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به سفرهای ایمن نوروزی در تعطیلات عید ۱۴۰۱ در استان هرمزگان، تلاش های سازمان بنادر و اداره ‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای انجام بیش از چهار میلیون نفر سفر نوروزی در سواحل و جزایر، بدون هیچ سانحه‌ای را در خور تحسین و تمجید دانست.

اغ

از به کار پروژه‌های توسعه‌ای بندری و دریایی هرمزگان با تعریف ردیف بودجه‌ای مشخص

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در دیدار با استاندار هرمزگان، با تاکید بر بودجه‌مند بودن کلیه برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه بندری و دریایی، افزود: یکی از اولویت‌های توسعه‌ای سازمان بنادر، ساخت اسکله و رونق تردد در جزیره هرمز است.

 

علی اکبر صفایی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه در زمینه‌های تجارت دریایی، صنایع‌ومعادن و گردشگری ساحلی و دریایی دارد، تاکید کرد: در نشست هیأت عامل سازمان بنادر در حوزه بندری و دریایی استان هرمزگان طرح های زیرساختی و سرمایه‌گذاری متعددی تعیین شده است که همه آنها بدون استثنا از ردیف بودجه‌ای، جهت عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر برخوردار هستند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به نیازهای زیربنایی استان هرمزگان در حوزه دانش و تاکید نماینده ولی فقیه در استان، در نظر داریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط و استانداری، رشته‌های تخصصی دریایی و علوم دریانوردی را در جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی دریانورد و متخصص در رشته‌های حقوق‌دریایی، تجارت دریایی، حقوق حمل‌ و نقل دریایی و مهندسی دریایی در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی کنیم.

 

صفایی از ارائه طرحی به مجلس شورای اسلامی مبنی بر تسهیل کارورزی و حضور دانشجویان علوم دریایی در دو شش ‌ماه پایان تحصیل بر روی کشتی‌های تجاری و بازرگانی خبر داد و گفت: رویکرد جدی سازمان بنادر، تربیت نیروی کارشناس و کارشناس ارشد دریانورد، مطابق با کنوانسیون‌های آموزشی سازمان بین‌المللی دریانوردی( آیمو) با همکاری دانشگاه‌های علوم و فنون دریایی است.

 

وی همچنین از در دست ساخت بودن شناور بزرگ و چند منظوره تجسس ‌و نجات دریایی به طول ۱۱۶ متر، با امکانات بیمارستانی، به ظرفیت بیش از ۳۰۰ نفر خبر داد و گفت: دو شناور بزرگ جست‌وجو نجات دریاییMother Sar) ) در جزیره کیش و در راستای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و با اعتبار بیش از ۲۵ میلیون یورو، و با امکانات مقابله با آلودگی نفتی، به دستت متخصصان داخلی در دست ساخت است.

 

آغاز طرح مطالعاتی بندر نخل ناخدا

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از آغاز طرح مطالعاتی برای بندر نخل ناخدا خبر داد و اظهار داشت: در این پروژه، با همکاری و مشارکت یک سرمایه‌گذار بزرگ، علاوه بر ایجاد مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی زیر ساخت مناسبی برای مسافرت های ایمن دریایی نیز ایجاد خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه بندر مسافری شهید ذاکری قشم، پاسخگوی واقعی نیازهای مسافران و گردشگران بندرعباس نیست، عنوان کرد: لازم است با همکاری سازمان منطقه آزاد، یک ترمینال مسافری مجهز و پیشرفته در قشم ساخته و راه‌اندازی شود.

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از برنامه‌های توسعه‌ای متنوع این سازمان در مناطق محروم در شرق استان هرمزگان خبر داد.

 

گفتنی است؛ احداث بندر اقیانوسی در شرق هرمزگان به‌منظور واردات خوراک واحدهای فولادی، فراهم کردن امکان پهلو دهی شناورهای تفریحی بزرگ مقیاس در جزیره کیش، اجرای طرح توسعه بندر شهید حقانی بندرعباس، بندر شهید ذاکری قشم، لایروبی بندر لارک، تکمیل بنادر تیاب، سیریک، خمیر و اسکله نخل ناخدا، راه‌اندازی هنرستان دریایی و مرکز فرعی امداد و نجات دریایی در جزیره هرمز، از مهم ترین مصوبات دوساعته "علی‌اکبر صفایی" معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مهدی دوستی استاندار هرمزگان بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها