در گفت‌وگو با بازیگر سریال «سرجوخه» مطرح شد:

تعلیق؛ عامل جذابیت سریال‌های امنیتی

ویژگی اصلی سریال‌های مطرح در همه جای دنیا غیرقابل پیش‌بینی بودن و مایه‌های تعلیق‌برانگیز است و هرچقدر در داستان‌پردازی سریال‌هایمان به سمت ایجاد تعلیق برویم، موفق‌تر خواهیم بود.
کد خبر: ۱۳۴۷۳۱۰

پیام احمدی‌نیا بازیگری که سریال «سرجوخه» را روی آنتن دارد با بیان مطلب فوق به جام‌جم گفت: دوره سریال‌های سرراست سر نیامده و هنوز چنین سریال‌هایی تولید می‌گردد ولی در سریال‌هایی که با مضمون جاسوسی، جنایی و امنیتی تولید می‌شوند هرچقدر داستان ناشناخته‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر باشد، احتمال موفقیت بیشتر است‌.
این بازیگر افزود: در سریال «سرجوخه» بخش عمده‌ای از کاراکترها، خاکستری هستند و درونمایه‌ای مابین مثبت و منفی دارند چون نیاز درام این است که نتوان به راحتی رفتارها و واکنش‌های آنان را حدس زد تا آن‌ها در مسیری قرار گیرند که براساس اتفاقات روبرو، واکنش‌ها رخ دهد و در نتیجه آن مخاطب، لذت بیشتری ببرد.
احمدی‌نیا که در «سرجوخه» ایفای کاراکتری با نام «صفر قهوچی» را برعهده دارد، ادامه داد: شخصیتم در این سریال برخلاف تصورات موجود اصلا منفی نیست و کاملا کاراکتری بینابین است که گاهی می‌تواند مثبت و گاهی هم منفی باشد. این، شکل اتفاقات است که عکس‌العمل‌های او را شکل می‌دهد و شاید برخی مواقع خیلی هم مثبت به نظر برسد.
بازیگر «وارش» و «بیگانه‌ای با من است» درباره روند تولید سریال‌های با درونمایه امنیتی در سال‌های اخیر گفت: تلویزیون به همه‌جور سریالی نیازمند است و باید جا برای تمام گونه‌ها در تلویزیون باشد تا مخاطبان مختلف راضی شوند. اصلا یکی از دلایل استقبال از شبکه‌هایی مثل آی‌فیلم آن است که سریال‌های مختلف و متنوع را در باکس‌های گوناگون ارائه می‌کند. سریال‌های امنیتی نیز ازجمله گونه‌های مورد علاقه مخاطب است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در ساخت سریال‌های امنیتی تحقیق و دقت بر پژوهش‌های قبل از تولید خیلی مهم است و هرچقدر فاز تحقیقات را جدی بگیریم به همان اندازه می‌توان محصول قابل اتکاتری تولید کرد. سریال «سرجوخه» از منظر فیلمنامه، کار کاملی داشت که ناشی از پژوهش‌های لازم بر سوژه‌ها بود و همین پژوهش‌هاست که باعث شد شخصیت‌های متنوع و باورکردنی وارد کار شوند.
احمدی‌نیا درباره تحقیقات شخصی خودش برای بازی در «سرجوخه» گفت: نظیر این شخصیت را پیشتر هم کار کرده بودم و برای همین تحقیقات کاملی داشتم درباره آدم‌های حاشیه اجتماع مانند «عموصفر» که در برهه‌ای از زندگی، سرنوشت‌شان گره می‌خورد به آدم‌هایی که بیش از حد جاه‌طلب هستند.
این بازیگر درباره اینکه چرا نقش‌های حاشیه‌ای را زیاد بازی می‌کند اظهار داشت: هر نقشی که بازی کرده‌ام، مختصات و ابعاد خودش را داشته و اصلا این طور نبوده که شخصیت‌های مشابه بازی کنم. هر کدام از آدم‌های حاشیه اجتماع، شخصیت و روحیات خودش را دارد و براساس این روحیات است که پیش می‌رود و من هم سعی می‌کنم هر نقش را با شناخت درونیاتش، ایفا کنم.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها