مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از راه‌های حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به‌منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر و گسترش مزیت‌های روستا است.
کد خبر: ۱۳۴۱۷۰۹
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: اصغر نوراله‌زاده تصریح کرد:  پنج روستا به‌عنوان پایلوت به‌عنوان هر روستا یک محصول انتخاب و کار ثبت آن‌ها انجام شود امید می‌رود با اجرای این طرح از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده و کسب‌وکارهای در مناطق روستایی ایجاد شود.
 
وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید با حمایت از طرح هر روستا ـ یک محصول در تلاش است اشتغال‌زایی را به روستاها برده و بر بیکاری در روستاها غلبه و خانوارها را از خدمات صندوق بهره‌مند کند.
 
نوراله زاده بیان کرد: پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‌های اشتغال علاوه بر آنکه تحولی در بخش توسعه اشتغال به وجود آورد، به جلوگیری از رشد مهاجرت‌ها و ترغیب و ماندگاری بیشتر روستاییان منجر شد و افراد بسیاری به‌واسطه اجرای طرح‌های اشتغال از شهرها به روستاها بازگشتند.
 
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در بخش دیگری از صحبت هایش به صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد اشاره و بیان کرد: برای گردشگری اعتبار مورد نیاز وجود دارد و می‌توان کار انجام داد و دستگاه‌های مربوطه طرح‌ها را جمع‌آوری تا حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکارها در این حوزه انجام شود.
 
نوراله زاده ادامه داد: اعتبار لازم برای ایجاد طرح‌های گردشگری در روستا وجود دارد و انتظار می‌رود این پروژه‌ها علاوه بر رونق کسب‌وکار در مناطق روستایی مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شود.
 
وی عنوان کرد: کارگاه‌های میوه خشک‌کنی و سبزی پاک‌کنی که در روستاها ایجاد شده اعتبارات و تسهیلات لازم را دریافت خواهند کرد و اگر در قالب روستایی امکان‌پذیر نبود از طریق وزارت کار از اعتبارات ملی تخصیص داده می‌شود.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها