گفت و گوی جام جم آنلاین با شاهد احمدلو؛

ماجرای بیت کوین و خشونت و آدم ربایی در «سیاه باز»

نظر کارگردان و بازیگر سینمای ایران درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر در دوران کرونا;

شاهد احمدلو: کرونا فقط در جشنواره فجر وجود دارد؟! پسر مرحوم خسرو شکیبایی برای اولین بار فیلم بازی کرد

کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر در دوران کرونا گفت: کرونا نباید چراغ سینما را خاموش کند، کمااینکه چراغ رستوران ها و کافی شاپ ها را خاموش نکرده و کسی هم از این بابت معترض نیست! چرا فقط وقتی صحبت از سینما و جشنواره فیلم می شود، کرونا پررنگ می شود؟ آیا کرونا در اجتماعات داخل بازار و مراکز تجاری و رستوران ها وجود ندارد!
کد خبر: ۱۲۹۲۶۸۹
شاهد احمدلو: کرونا فقط در جشنواره فجر وجود دارد؟! پسر مرحوم خسرو شکیبایی برای اولین بار فیلم بازی کرد
شاهد احمدلو در گفت و گو با جام جم آنلاین، پیرامون برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه جاری بیان داشت: اکنون جامعه ما و تمام جهان درگیر معضل کروناست. هر کشوری در عین اینکه بر اساس قواعد و تدابیر خودش برای ریشه کنی این ویروس تلاش می کند، همزمان برای بقای دستاوردها و ارزش های سرزمینش هم می کوشد. بر کسی پوشیده نیست که کووید ۱۹، ویروس خطرناکی است که جان بسیاری را در سرتاسر دنیا گرفته، اما نکته اینجاست که کشور ما در طی سالها به ارزش ها و دستاوردهایی فرهنگی-هنری رسیده که نه تنها باید حفظ شود بلکه باید در حد توان آنها را ارتقا هم داد. از جمله ارزش های سینمای ایران جشنواره فیلم فجر است که به عنوان قدیمی ترین و مهمترین رویداد سینمای ایران شناخته می شود و در این راستا تلاش مدیران سینمایی برای حفظ و بقا این رویداد فرهنگی در دوران کرونا قابل ستایش است. زندگی در جریان است و هیچکس نمی داند کرونا دقیقا چه زمانی به طور کامل ریشه کن می شود. بنابراین از مدیران سینمایی هم انتظار می رفت تا با به کارگیری تمهیدات و راهکارهایی در نهایت احتیاط و مراقبت جشنواره سی و نهم را برگزار کنند.
 
کارگردان سریال هایی مانند «ماه عسل» و «سه دونگ، سه دونگ» با تاکید بر اینکه مخالف برگزاری جشنواره فیلم فجر نیست، ادامه داد: متاسفانه اکثر مردم همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند و بر اساس آن قضاوت می کنند. قطعا کارشناسان سینمایی از ماهها پیش تمام راهکارهای چگونگی برگزاری جشنواره فیلم در ایام کرونا را بررسی کردند و در این زمینه با فعالان حوزه سلامت هم مشورت کردند. در نهایت فعلا به این نتیجه رسیدند که جشنواره را فقط با حضور داوران آثار برگزار کنند یا در فقدان نشست های خبری جشنواره، گفت و گو درباره آثار سینمای ایران را از طریق صدا و سیما و پلتفرم ها رونق دهند و... . به هر حال شرایط کرونا ما را به شکل جدیدی از برگزاری جشنواره رسانده و برای روشن ماندن چراغ سینما ناگزیر هستیم با این شکل و شمایل کنار بیاییم.
 
او همچنین توضیح داد: کرونا نباید چراغ سینما را خاموش کند، کمااینکه چراغ رستوران ها و کافی شاپ ها را خاموش نکرده و کسی هم از این بابت معترض نیست! چرا فقط وقتی صحبت از سینما و جشنواره فیلم می شود کرونا پررنگ می شود؟ آیا کرونا در اجتماعات داخل بازار و مراکز تجاری و رستوران ها وجود ندارد!
 
بازیگر فیلم های سینمایی چون «سرب»، «باج خور» و «اکباتان» درباره الگوی پیشنهادی اش در برپایی جشنواره فجر تصریح کرد: در یکسال گذشته جشنواره ها و فستیوال های زیادی در دنیا با توجه به محدودیت های کرونایی برگزار شدند که هر کدام در قسمتی می توانند برای بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم فجر چراغ راه ما باشند و ما به عنوان سینماگر یا دوستدار سینما موظف هستیم تک تک قوانین و موازین جشنواره را رعایت کنیم.
 
این بازیگر و کارگردان در پایان درباره فعالیت های اخیر خود توضیح داد: فیلم «مشمشه» (با نام قبلی «سینما خر») را به نویسندگی و کارگردانی خودم و تهیه کنندگی علی یاور آماده نمایش دارم که قرار است اوایل دی ماه به شکل آنلاین اکران شود و در این فیلم پوریا شکیبایی فرزند مرحوم خسرو شکیبایی برای نخستین بار بازیگری کرده. ضمن اینکه این فیلم در اولین حضور بین المللی خود در جشنواره بوسان کره‌جنوبی، کاندید دریافت جایزه بهترین فیلم شد و بعد برنده جایزه مردمی جشنواره جهانی بنگلور هند و به تازگی هم جایزه ویژه مرجان طلایی بهترین فیلم جشنواره بیگور اسپانیا را دریافت کرده است. فیلم دیگرم «مورچه خوار» به تهیه کنندگی کیان بابائیان آخرین مراحل فنی اش را می گذراند و دیگر اینکه طرح هایی هم در حال نگارش دارم که در فرصت مناسب وارد تولید شود.   
 
ساناز قنبری/ گروه فرهنگ و هنر
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها