تسلط در یادگیری

عناصری وجود دارند که تسلط را بسیار لذت بخش می کنند. روشهایی که معلمان می توانند به راحتی و به طور کارآمد این عناصر را ، همراه با روش هایی برای ارزیابی اثربخشی آنها در بهبود یادگیری دانش آموزان در شیوه های تدریس خود پیاده کنند.
کد خبر: ۱۲۹۳۵۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، یادگیری مبتنی بر تسلط یک آموزش جایگزین است که به هر دانش آموز فرصت و فرصت تسلط بر اهداف یادگیری را می دهد. طی چند سال گذشته این رویکرد در بین مربیان شتاب بیشتری گرفته است.

اما برای بسیاری از موضوعات دانشگاهی یا اهداف یادگیری ، یادگیری مبتنی بر تسلط ، بدون کمک فناوری نه مقیاس پذیر است و نه عملی. این امر به ویژه در مورد حمایت از دانش آموزان متوسطه که با خواندن مشکل دارند ، اتفاق می افتد.

یادگیری مبتنی بر تسلط چیست؟

یادگیری مبتنی بر تسلط ، یک مدل آموزشی است که با نیاز به تسلط بر مهارت ها و مفاهیم قبل از دستیابی به مطالب جدید ، یادگیری عمیق دانش آموزان را تسهیل می کند. یادگیری مبتنی بر مهارت که به عنوان یادگیری مبتنی بر شایستگی نیز شناخته می شود ، "نوآوری آموزش تحول آفرین زمان ما" نامیده شده است. استراتژی ها و معیارهایی که "تسلط" را تعریف می کنند ، از کلاس به کلاس دیگر و موضوع به موضوع متفاوت است ، اما می تواند شامل گروه کوچکی باشد بحث ، کاربرگ و یادگیری آنلاین.

در مقایسه با آموزش سنتی ، یادگیری مبتنی بر مهارت چیزی کمتر از تغییر الگو نیست. این یک گزینه جایگزین برای رویکرد دیرینه آموزش همه دانشجویان به همان دانشجویان در مدت زمان یکسان و حرکت جمعی به مورد بعدی است ، حتی اگر بعضی از دانش آموزان آن را "به طور کامل دریافت نکنند".

یادگیری مبتنی بر تسلط ، انتظار منحنی زنگ را از بین می برد که بعضی از دانش آموزان سریعتر یاد می گیرند (و احساس کسالت و بی چالشی می کنند) و دانش آموزان دیگر نیز با توجه به عدم مهارت در مهارتهای خود ، به سختی از بین می روند. در مقابل ، فلسفه اساسی یادگیری مبتنی بر تسلط این است که هر دانش آموز می تواند سرآمد باشد و باید فرصتی عادلانه برای دستیابی به پتانسیل خود داشته باشد.

متأسفانه ، معلمان غالباً توانایی ارائه آموزشهای تخصصی را ندارند که دانش آموزان آسیب پذیر که بیشتر در معرض خطر از دست دادن یادگیری هستند ، نیاز دارند. حتی وقتی دانشجویان با متخصصان و دستیاران کار می کنند ، این مداخلات اغلب نتیجه ای ندارند زیرا به دلایل اصلی مبارزه یادگیری نمی پردازند.

 

اگر چه ممکن است واقع گرایانه نباشد که از مربیان بخواهیم تمام زمان آموزش را به یادگیری مبتنی بر مهارت تبدیل کنند ، ابزاری که مهارت های بنیادی خواندن را از طریق این روش تضمین می کند ، می تواند یک بازی تغییر دهنده باشد.

موارد زیر میتوانند به ما کمک کنند تا فرایند تسلط را آسان تر کنیم:

ایجاد انگیزه

بازخورد فوری و اصلاحی

پاداش های بهینه شده

افزایش اعتماد به نفس با محدود کردن فرصت های ناامیدی و شکست.

 

پنج عنصر اصلی برای دستیابی به یادگیری در حد تسلط وجود دارد و توجه به آن‌ها کمک می‌کند دانش‌آموزان بهتر پیشرفت کنند.

  1.  اهداف یادگیری و آموزشی، واضح و شفاف باشند. دانش‌آموز دقیق بداند که هدف اصلی او در راستای موضوعات آموزش و یادگیری چیست و درنهایت قرار است برای رسیدن به چه هدفی تلاش کند، آموزش ببیند و یاد بگیرد. معلمان و والدین در این زمینه نقش مهمی دارند و می‌توانند راهنما باشند.

 

  1.  هدف اصلی به اهداف کوچک‌تر تقسیم شود. ضروری است که دانش‌آموز بتواند هدف اصلی را به اهداف کوچک‌تر و دردسترس تقسیم کند و سپس یادگیری را پله‌پله و مرحله‌ای تکمیل کند. معلمان و کارشناسان آموزش باید در نظر داشته باشند که فرایند یادگیری مربوط به هرکدام از هدف‌های کوچک‌تر به‌درستی اجرا شود تا درنهایت، دستیابی به هدف اصلی میسر شود.
  2.  فرایندهای آموزشی برای یادگیری در حد تسلط مقیاس‌پذیر باشند. این مقیاس‌پذیری باید برای هر دانش‌آموز و هر هدف به‌صورت جداگانه شفاف باشد.
  3.  فعالیت‌ها برای مجریان آموزش و معلمان شفاف باشد. علاوه بر داشتن ویژگی مقیاس‌پذیری و گسترش‌پذیربودن اهداف برای دانش‌آموز، این ویژگی‌ها باید برای معلمان و مجریان آموزش هم واضح و شفاف باشد تا بتوانند به‌خوبی نظارت کرده و همچنین پیشروی دانش‌آموز را برای رسیدن به یادگیری در حد تسلط، اندازه‌گیری کنند.
  4. برای سازمان‌دهی و نمایش داده‌های مؤثر از روش مناسبی استفاده شود. برای اجرای تمامی نکات گفته‌شده روشی طراحی شود که بتوان به‌صورت کارآمد موضوعات را رصد کرد و اجرای فرایندهای آموزشی را میسر ساخت. باید پیشرفت یادگیری دانش‌آموز را مبتنی بر مهارت‌های مورد نیاز، داده‌ها و بازخوردها بلافاصله و به‌راحتی در دسترس معلمان و مدیران و والدین قرار داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
اجتهاد زنان سیره عُقلاست

درگفت‌وگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کرده‌ایم

اجتهاد زنان سیره عُقلاست

نیازمندی ها