در گفتگو با رییس اتحادیه صنف مرغداران گوشتی مطرح شد:

مرغداران از جهانگیری درخواست جلسه فوری کرده بودند

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: ما 42 روز یک بار باید کشتار کنیم.وقتی کشتارگاه نوبت نمی دهد و خوراک هم برای خرید یافت نمیشود معضل ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۳۶۶

بهمن محمدیاری رییس اتحادیه صنف مرغداران گوشتی در گفتگو با جام جم آنلاین در پاسخ به سوال آیا مرغ داران به این دلیل بوده است که می خواهند مرغ گران شود؟ پاسخ داد: نخریدن جوجه به دلیل کاهش قیمت مرغ است که باید بگویم این موضوع زنجیره به هم پیوسته ای است.این جوجه ها را باید مرغداران گوشتی بخرند و تبدیل به گوشت بکنند. برای این کار مرغداران باید نهاده به عنوان خوراک و مکمل و دارو داشته باشند. اینها ملزومات تبدیل جوجه به گوشت قابل مصرف است وباید فراهم باشد.

وی ادامه داد: در هر کار اقتصادی باید توجیه اقتصادی باشد و هزینه ها پوشش داده شود. مرغ داران ما به دلیل اینکه پیش بینی می کردند نیاز عید نوروز مردم باید تامین شود بیش از معمول تولید کردند و به دلیل شیوع بیماری کرونا با کاهش شدید تقاضا و کاهش شدید قیمت مواجه شدند.

این مسئول تاکید کرد: این به این معنی نیست که ما باعث شده ایم که تولید کنندگان جوجه های یک روزه، جوجه های خود را از بین ببرند.همه تولید کنندگان مایلند که نهاده ها در دسترس باشد تا بتوانند به تولید خود ادامه دهند چرا که تمام اینها با ارز دولتی وارد می شود. ما الان ما داریم زیر قیمت تعیین شده میفروشیم.

محمدیاری در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید بهتر باشد پیگیر کم شدن هزینه ها باشیم تا کاهش تولید چرا که همین قیمت کم هم برای درمان خیلی از مردم زیاد است؟ پاسخ داد: قیمت ستاد تنظیم بازار 12 هزار و پانصد تومان برای گوشت آماده طبخ و 8 هزار و پانصد تومان برای مرغ زنده است اما ما در حال عرضه با قیمت 6هزار و پانصد تومان هستیم. وقتی تولید کننده متضرر می شود دیگر شوقی برای تولید ندارد.

وی در ادامه گفت: مرغداران 42 روز یک بار باید کشتار کنند، وقتی که کشتارگاه نوبت برای کشتار ندهد و تقاضا هم نباشد این معضل پدید می آید.البته شرکت پشتیبانی جهاد بخشی از این مازاد را خریداری کردند اما الان ما با مشکل دیگری مواجه شدیم.متاسفانه  ذرت و سویا در خود بازارگاهی که خود وزارت جهاد کشاورزی معرفی کردند برای خرید موجود نیست.

وی خاطر نشان کرد: تولید کنندگان ما جوجه های یک روزه را قبل از عید 5 هزار تومان هم خرید کردند با اینکه قیمت ستاد تنظیم بازار 2هزار و پانصد تومان بود و الان از هر دو سر متضرر شده اند.

یارمحمدی ادامه داد: ما این مسائل را به آقای جهانگیری، معاون اول رییس جمهور هم مطرح کردیم که جلسه فوری بگذارند. حتی وارد کننده های ذرت و سویا هم برای تامین ارز مشکل جدی دارند که باید دستگاه حاکمیتی دخالت کند و نظم را برقرار کند.

او در پاسخ به این سوال که برای قیمت مرغ در بازار ماه رمضان چه برنامه ای دارید گفت: ما همیشه مایلیم که همان قیمت ستاد تنظیم بازار که الان چند ماه است پایین تر از آن قیمت میفروشیم برقرار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها