کشوری که فوتبالش اساطیری همانند علی دایی و احمدرضا عابدزاده دارد چرا فردی دیگری را باید به عنوان رییس فدراسیون خود ببیند؟ حالا که برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال مهم ترین رویداد سال جاری به شمار می رود پاسخ به این سوال بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۲۶۹۳۱۹

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس آنچه که در تعریف قوانین مربوط به ثبت نام در ریاست فدراسیون فوتبال گنجانده شده افرادی که در تیم ملی فوتبال ایران بیش از 100 بازی ملی داشته باشند می توانند برای انتخابات ثبت نام کنند.

انجام دادن بیش از 100 بازی ملی کاری است که تا امروز فقط از عهده هفت فوتبالیست برجسته تاریخ ایران برآمده است: علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، جواد نکونام، جلال حسینی، آندرانیک تیموریان و احسان حاج صفی.

اکنون که سیل انتقادات به سمت فدراسیون فوتبال سرازیر است و بازگشت کفاشیان به این فدراسیون نیز با انتقادات و واکنش های شدیدی روبرو شده مسلما فوتبالدوستان از حضور یکی از چهره های سرشناس فوتبال ایران به خصوص اسطوره هایی مثل دایی و مهدوی کیا در فدراسیون فوتبال استقبال می کنند.

مشکلات مالی در فدراسیون و ناکارآمدی در پرونده مالی مربیانی همچون ویلموتس و کی روش نظر فوتبالدوستان را خیلی وقت است به این سمت برده که این فدراسیون دیگر جای امثال تاج، کفاشیان و یا افراد دیگر نیست و باید از چهره های معتبر فوتبال ایران استفاده کرد. اما از هفت چهره سرشناس فوتبال ایران که صلاحیت ثبت نام در انتخابات را دارند کدام یک می توانند به رییس فدراسیون فوتبال تبدیل شوند؟

 

علی دایی: او تمام شرایط لازم را دارد. از مدرک تحصیلی دکترا برخوردار است، بزرگ ترین برند فوتبال ایران به شمار می رود، پرافتخارترین چهره فوتبالی ایران نیز هست و علاوه بر آن به زبان های انگلیسی و آلمانی هم تسلط دارد. اما هرگز روی رییس شدن او حساب نکنید، دایی هرگز به شغل ریاست در هر نهادی تمایلی نشان نداده است و در روزهای اخیر به اطرافیان خود گفته هرگز برای ریاست فدراسیون ثبت نام نمی کند چون نمی خواهد بله قربان گو باشد!

 

مهدی مهدوی کیا: او در تیم ملی فوتبال ایران 110 بازی ملی انجام داده است و بعد از علی دایی دومین فوتبالیست پرافتخار تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود. البته در میان لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران او موفق ترین به شمار می رود. گلزن فوتبال ایران اما با وجود داشتن بیش از 100 بازی ملی نمی تواند برای انتخابات ریاست فدراسیون ثبت نام کند. مهدوی کیای 43 ساله از مدرک تحصیلی بالا برخوردار نیست که دیپلم اقتصاد دارد که برای ثبت نام در مجمع مورد پذیرش واقع نمی شود.

 

علی کریمی: یکی دیگر از بزرگان فوتبال ایران که بیش از 100 بازی ملی در کارنامه دارد؛ به طور دقیق 127 بازی ملی. اما کریمی با وجود اینکه طبق اساسانامه جدید فدراسیون فوتبال مبنی بر ثبت نام بازیکنانی با بیش از 100 بازی ملی از این فرصت برخوردار است باز هم نمی تواند برای انتخابات فدراسیون ثبت نام کند چرا که همانند مهدوی کیا تحصیلاتش دیپلم است.

بازیکن اسبق پرسپولیس، تراکتور و الاهلی البته حتی اگر مدرک تحصیلی هم داشت گزینه مناسبی برای ریاست به شمار نمی رود چرا که تجربه مدیریتی ندارد.

 

جواد نکونام: سرمربی 40 ساله تیم فولاد خوزستان حتی پیش از خداحافظی از فوتبال هم نشان داد تجربه بالایی در امر هدایت و مدیریت دارد. کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران که روزهایی درخشان در اوساسونا در لالیگای اسپانیا پشت سر گذاشت نیز دیپلم دارد و از تحصیلات لازم برای ثبت نام در فدراسیون برخوردار نیست اما موضوع مهم تر این است که در این مقطع خود وی مربی گری را ترجیح می دهد و حتی گفته می شود هدف اصلی نه ریاست بر فدراسیون که سرمربیگری در تیم ملی است، هدفی که دور از ذهن به نظر نمی رسد. او 151 بازی ملی دارد.

 

جلال حسینی: کاپیتان 38 ساله پرسپولیس همین چند روز با ناراحتی خداحافظی اش را از فوتبال تکذیب کرد. او که نه فقط به چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس که به قهرمانی در آسیا هم هنوز فکر می کند به نظرنمی رسد در مقطع کنونی بخواهد برای ریاست فدراسیون ثبت نام به خصوص اینکه تحصیلاتش از دیپلم هم فراتر نمی رود.

 

آندرانیک تیموریان: بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال که اکنون 38 ساله است 101 بازی ملی در کارنامه ثبت کرده اما مشکل دیگران را دارد؛ برخوردار نبودن از تحصیلات عالیه.

 

احسان حاج صفی: یکی دیگر از سه کاپیتان کنونی تیم ملی فوتبال ایران که در 31 سالگی 109 بازی ملی در کارنامه دارد. او که اکنون بازیکن تراکتور است با وجود داشتن بیش از 100 بازی ملی نمی تواند در انتخابات ثبت نام کند چرا که دیپلمه است. علاوه بر آن او قصد خداحافظی از فوتبال را هم ندارد و حضور او در راس فدراسیون غیرممکن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها