جهت‌گیری کلان ما حمایت از تولیدات تراز انقلاب است
وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه جشنواره شهید اندرزگو:

جهت‌گیری کلان ما حمایت از تولیدات تراز انقلاب است

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: نقش مدرسه و خانواده می‌تواند در گسترش مطالعه بسیار موثر باشد در صورتی که دانش آموزان غیر از کتاب‌های خود کتاب‌های غیر درسی را هم بخوانند.
کد خبر: ۱۳۲۴۹۶۳
به گزارش جام جم آنلاین، آقای غلامعلی حداد عادل در مراسم اختتامیه جشنواره قلم زرین افزود: هم اکنون در بسیاری از شهر‌های ایران دانش آموزان غیر از کتاب درسی هیچ کتاب دیگری نمی‌خوانند و این در حالی است که در شهر آن‌ها نه کتاب فروشی در دسترس و نه امکان خرید برای همه است.

وی گفت: درس خواندن منحصر به حفظ کردن شده است و ارتباط بین کودک و نوجوان و کتاب برقرار نمی‌شود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: شخصیت افراد در کودکی شکل می‌گیرد و بعد از آن هر چقدر در زمینه کتاب خوانی تلاش کنیم فایده‌ای ندارد.

وی افزود: باید تغییرات ساختاری در شیوه آموزش کتاب‌ها به وجود بیاید و معلم‌ها هم اهل کتاب باشند و حلقه اول یعنی ارتباط جامعه با کتاب تقویت شود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم قیمت کتاب روز به روز بیشتر شده و در سبد خانواده جایی برای کتاب نمانده است.

آقای حداد عادل گفت: با توجه به مشکلات معیشتی، صنعت نشر در ایران با دشواری‌های زیادی روبروست و ما امیدواریم دولت آینده بتواند با سیاست گذاری‌های گوناگون و دفاع از خرید کتاب جامعه را به سمت گسترش کتابخانه‌های عمومی و مشغولیت جوانان با کتاب سوق دهد.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون فضای مجازی در دسترس همه را به سمت نویسندگی بی محتوا سوق داده است. این درحالی است که همه به نوعی گوینده اند و نه نویسنده و حرف‌های معمولی، عالم گستر شده است.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: روز قلم می‌تواند فرصتی برای توجه به دغدغه‌های اهل کتاب و نویسندگان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها