«مولنوپیراویر» و کاهش احتمال بستری شدن بیماران کرونایی

داروی مولنوپیراویر برای درمان بیماری کرونا امیدوار کننده تشخیص داده شده ضمن اینکه احتمال بستری شدن بیماران کرونایی را کاهش می دهد. این دارو در روزهای اخیر بسیار مورد توجه بوده است. اما آیا به اندازه ای که به آن توجه می شود می تواند در برابر بیماری کرونا موثر باشد.
کد خبر: ۱۳۴۱۵۸۵

به گزارش جام جم آنلاین ، داروی مولنوپیراویر با نام MK-4482 هم شناخته می شود. این دارو ضدویروس است و در اصل برای مبارزه با آنفلوآنزا طراحی شده بود.

دو شرکت دارویی در آمریکا برای توسعه این دارو برای درمان بیماری کرونا با یکدیگر همکاری کردند.

برخلاف رمدسیویر  که باید به صورت داخل وریدی تجویز شود  مولنوپیراویر را می توان به صورت قرص بلعید. این می تواند استفاده از آن را برای متوقف کردن بیماری در مراحل اولیه آن آسان تر کند.

در مطالعات اولیه بر روی سلول های ریه انسان و حیوانات، مولنوپیراویر نتایج امیدوارکننده ای در برابر ویروس جدید کرونا ایجاد کرد. در اکتبر 2020 ، دو شرکت مرک و ریج بک دو آزمایش را آغاز کردند تا ببینند آیا مولنوپیراویر می تواند مرگ و میر را کاهش داده و بهبودی را در بیماران تسریع کند یا خیر.

در ماه آوریل  مرک و ریج بک اعلام کرده بودند که آزمایش مولونوپیراویر را در بیماران بستری در بیمارستان به پایان می رسانند زیرا داده ها نشان می دهد که بعید است کمکی کند. اما در اکتبر 2021  آنها اعلام کردند که آزمایش بر روی بیماران سرپایی پرخطر نتایج امیدوار کننده ای داشته است. مولنوپیراویر خطر بستری شدن و مرگ را به نصف کاهش داد. البته هنوز برای مجوز اورژانسی مولنوپیراویر درخواست نشده است.

مولنوپیراویر  نتایج بسیار امیدوارکننده ای در آزمایشات مختلف داشته است. نیویورک تایمز اعلام کرده است که این بیماری می تواند گام بزرگی در راستای مبارزه با کرونا باشد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها