نشست هم اندیشی معاون فضای مجازی رسانه ملی با فعالان حوزه نمایش خانگی دوشنبه 25آذرماه در محل این معاونت برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۹۷
تولید آثار فاخر با هم اندیشی صداوسیما و فعالان نمایش خانگی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت فضای مجازی، در این نشست محمد شریف خانی معاون فضای مجازی رسانه ملی با فعالان حوزه نمایش خانگی؛ ایرج محمدی، اسماعیل عفیفه، الهام غفوری، جمال گلی، جواد معماری، علی اسدزاده، صادق یاری، جواد فرحانی، سجاد علیجانی، مهدی فرجی و رحمان سیفی آزاد دیدارکرد.

شریف خانی در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر دوستان سابقه همکاری با رسانه ملی را دارند، امیدوارم این جلسه حاصلی مفید و پربار برای علاقمندان به این حوزه داشته باشد.

وی ادامه داد: معاونت فضای مجازی دریچه دیگری را گشوده است تا از ظرفیت¬های تولیدی برای انتشار در فضای مجازی بهره برداری شود. امیدواریم که این نشست یک نقطه عطفی برای تولیدات فاخر در کشور باشد.

شریف خانی پیرامون فعالیت های این معاونت اظهار کرد: معاونت فضای مجازی فعالیت هایی درچند بخش دارد که یک بخش آن مربوط به شبکه های اجتماعی است که ما در این حوزه فعالیتهای حوزه خبر، بازخوردهای محتوای تولیدات سازمان را انجام می دهیم و بخش دیگر آن پلتفرم هایی است که متعلق به سازمان هست مثل وب سایت های مخاطب محور سازمانی، همچنین پلتفرم هایی که برای اپلیکیشن های سازمان مثل ایران صدا و سروش در حوزه معاونت فضای مجازی راهبری می‌شوند.

وی افزود: یکی از کارهای معاونت فضای مجازی تولید محتوای فاخر فیلم و سریال با هدف اثر گذاری بر مصرف محتوا صفحه بزرگ است چرا که نوع محتوا و عوامل تولید آن با تولید محتوا برروی موبایل‌ها متفاوت است .ان شالله این جلسه بتواند نقطه شروعی برای همکاری ما با شماعزیزان باشد. در معاونت فضای مجازی صداوسیما، رویکرد و مصرف محتوا از طریق دسترسی ها در فضای مجازی است همان چیزی که ما به طور سنتی در قالب سرویس¬های پخش خانگی داریم و همکاری ما در این حوزه را امروز بحث می کنیم و از شما پیشنهاد می خواهیم و خودمان هم پیشنهاداتی داریم تا این هم افزایی شکل بگیرد.

معاون فضای مجازی اظهار کرد: مجموعه پر سابقه ای در تلویزیون به نام سیمافیلم وجود دارد که فرایندهای مربوطه به فیلم نامه و برآورد در آنجا انجام می شود وبحث های نظارتی معمولاً در شبکه ها انجام می گردد برای اینکه فیلم هایی که تولید می‌شود قابلیت پخش داشته باشند؛ به دلیل اقتضاعات فضای مجازی مدل های مالی که مطلوب ما در این معاونت است با مدل هایی که در معاونت سیما وجود دارد تفاوت های جزئی دارد؛ به همین خاطر نحوه همکاری و مشارکتی که می‌توانیم با شما داشته باشیم انعطاف پذیرتر خواهد بود وما با جلساتی که با جناب آقای دکتر میرباقری معاون محترم سیما داشتیم مکانیزمی را طراحی کردیم که با همکاری یکی از شبکه‌های سیما بتوانیم تولیدات مشترکی داشته باشیم و با توجه به تولیدات مشترک، هدف ما بر این است که محتوا در فضای مجازی منتشر و توسط پلتفرم های مختلف پخش گردد.

طبیعی است که می توان این مدل را به شیوه¬هایی که مشارکت بخش خصوصی را نیز داشته باشیم توسعه داد و سود ناشی از فضای مجازی به تهیه کنندگان و سرمایه‌گذاران برگردد.

شریف خانی افزود:از آقای محمودی مدیرکل تأمین و تولید تلویزیون تعاملی معاونت فضای مجازی درخواست کردیم که یک تیم قوی در این حوزه انتخاب کند، تا بررسی و نظارت بر فیلمنامه انجام شود. البته کار جدیدی است و امیدواریم با همتی که شما دارید،بتوانیم سال آینده کارهای خوبی را با همکاری دو طرف انجام دهیم.

در ادامه این نشست مهدی فرجی تهیه کننده عنوان کرد: افرادی که در این جلسه حضور دارند عموما با ضوابط تلویزیون آشنا هستند و با جلساتی که با آنها داشته ام و صحبت هایی باهم انجام داده ایم نکته ‌این است که یک سرمایه ای از بخش خصوصی وجود دارد و سرمایه‌گذاری که خارج از سازمان انجام می گردد و فعالیت نسبتاً آزاد آنها در پلتفرم های فضای مجازی پخش می شود و روز به روز این موضوع گسترش پیدا می‌کند و آثاری که از جذابیت خاصی برخوردار است و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است.

این تهیه کننده افزود: در حال حاضر هدف این است که یک برنامه ریزی درست انجام شودو به شکلی باشد که بتوانیم به این موضوع بپردازیم که چگونه سرمایه گذارخارج از تلویزیون خودش را به دغدغه تلویزیون نزدیک کند موضوع فقط دغدغه سرمایه نیست موضوع تولید آثار خوبی است که ساخته شود و این آثار با کمک معاونت فضای مجازی رسانه ملی پخش شود.

همچنین اسماعیل عفیفه دیگر تهیه کننده گفت: چشم انداز ها در این جلسات بسیار خوب است و فرصت های جدید ایجاد می شود اما زمانی که وارد عمل می‌شویم مشکلاتی صورت می پذیرد و دوگانگی مجوز مطرح می شود و مساله این است که بخش خصوصی که پول برای این کار را هزینه می‌کند باید آزادی عمل بیشتری داشته باشد در صورتی که وقتی صدا و سیما اثر خود را هزینه می کند صاحب اختیار یک پروژه است و باید این را در نظر بگیریم.

ایرج محمدی تهیه کننده سریال «مانکن» نیز گفت: خوشحالیم که تلویزیون به نقطه ای رسیده است که می تواند جایگاهی در فضای مجازی داشته باشد صحبتی که در گذشته با آقای میرباقری داشتم عرض کردم تولید آثار تلویزیونی بدون بسته فضای مجازی در آینده نه چندان دور با شکست مواجه می شود بهتر است تهیه کنندگان با فضای مجازی در ارتباط باشند.

جواد معماری تهیه کننده ومدیر شرکت پخش کننده فیلم های سینمایی وسریالهای خانگی نیز در ادامه گفت :آمادگی صددرصد برای همکاری با سازمان صدا و سیما وجود دارد که نکته بسیار مهم این است تولید محتوای مناسب بتواند جذب مخاطب کند و برای مخاطب جذاب باشد.

وی ادامه داد: این جلسات نقطه امیدی است که در سایه تعامل با سازمان صدا و سیما بتوانیم تولیدات بهتری را به مخاطب عرضه کنیم و یک تلاشی انجام شود که تبلیغات ساخت این سریال‌ها از طریق صدا و سیما پخش شود.

علی اسد زاده تهیه کننده نیزاضافه کرد: نگاه ما به تلویزیون نگاه دوستانه و یک تعامل سازنده است اما آن چیزی که متاسفانه در حال حاضر مطرح می شود این است که نمایش خانگی نقطه مقابل تلویزیون است که باید گفت که این نکته صحیح نیست و ما ارتباط خوبی با سازمان صدا و سیما داریم.

جواد فرحانی تهیه کننده سریال «دل» گفت: تلویزیون به لحاظ داشتن ابزار می تواند خیلی موفق باشد و اینکه ما در هر صورت تولیدکنندگان کارهای فرهنگی هستیم که در حال حاضر حمایت از ما صورت نمی گیرد، ورود نمایش خانگی به تلویزیون ممکن است که بحث سلیقه مدیران در آن تاثیر داشته باشدو حتی گاه ممکن است که باعث توقف یک پروژه شود.

وی ادامه داد: ما علاقمند هستیم بتوانیم با تلویزیون تعامل داشته باشیم ما خیلی دوست داریم که برنامه ها و تولیدات ما در سطح کشور و در تمام شهرستان ها دیده شود؛ همین سریال «دل» که تولید شد می توانست در فضای مجازی سازمان صدا و سیما دیده شود.

فرحانی افزود: نکته دیگری که مدنظر من است بحث مدیریتی برای ما مهم است بطور مثال زمانی که یک فیلمنامه تصویب می شود با تغییر مدیران همچنان پروژه پیش برود و متوقف نشود.در خواست ما این هست که تعامل بیشتری با صدا و سیما برقرار بشودو ارتباط نزدیکتری باشد.

صادق یاری تهیه کننده سریال «کرگدن» نیز در ادامه مبحث گفت: امیدواریم که در این مسیری که قرار گرفتیم موجب ایجاد جلسات متعدد شود و باید بگویم نمایش خانگی خود فرزند سازمان صدا و سیما است ما می توانیم در کنار هم همکاری خوبی داشته باشیم البته بحث رقابت باعث می شود که به کیفیت کار افزوده شود اما من خیلی خوشحال می شوم که این جلسات ادامه داشته باشد.

شریف خانی معاون فضای مجازی رسانه ملی اظهار کرد:تشکر می کنم که دوستان صادقانه مطالب خود را بیان کردند از واژه رقابت بین صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی استفاده می شود، یک بخش آن درست و بخش دیگری از آن درست نیست ؛هر رسانه در مقابل رسانه دیگر احساس رقابت می کند وبخشی از این موضع گیری هایی که در سازمان است به واسطه همین طبیعت ذاتی این رقابت است اما آنچه که این رقابت را کشنده و غیرمولد می‌کند و باعث هدر رفت منابع میشود به واسطه عدم وجود هدف مشترک است.

معاون فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرد:همه تولید کنندگان و تهیه کنندگان حوزه فرهنگ هر کشوری به دنبال بهسازی فضای فرهنگی کشور هستند که ممکن است با نقد همراه باشد اما همه ما یک هدف داریم و یک کار را انجام می‌دهیم بنابراین می بایست به صدا و سیما و مجموعه‌های مثل شما رویکرد هم افزایی داشته باشیم و امیدوارم بتوانیم به لطف خدا در بستری که در معاونت به وجود آمده است اتقاقات خوبی را شاهد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها