متخصصان شرکت دانش‌بنیان «فن‌آفرین سداد بین‌الملل» ضمن معرفی محصولاتی با نشان تجاری «هوبِر» با سه شرکت خارجی معتبر در صنعت آسانسور همکاری مشترک می‌کنند

فناوری‌ های‌ روز آسانسور با هوبر

متخصصان جوان شرکت «رهاورد دانش فانی» با ایده کسب درآمد از طریق بازی‌ کردن موفق به طراحی و ساخت بازی «فانی‌ کیو» برای گوشی‌های اندروید شده‌اند

با فانی‌ کیو هم سرگرم شو، هم پول دربیار!

بسیاری از منتقدان بازی‌ های دیجیتال و در رأس آنها گروهی از پدر و مادرها همیشه می‌گویند فایده این وقت‌گذرانی با بازی در موبایل چیست؟!
کد خبر: ۱۳۲۲۲۶۹

احتمالا آنها و دیگر علاقه‌مندان به بازی‌ های دیجیتالی وقتی متوجه شوند بازی‌ هایی هست که علاوه‌بر سرگرم‌ شدن و لذت‌بردن از آن، می‌توان با انجام آن بازی پول هم در آورد، نظرشان راجع به فایده این بازی‌ ها به‌کلی عوض خواهد شد! تلاش برای تحقق همین ایده سبب شد جمعی از جوانان خوشفکر و متخصص کشورمان که رده سنی آنها از 16 تا 20 سال است مدتی پیش دور هم جمع شوند و شرکت «رهاورد دانش فانی» را تشکیل دهند.

با فانی‌ کیو هم سرگرم شو، هم پول دربیار!

این شرکت به‌طور رسمی سال 98 تأسیس شده و در حال حاضر تنها شرکت خلاق بازی‌سازی در استان سیستان‌وبلوچستان محسوب می‌شود.

شرکت رهاورد دانش فانی در سال 99 موفق به کسب تأییدیه خلاقیت‌وفناوری از سوی معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌جمهوری شده است.

سید عرفان حیدری، مدیرعامل جوان و بنیانگذار موفق شرکت «فانی» است که فقط 20 سال سن دارد. به‌گفته او، این شرکت براساس یک پرسش به‌وجود آمده است! سوالی که حدودا دو سال و نیم پیش ذهن حیدری را به‌خودش مشغول می‌کرد، این بود که «آیا روش ساده‌ای برای کسب درآمد از بازی‌کردن وجود دارد؟!»

او در خصوص شیوه‌ای که در پاسخ به این پرسش ابداع کرده است می‌گوید: «شاید در آن زمان اصلی‌ترین راه برای درآمدزایی بازیکن‌های حرفه‌ای که به آنها «گیمر» (Gamer) نیز گفته می‌شود، این بود که از لحظات بازی‌کردن شان فیلم گرفته و با به‌اشتراک‌گذاری آنها در شبکه‌های اجتماعی مختلف، ازجمله «یوتیوب»، تلاش می‌کردند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کرده و به نوعی درآمد ناپایدار برسند؛ اما این روش حداقل در کشور ما کارایی چندانی نداشت. به‌همین دلیل و پس‌از بررسی‌های فراوان، در مجموعه فانی به این نتیجه رسیدیم که یک بازی مخصوص گوشی‌های هوشمند بسازیم و در آن روش منحصربه‌فردی را که برای کسب درآمد از طریق بازی کردن ابداع کرده بودیم معرفی کنیم. به این ترتیب بازی «فانی‌کیو» (FaniQ) را به‌عنوان اولین محصول‌مان تولید و روانه بازار کردیم.»

بازی «فانی‌ کیو» در یک نگاه

مدیرعامل مجموعه فانی درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های این بازی به جام‌جم می‌گوید: «فانی‌کیو که یک بازی سرگرم‌کننده در ژانر «اطلاعات عمومی» است، در واقع بستری برای کسب درآمد 24 ساعته از طریق بازی‌کردن به‌شمار می‌رود. در این بازی فقط کافی است کاربر به 10 سوال جواب صحیح بدهد تا به درآمد برسد! فانی‌کیو از لیگ‌های مختلفی با سطح سختی متفاوت تشکیل شده که بسته به میزان سختی سوالات در هرکدام از آنها، جوایز نقدی گوناگونی از 4000تومان تا 20هزار تومان برای این لیگ‌ها در نظر گرفته شده است.»

حیدری می‌افزاید: «روش کار به این صورت است که کاربران می‌توانند فانی‌کیو را از طریق جست‌وجو با املای لاتین FaniQ از «گوگل‌پِلِی» دانلود کرده و روی تبلت یا گوشی‌شان نصب کنند. سپس با ورود به بازی، در اولین مرحله ثبت‌نام صورت می‌گیرد و بلافاصله کاربران وارد بخش جایزه نقدی می‌شود؛ آنها در این بخش لیگ مورد نظرشان را انتخاب کرده و پاسخ‌دهی به سوالات را آغاز می‌کنند. هر کاربری که بتواند همه سوالات را به‌درستی پاسخ داده و برنده بازی شود، جایزه آن لیگ را دریافت می‌کند و با مراجعه به بخش تسویه حساب می‌تواند درخواست خود را مبنی‌بر دریافت جایزه ثبت کند. در آخر کل درآمدی که کاربر به‌دست آورده است، تا 24 ساعت به حساب او واریز خواهد شد!»

او در پاسخ به این پرسش که جوایز بازیکنان از چه طریقی تأمین اعتبار می‌شود، می‌گوید: «ما در قبال بازی‌کردن با فانی‌کیو، مبلغ کمی را تحت‌عنوان کارمزد از کاربران دریافت می‌کنیم؛ این مبالغ درکنار درآمدهایی که از طریق پذیرش تبلیغات و همچنین فروشگاه بازی داریم، منبع اصلی جوایز نقدی را تشکیل می‌دهد.»

به گفته حیدری، اصلی‌ترین رقیب داخلی فانی‌کیو بازی «کوئیز آو کینگز» (Quiz of Kings) است که فقط از لحاظ ژانر بازی و قرارگیری در دسته‌بندی بازی اطلاعات عمومی، شباهتی با فانی‌کیو دارد؛ همچنین در سطح جهانی نیز بازی «تریویا کرَک» (Trivia Crack) که یکی از محبوب‌ترین بازی‌هاست و رکورد بیش‌از 150میلیون بار نصب از گوگل‌پلی را دارد، رقیب دیگری برای فانی‌کیو محسوب می‌شود. گفتنی است فانی‌کیو پس‌از انتشار در گوگل‌پلی، فقط طی 10 روز موفق به جذب بیش از هزار کاربر شد.


فناوری‌های نوین و پیشرفته در «فانی‌بیت»

بنیان‌گذار شرکت فانی در معرفی محصول دیگری از شرکت تحت مدیریتش، می‌گوید: «بازی «فانی‌بیت» (FaniBeat) محصول بعدی ماست که در حال حاضر مشغول کار توسعه آن هستیم و تقریبا تا یک‌ماه آینده برای دانلود از طریق گوگل‌پلی و سایر فروشگاه‌های معتبر اندرویدی، در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. فانی‌بیت اولین بازی ایرانی در ژانر «موزیکال» است و در سطح جهانی رقیبی مانند بازی بسیار پُرطرفدار «پیانو» (Piano) دارد که بیش‌از 1.5میلیارد بار از گوگل‌پلی نصب شده است.»

با فانی‌ کیو هم سرگرم شو، هم پول دربیار!


وی در رابطه با نحوه بازی فانی‌بیت تصریح می‌کند: «کاربر پس‌از دانلود، نصب و ورود به این بازی، مراحلی را به‌منظور آشنایی و آموزش می‌گذراند و سپس وارد بازی می‌شود؛ کاربر در محیط بازی با مکعب‌هایی مواجه می‌شود که از طریق ضربه‌زدن روی آنها، نقشی در نواختن یک موسیقی ایفا می‌کند. در این بخش کاربر به موسیقی‌های محبوب فارسی دسترسی دارد و می‌تواند از میان آنها انتخاب نماید. فانی‌بیت نیز مانند بیشتر بازی‌ها متناسب با پیشروی در مراحل مختلف، به‌تدریج روند دشوارتری پیدا می‌کند تا به‌وسیله ایجاد چالش‌های متنوع، کاربر را به ادامه بازی ترغیب کند.»

به گفته حیدری، استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته براساس هوش‌مصنوعی، باعث شده است این بازی از نظر کیفیت مواد به‌کار رفته در آن، با هیچ‌کدام از نمونه‌هایی که در جهان وجود دارند و در دسته بازی‌های موزیکال قرار می‌گیرند، قابل مقایسه نبوده و حتی با اختلاف فاحشی از آنها برتر باشد.

چشم‌انداز «رهاورد دانش فانی»

این کارآفرین جوان استارت‌آپی در خصوص ابعاد کنونی گروه همکارش می‌گوید: «در حال حاضر هشت نفر به‌طور تمام‌وقت در مجموعه ما مشغول به‌کارند که از این تعداد، چهار نفر در بخش تولید محتوا، دو نفر توسعه‌دهنده، یک نفر در بخش بازاریابی و یک نفر هم به‌عنوان طراح سوال برای فانی‌کیو فعالیت می‌کنند.»

وی درباره چشم‌انداز و اهدافی که برای مجموعه فانی درنظر گرفته شده می‌گوید: «یکی از برنامه‌های ما در بخش نیروی انسانی این است که قصد داریم تعداد توسعه دهندگان و طراحان سوال را تا پایان سال جاری به 10 نفر افزایش دهیم. یکی دیگر از اهداف ما این است که تا کمتر از یک‌سال دیگر، تعداد کاربران دو محصولمان را به بیش‌از 500هزار نفر برسانیم.»

حیدری در ادامه خاطرنشان می‌کند: «از دیگر اهداف ما می‌توان به ساخت یک بازی با کیفیت بسیار بالا و در کلاس جهانی اشاره کرد که مختص کنسول‌ها و رایانه‌ها ساخته خواهد شد و اکنون در دست تولید است. این بازی در ژانر «ترسناک و دلهره‌آور» طراحی شده و سبکی شبیه به بازی معروف «شیطان مقیم» (Resident Evil) خواهد داشت.»

او در رابطه با برنامه‌هایی که برای صادرات و توسعه استفاده از محصولاتشان در خارج از کشورمان دارند اظهار می‌کند: «ماهیت بازی فانی‌بیت به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای تمام کاربران در هر نقطه‌ای از جهان قابل استفاده خواهد بود؛ به‌همین دلیل مهم‌ترین هدف ما تولید فانی‌بیت به زبان‌های مختلف است تا قابلیت انتشار آن در همه کشورها وجود داشته باشد. البته باتوجه به محبوبیتی که این سبک از بازی‌ها در چین دارد، قصد داریم توسعه و صادرات فانی‌بیت را از این کشور آغاز کنیم.»

راه‌های ارتباطی با رهاورد دانش فانی

وبسایت:Faniiq.com
اینستاگرام: Faniqcom  و Erfanheidarifani
ایمیل: Faniiq@Yahoo.com
تلفن تماس: 09035555209
آدرس:زاهدان، خیابان دانشگاه، پارک علم‌وفناوری استان سیستان‌وبلوچستان، مجتمع نوگام، شرکت «رهاورد دانش فانی»

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان‌ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها