آیین رونمای از سریال
آیین رونمای از سریال " صبح آخرین روز " که به زندگی شهید هسته ای دکتر مجید شهریاری می پردازد با حضورخانواده شهید شهریاری وجمعی از خبرنگاران به صورت همزمان با واحد مرکز سیمای استان‌ها در صدا و سیمای تهران و زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۱۴۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ سریال صبح آخرین روز با موضوع داستان زندگی شهید شهریاری بعد از ماه مبارک رمضان از شبکه دو روی آنتن می‌رود. سریال صبح آخرین روز در ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای در صدا و سیمای مرکز زنجان به سفارش مرکز سیمای استان‌ها و با مشارکت سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع واستانداری زنجان تولید شد.

*با تولید سریال شهید شهریاری طلسم تولید شهدای معاصر شکسته شد
در این مراسم رییس مرکز سیمای استان‌ها سید عباس فاطمی با عنوان این مطلب که تولید سریال «صبح آخرین روز»یک کار سنگین در شرایط سخت کرونا بودافزود: در حوزه تولیدات نمایشی، سخت‌ترین کاری که صدا و سیما متصور بوده است پرداختن به شخصیت‌ها و مشاهیر معاصر است چرا که خانواده و دوستان و آشنایان این شخصیت حضور دارند و بنا است که در مورد کار قضاوت کنند.

فاطمی افزود: پرداختن به فعالیت آن شهید کار ساده‌ای نیست و ما نمی‌توانیم آنچه که شهید شهریاری و کسانی که  در آن شرایط قرار دارند، را به تصویر بکشیم و اساسا به همین دلیل است که کار در این حوزه کمتر تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:تمام لحظه های زندگی این شهید جذاب است ومی تواند در تمام ابعاد زندگی افراد تاثیرگذار باشد؛ چرا که در زندگی ایشان علم،ایمان و اصالت موج میزند ومی تواند الگوی ارزشمندی برای نسل جوان باشد .

به گفته رییس مرکز سیمای استان ها  ملت ما قدر شناس کسانی است که برای اعتلای ایران خواب را بر خود حرام کرده‌اند و بی شک اقتدار امروز کشور مدیون از جان گذشتگی کسانی چون شهید شهریاری،شهید رضایی وشهید احمدی روشن و دیگر شهدا است.

فاطمی با اشاره به سختی های تولید این سریال عنوان کرد: تمام عوام سریال  با وجود مشکلات ناشی از کرونا وسختی هایی که در روند کار وجود داشت با تلاشهای شبانه روزی سعی کردند کار در موعد مقرر به پایان برسد ودین خود رانسبت به این شهید والا مقام  ادا کنند.

این مسوول با بیان اینکه پس از اتمام سریال بچه مهندس 4، سریال صبح آخرین روز از شبکه دو  بخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: در واقع این سریال بخش کوچکی از ایثار و تلاشهای این شهید برای رسیدن ایران به دانش هسته‌ای به ویژه در زمینه غنی سازی 20 درصد اورانیوم است.

*سریال صبح آخرین روز به زودی از شبکه «دو» سیما و شبکه «شما» پخش خواهد شد
در ادامه سید محسن لطیفی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه سریال صبح آخرین روز حاصل تلاش دو ساله  این مرکز و دوستان در گروه تولید و تدوین است، گفت: این کار در 15 شهریور سال 99 در استان زنجان کلید خورد و در 20 اردیبهشت ماه 1400 شاهد رونمایی این سریال در آستانه عید سعید فطر هستیم.

سید محسن لطیفی با اشاره به اینکه این سریال در شرایط سخت کرونایی و بدون لحظه ای وقفه تصویر برداری شد، ادامه داد: این کار در 350 لوکیشن با حضور 400 بازیگر اصلی و فرعی و 3500 هنرور و در یک گروه  بیش از 100 نفره تولید،تدوین و  فیلمبرداری  شده است و در 1233 سکانس ضبط شد .

مدیر کل صدا و سیمای استان با بیان اینکه به زودی این سریال از شبکه «دو» سیما و شبکه «شما» پخش خواهد شد، گفت: امید است که گوشه‌ای از تلاش‌ها و ایثارگری‌های این شهید بزرگوار را در این سریال به تصویر کشیده باشیم .

رونمایی از سریال شهید شهریاری همزمان با کنکره 3535 شهید استان زنجان
در ادامه علی کاظمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه قطعا این کار یک کار ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: تاکنون در خصوص ابعاد علمی و اعتقادی این شهید کارهایی صورت گرفته بود، اما در این سریال تلاش شده است بخش تربیتی و تکوینی ایشان و به عبارت دیگر خاستگاهی که این شهید در آن متولد و رشد و تکامل یافتند به تصویر کشیده شود.

وی ادامه داد: رونمایی از این سریال در آستانه عید سعید فطر وهمزمان با کنگره 3535 شهید استان زنجان که به عنوان رویداد فاخری به حساب می آید در جهت معرفی این شهید بزرگوار اتفاق می‌افتد.

*هیچ فعالیت فرهنگی نظیر فیلم و سریال مخاطب ندارد
در ادامه بهجت قاسمی، همسر این شهید با اشاره به اینکه با ساخت این گونه کارها به میزانی می‌تواند فضای فرهنگی را گسترش دهد، گفت: تاکنون از چهره‌های فاخر اسلامی و ملی نظیر مختار و امیرکبیر و سایر چهره‌ها، سریالهای متفاوت ساخته شده است که موجب آشنایی مردم با این چهره‌های ملی و اسلامی شده است و من فکر می‌کنم با این شکل از فعالیت‌ها می‌توان این شخصیت‌ها را به عموم مردم معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ فعالیت فرهنگی نظیر فیلم و سریال مخاطب ندارد، ادامه داد: اگر فیلم‌ها به صورت هنرمندانه و حرفه ای ساخته شود بسیار می‌تواند در زمینه معرفی و نشر نوع تفکر این مفاخر و شخصیتها به مردم کمک کند.

*نوشتن این فیلمنامه ممکن نبود مگرباعنایت وتوجهی که شهید داشتند
در ادامه مصطفی علمی‌فرد، تهیه کننده این سریال با اشاره به نقش مادرانه همسر این شهید در روند تولید و نگارش فیلمنامه این سریال افزود: همسر این شهید نقش مادرانه‌ای در روند نگارش فیلمنامه این سریال داشتند و ما بارها و بارها برای تدوین و تکمیل نگارش این فیلمنامه همراهی همدلانه ایشان را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: وقتی ما سرنوشت این شهید را از زبان مادر و همسر این شهید می شنیدیم در واقع متوجه می‌شدیم که زندگی این شهید چه قدر فراز و فرود داشته است و برای ارائه طرح یک مساله دراماتیک جذاب است .

به اعتقاد این تهیه کننده به جرات می‌توان گفت که نوشتن این فیلمنامه ممکن نبود مگرباعنایت وتوجهی که شهید در نگارش این سریال همراهی کردند.
 
گزارش از فائزه تقیلو جام جم آنلاین زنجان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها