کد خبر: ۱۲۶۲۲۰۴

به گزارش وبسایت solopiano.com در تاریخ سوم مارس ۲۰۲۰ میلادی، پدرام بابایی آهنگساز و موسیقی‌دان جوان ایرانی که تا کنون آثارش کمتر در ایران اجرا و یا شنیده شده اند، توانست با آلبوم «آثار پیانویی: پرتره‌ یک معشوق خیالی» عنوان بهترین آلبوم موسیقی کلاسیک سال ۲۰۱۹ در میان آثار تولید شده برای پیانو را از آن خود کند.

«آثار پیانویی: پرتره‌ یک معشوق خیالی» نخستین آلبوم استودیویی پدرام بابایی که توسط Bivác Records در آخرین روزهای سال ۲۰۱۸ میلادی، در بازارهای اروپا و ایالات متحده آمریکا و همچنین به صورت دیجیتال منتشر شد، در مرحله‌ اول از میان ۳۹۸ اثر و در مرحله نهایی، بین ۸ آلبوم از کشورهای آلمان، ایالات متحده، آرژانتین، استرالیا، اوکراین، بوسنی و هرزگووین، کانادا و ایران که نامزد دریافت این عنوان در سال ۲۰۱۹ میلادی بودند، توانست به عنوان بهترین آلبوم موسیقی سال در سبک کلاسیک دست یابد.

 

پدرام بابایی (انگلیسی: Pedram Babaiee؛ زاده‌ ۲۲ فروردین ۱۳۷۱) آهنگساز و موسیقی‌دان معاصر ایرانی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۹، با موسیقی فیلم آغاز کرده و تا کنون سابقه‌‌ی آهنگسازی و تولید بیش از ۲۴ ساعت موسیقی برای فیلم، پویانمایی، تئاتر، رقص معاصر، تیزرهای تبلیغاتی و… در داخل و خارج از ایران، کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های فیلم و تئاتر داخلی و خارجی را در کارنامه‌ی هنری خود دارد و طنین موسیقی او در معتبر‌ترین سالن‌های بین‌المللی همچون جان‌اف‌کندی سنتر ایالات متحده، به صدا درآمده ‌است.

اگرچه قطعات ارکسترال پدرام بابایی نیز با استقبال خوبی از طرف شنوندگان و ارکستر‌های مختلف همراه بوده، اغلب آثار درخشان پدرام بابایی قطعاتی هستند که برای آنسامبل‌ مجلسی، تریو، کوارتت، کوئینتت و…  نوشته شده و همچنین آثار موسیقی الکترونیک او نیز با اتکا به دانش موسیقی کلاسیک و شناخت  ادوات و ابزارهای به‌روز تولید موسیقی، طرفداران خاص خود را دارد. از شاخصه‌ های پر رنگ در موسیقی بابایی، می ‌توان به فرم مینیمال، بیانِ هارمونیک منحصر به فرد با پی‌رنگ هارمونی ایرانی، چند لایه بودن و ساختار های بافت محور، استفاده از پُلی‌ ریتم‌ و ضرب میزان های غیر متداول (مثل 11/8، 15/8، 7/4 و… ) اشاره کرد و امضای موسیقایی‌ او را علاوه بر هارمونی، می‌توان از کنترپوان و تنیدگی منسجم ملودی‌ ها نیز شناسایی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها