نظام جمهوری اسلامی از دو رکن اسلامیت و جمهوریت تشکیل‌شده و انتخابات نشان‌دهنده اعمال اراده مردم است بر همین اساس به هر میزانی که مردم حضور گسترده‌تری در انتخابات داشته باشند موجب افزایش قدرت و اقتدار ملی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۱۹۹۶۵

همچنین دخالت مردم در تعیین سرنوشت‌شان و انتخاب مسؤول اجرایی موجب افزایش نشاط، انسجام ملی، افزایش بصیرت و بینش اجتماعی می‌شود.

با این‌که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنانی داشته و علیه کشورمان اقداماتی انجام داده‌اند اما نیروی بازدارنده‌ای که طی این سال‌ها باعث عقب‌نشینی دشمن شد، انتخابات بود.

البته امروز به‌دلیل عملکرد دولتمردان شاهد وجود فضای سرد میان مردم برای حضور در انتخابات هستیم، چراکه عملکرد مسؤولان قطعا روی این‌که مردم بانشاط و انگیزه مشارکت کنند یا کمتر حضور یابند، تأثیر می‌گذارد.

متأسفانه دولتمردان وعده‌ها و قول‌های بسیاری به مردم داده بودند که به آنها عمل نکردند، مردم از وضعیت بد اقتصادی ناراحت هستند و فشارها بر مردم زیاد شده و آنها رنجیده‌خاطر شده‌اند بنابراین اگر نامزدهای ریاست جمهوری وعده‌های واقعی به مردم داده و مردم احساس کنند آنها کارآمدی لازم را برای حل مشکلات کشور دارند طبیعتا حضور بیشتری نیز در انتخابات خواهند داشت.

باید راهکار نامزدها منطقی و شدنی باشد و به‌دوراز فضای هیجانی با مردم سخن بگویند که در این صورت مردم نیز قطعا به‌دلیل علاقه‌مند بودن به سرنوشت خود در انتخابات مشارکت خواهند داشت. مشارکت حداکثری یک پشتوانه برای نظام است و حضور مردم مفهوم و پیام دارد. به‌خصوص در شرایط فعلی هم که نظام تمام‌قد در برابر استکبار جهانی ایستاده، مساله مشارکت بسیار مهم است و می‌تواند به امنیت ملی ما کمک بسیاری کند.

برای افزایش مشارکت، مردم باید احساس کنند چهره‌ای کارآمد که می‌تواند مشکلات را حل کند با یک تیم بسیار قوی روی کار می‌آید.

مشکلات اقتصادی ما آن‌قدر پیچیده شده که باید یک تیم قوی، همدل ، باتدبیر و فکر روی کار بیاید و مشکلات کشور را حل کند.

مردم اگر ببینند چهره‌ای کارآمد با تیمی کارآمد و نگاهی داخلی و دشمن‌شناسی درست به میدان آمده است، مشارکت می‌کنند.

باید در نظر داشته باشیم هرگونه تغییر، تحول و حرکت جامعه به‌سوی رشد و رونق از مسیر صندوق رأی می‌گذرد.

بار دیگر تأکید می‌کنم مشارکت گسترده در انتخابات می‌تواند به مشارکت بیشتر در امور منجر شود و هرچه مشارکت بیشتر باشد، امکان موفقیت طرح‌ها بیشتر است.

لطف الله فروزنده - فعال سیاسی اصولگرا / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها