در گفتگو با استادان، کارشناسان و مسؤولان بررسی کرده‌ایم که پدیده نخبه‌پرانی در دانشگاه‌های کشور تا چه‌اندازه جدی است

رمزگشایی از یک خیانت داخلی به نخبه‌ها

میل به خرید از آن تمایلاتی است که هم جیب آدم را خالی می‌کند و هم یک لذت زودگذر است. پس اگر شما هم بی‌جهت میل و عطش خرید کردن دارید این گزارش را بخوانید.
کد خبر: ۱۳۵۳۸۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از ما به شکل ناخودآگاه چیز‌هایی را می‌خریم که یا به آن‌ها احتیاجی نداریم یا در حداقل ضرورت هستند، اما در لحظه میل به خرید به آن را پیدا می‌کنیم و ممکن است یکباره پول زیادی برای داشتنش خرج کنیم. واقعیت این است که خرید تفننی تفریح بسیاری از ماست. تفریحی که به نظر می‌رسد چندان هم به نفع‌مان نیست و به مرور اطرافمان پر میشود از چیز‌هایی که از روی هوس و بی‌نیازی خریده‌ایم و ممکن است پولمان را برای خرید و انجام کار‌های واجب کم کند. اما چطور می‌شود این تمایل به خرید کردن را کاهش داد؟

ما چند پیشنهادبرای شما داریم:

خرید را به تاخیر بیندازید

حس نیاز به یک کالا برای بسیاری از ما یک حس آنی و لحظه‌ای‌ست و اگر چندساعتی صبر کنیم، ممکن است آن حس از بین ببرد و حتی پیش خودتان بگویید چه خوب شد نخریدم. پس اگر احساس کردید دوست دارید یکباره کالای خاصی را بخرید آن را به تاخیر بیندازید. اگر بعد از تاخیر حس نیازتان به آن کالا فروکش کرد که معلوم است نیاز زیادی نداشتید. اگر بعد از چندروز دیدید باز به آن کالا احتیاج دارید و آن را می‌خواهید آن وقت برای خرید اقدام کنید.

بازارگردی ممنوع

بسیاری از ما وقتی می‌خواهیم قدم بزنیم و یا جایی برای خوشگذرانی برویم، اولین پیشنهادی که به ذهنمان می‌رسد بازارگردی و پاساژگردیست. بازارگردی میل به خرید را چندین برابر می‌کند. پس بهتر است به جای بازارگردی محل دیگری را برای قرار‌های دوستانه و خوشگذرانی‌های مختلف انتخاب کنید. تا هم فضای تازه‌تری را تجربه می‌کنید هم پول و پس‌اندازتان محفوظ می‌شود. بازارگردی حتی اگر به خرید هم ختم نشود پر است از کالا‌هایی که دوست دارید آن‌ها را داشته باشید، ولی نمی‌خرید و حسرت آن به دلتان می‌ماند.

آنلاین‌شاپ‌ها را حذف کنید

آنلاین‌شاپ‌ها به خصوص در اینستاگرام برای تک‌تک مناسبت‌ها کالا برای فروش عرضه می‌کنند. شب یلدا، شب عید، پاییز، تابستان هرچیزی که فکر کنید می‌تواند بهانه‌ای باشد تا آنلاین شاپ‌ها از کفش و لباس گرفته تا دکوراتیو برایش کالا آماده کرده باشند. پس اگر خیال می‌کنید خیلی تحت‌تاثیر آنلاین‌شاپ‌ها هستید. ا‌پلیکیشن‌های خرید و اکانت‌های فروش کالا را پاک کنید.

بلاگر‌های پر تبلیغ را حذف کنید

بسیاری از بلاگر‌ها در تک‌تک عکس‌ها و محتوا‌هایی که از خودشان منتشر می‌کنند. شما را تشویق به خرید کالایی می‌کنند که بابتش پول گرفته‌اند. آن‌ها طوری از داشتن یک کالا به طور خاص حرف می‌زنند که انگار یکی از نیاز‌های اصلی شماست و باید آن را داشته باشید. پس خودتان را از دست بلاگر‌هایی که دائما شما را به خرید وا می‌دارند. خلاص کنید.

کمد لباس‌ها و اثاثیه‌تان را دوره کنید

هربار که یکباره هوس لباس و روسری و کفش و لباس تازه کردید و حس کردید باید حتما لباس بخرید، بهتر است کمد کفش و لباس‌تان را باز کنید و ببینید که آیا واقعا نیازمند چیز تازه‌ای هستید؟ آیا لباس تازه لازم دارید؟ آیا باز هم فکر می‌کنید به آن وسیله‌ای که دارید احتیاج دارید؟ باخودتان روراست باشید.

درباره خرید حرف نزنید

حرف زدن درباره خرید میل به آن را نیز افزایش می‌دهد. بسیاری از دوستان ما هنگام حرف زدن دائما درباره خرید‌هایی که انجام دادند و یا قرار است انجام دهند صحبت می‌کنند. از حراج‌های موجود در بازار گرفته تا مغازه‌هایی که تازه باز شدند. بهتر است این وقت‌ها شما نبض حرف را دستتان بگیرید و بحث را از خرید به جای دیگری بیندازید وگرنه ممکن است در دام این حرف دوباره میلتان به خرید زیاد شود. می‌دانید که خرید بی‌رویه دشمن پس‌انداز است!
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها