3 عضو یک خانواده، هنگام شنا و نجات یکدیگر در رودخانه غرق شدند

«ارمند»؛ قاتل 3 برادر

درحالی‌ که به گفته اهالی روستای بُردبَر شهرستان خانمیرزا در استان چهارمحال و بختیاری، در سال‌های‌گذشته افراد زیادی قربانی شنا در رودخانه ارمند شدند اما مسؤولان شهرستان، اقدامی برای جلوگیری از شنای افراد انجام ندادند تا ظهر روز جمعه 21 خردادماه که رودخانه با گرفتن جان سه برادر بُردبَری در یک لحظه، بار دیگر نام خود را سرزبان‌ها انداخت. مصطفی، هادی و محمد حبیبی بردبری، نام سه برادر جوانی است که ظهر روز جمعه و تنها در چند دقیقه در رودخانه ارمند غرق شدند.
کد خبر: ۱۳۲۰۶۷۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، خبر این حادثه، هنوز هم برای اهالی روستای بردبر و مردم محلی رودخانه ارمند، قابل هضم نیست.

عده‌ای از مردم و اهالی فضای مجازی، مسؤولان را مقصر وقوع این حادثه می‌دانند که هنوز درمحل حادثه حصار و علائم هشداری نصب نکرده‌اند، برخی دیگر نیز می‌گویند باید چند غریق نجات در اطراف این رودخانه مستقر باشند تا اگر حادثه‌ای رخ داد، به سرعت وارد عمل شوند.

خانواده حبیبی به شدت از این حادثه شوکه شده‌اند و هنوز هم باور نمی‌کنند مصطفی و هادی و محمد از دنیا رفته باشند.

محمد حبیبی، یکی از بستگان آنها در مورد این حادثه به خبرنگار جام‌جم می‌گوید:«آنها ساعت 8 یا 9 صبح روز جمعه برای تفریح به سمت رودخانه ارمند حرکت کردند. این خانواده چهار پسر داشتند و یک دختر که روز حادثه دخترشان همراه‌شان نبود. این رودخانه حالت فریبکارانه‌ای دارد. یعنی از دور این‌طور به نظر می‌آید که بیش از 1.5 متر عمق ندارد، اما پس از وارد شدن متوجه عمق زیاد آن می‌شوید. پس از این‌که خانواده جایی حوالی رودخانه اتراق‌کردند، ابتدا محمد 29ساله برای شنا وارد آب شد که پس از مدت کوتاهی ناگهان به سمت گردآب(جایی که آب به صخره می‌زد و می‌چرخید) کشیده شد.» هادی و مصطفی که متوجه وضعیت غیرعادی برادرشان محمد شده بودند، به سمت رودخانه دویدند. مصطفی 27 ساله ابتدا وارد آب شد، اما او هم گرفتار و به زیر آب کشیده شد. پس از او، این بار هادی 25 ساله که از همه جوان‌تر بود، به داخل آب پرید تا برادرانش را نجات دهد، اما هادی هم گرفتار امواج رودخانه شد.

حبیبی ادامه می‌دهد:«خانواده که از همان فاصله شاهد وقوع حادثه برای سه پسرشان بودند، از مردم و اهالی ارمند درخواست کمک کردند. خبر حتی به بردبر هم رسید و بسیاری برای کمک به سه برادر ،خودشان را به رودخانه ارمند رساندند. در یک لحظه، ارمند پر شد از آدم‌هایی که می‌خواستند هر سه برادر را نجات دهند. آنها متاسفانه مدت زیادی زیر آب بودند که نیم ساعت پس از حادثه، جنازه دو نفر از برادرها و 30دقیقه بعد، جسد نفر سوم هم پیدا شد.»

راهکاری برای جلوگیری از مرگ مسافران

صفدر بهرامپور یکی از افرادی که در محل حادثه بود، در مورد این حادثه به جام‌جم توضیح می‌دهد:«ساعت حوالی 12 ظهر جمعه بود که پسرم به من زنگ زد وگفت سه نفر داخل آب گرفتار شده‌اند و به‌کمک نیاز دارند. پسر خودم هم برای شنا به ارمند رفته و یکی از شاهدان حادثه بود. پس از اطلاع از این حادثه، خود را به محل رساندم. قیامتی بود. تا من برسم، اهالی شهرک سونک که جزو بخش سپیدار است، دو نفر از آنها را از آب بیرون کشیده بودند. جایی‌که این سه برادر گرفتار آب شدند، 9متر عمق دارد و بسیار خطرناک است. وقتی به محل حادثه رسیدم، اورژانس هم آمده بود و با وجود تلاش‌ بسیار نتوانستند آن دو نفر را احیاء کنند و جنازه‌ها را داخل آمبولانس‌گذاشتیم. برادر سوم هنوز ته آب و داخل چرخاب در حال چرخیدن بود. هیچ‌کس جرات نمی‌کرد وارد آب شود و پیکرش را از آب بگیرد، اما من وارد آب شدم و او را بیرون کشیدم. وضعیت بسیار غمباری آنجا وجود داشت. پدر و مادر آن سه نفر می‌خواستند خودشان به دل آب بزنند. می‌گفتند وقتی بچه‌های‌مان غرق شده‌اند، چرا ما باید زنده باشیم. به سختی توانستم جلوی آنها‌ را بگیرم. من خودم فرزند دارم و به خوبی حال والدین این سه برادر را درک می‌کنم. این حادثه بسیار دردناک بود و شب بسیار بدی را گذراندم.»

آن‌طور که بهرامپور توضیح می‌دهد، از سال‌گذشته تاکنون حدود 20 نفر در قسمت عمیق رودخانه که همین سه برادر جان خود را از دست دادند، غرق شده‌اند: «مردم این منطقه به فن شنا آشنا هستند اما گردشگران وکسانی‌که برای تفریح به رودخانه ارمند می‌آیند، از خطرات آگاه نیستند و متاسفانه غرق می‌شوند. مسؤولان هم توجهی به این مساله ندارند. اهالی برای جلوگیری از وقوع حوادث این چنینی، آمادگی هرگونه کمکی را دارند. به‌راحتی با 200 کمپرسی حامل سنگ می‌توان این نقطه عمیق از رودخانه را پر کرد، اما متاسفانه مسؤولان به این مساله توجه ندارند.

حبیبی می‌گوید:« خانواده حبیبی بسیار نجیب و مظلوم هستند. پدر آنها‌ زحمت زیادی برای سه پسرش کشید و حالا که می‌خواست ثمره زندگی‌اش را ببیند، هر سه را از دست داد. دو نفر از برادران یعنی محمد و مصطفی ازدواج کرده و صاحب زن و بچه بودند. آنها خیلی به یکدیگر و پدر و مادرشان وابسته بودند و برای زندگی و جان هم حاضر بودند هر فداکاری کنند که این اتفاق هم افتاد و هر سه برادر برای نجات آن دیگری حاضر شد جانش را بدهد. »

لیلا حسین‌ زاده - حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها