برای مقابله با تغییرات جوی صورت می گیرد

بازگرداندن ماموت‌ های منقرض شده به زندگی

دانشمندان از یافتن بقایای ماموت بسیار قدیمی در کف اقیانوسی در آمریکای شمالی شوکه شدند.
کد خبر: ۱۳۵۰۵۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، تیمی از محققان شامل Lauren M Johnson دانشمند ارشد استیون هادوک، کیتی مون محقق فوق دکتری UC سانتا کروز و دانیل فیشر دیرینه شناس دانشگاه میشیگان برای تمیز کردن قطعه عاج بزرگ کشف شده، آماده می‌شوند.

رندی پریکت خلبان و دانشمند استیون هادوک، محققین موسسه تحقیقاتی آکواریوم خلیج مونتری (MBARI) در سال ۲۰۱۹ یک عاج ماموت کلمبیایی را در ۱۸۵ مایلی ساحل و عمق ۱۰ هزار فوتی در اقیانوس کشف کردند.

در آن زمان آنها تنها توانستند یک قطعه کوچک از عاج جمع آوری کنند، بنابراین در ژوئیه ۲۰۲۱ برای دریافت نمونه کامل به آن جا بازگشتند.

یکی از مسئولین هادوک گفت: شما هنگام کاوش در اعماق دریا باید منتظر کشف اجسام غیرمنتظره باشید، اما ما هنوز از اینکه به عاج باستانی یک ماموت برخوردیم حیرت زده هستیم. کار ما برای بررسی این کشف هیجان انگیز تازه شروع شده است و مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در آینده هستیم.

سن عاج کشف شده چقدر است؟

دانیل فیشر، دیرینه شناس دانشگاه میشیگان، که در مطالعه ماموت‌ها و ماستودون‌ها تخصص دارد، گفت که این با هر چیزی که تا به حال دیده متفاوت است. ماموت‌های دیگر عموماً از اعماق بیش از چند ده متری از اقیانوس بازیابی شده‌اند.

محققان در حال بررسی اطلاعات مختلفی در مورد این عاج از جمله سن حیوان در هنگام مرگ هستند. آن‌ها معتقدند که محیط سرد و پرفشار به حفظ عاج کمک کرده است، بنابراین می‌توان آن را با جزئیات بیشتر مورد مطالعه قرار داد.

همچنین طبق نظر آن‌ها این می‌تواند قدیمی‌ترین عاج ماموت باشد که به خوبی حفظ شده و از این منطقه از آمریکای شمالی و آزمایشگاه زمین شناسی UCSC به دست آمده است.

پس از تجزیه و تحلیل رادیو ایزوتوپ‌ها تخمین زده می‌شود که این عاج بیش از ۱۰۰ هزار سال قدمت داشته باشد.

محققان امیدوارند داده‌های جمع‌آوری‌شده علاوه بر ماموت‌های پیدا شده به طور کلی اطلاعات بیشتری درباره سایر گونه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

بث شاپیرو، محقق ارشد آزمایشگاه Paleogenomics UCSC گفت: نمونه‌هایی مانند این فرصتی نادر برای ترسیم تصویری از حیوانی که قبلاً زنده بوده و از محیط زندگی اش را به ما می‌دهد. کشف بقایای ماموت در قاره آمریکای شمالی خیلی نادر است و ما انتظار داریم که DNA این عاج برای اصلاح آنچه در مورد ماموت‌ها در این بخش از جهان می‌دانیم، بسیار کمک کننده باشد.

کشف بقایای عاج یک ماموت در اقیانوس (+عکس)

کشف بقایای عاج یک ماموت در اقیانوس (+عکس)

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها