
تجربه ثابت کرده صدا و سیما اگر بخواهد میتواند کاری کند که مردم قید رسانههای بیگانه را بزنند و به سمت تولیدات ملی بیایند. تلویزیون باید با توجه کردن به نیازهای مردم و استفاده از نظرات آنها در تولید متن و برنامهسازیهای ویژه ماه محرم عاملی شود برای وحدت مردم حول رسانه ملی. گاهی میبینیم برخی برنامهها و مجموعههای تلویزیونی مناسبتی همچنان میخواهند با شعار دادن مخاطبان را تحتتأثیر قرار دهند بیتوجه به اینکه دوره شعار سالهاست گذشته و امروز باید پیام غیرمستقیم داد. چه کسی میگوید سرگرم کردن بد است؟ ما نیاز داریم که حتی در برنامههای مذهبی و آیینی خود نیز با سرگرم کردن مخاطبان اسباب انتقال پیام را فراهم کنیم.
چرا بخش عمده سریالهای ماندگار مناسبتی آنهایی هستند که به جای شعار دادن از طریق سرگرم کردن به فکر جلب مخاطبند؟ به خاطر اینکه مخاطبان وقتی به واسطه یک داستان جذاب درگیر سوژهای معنوی میشوند بهتر ارتباط میگیرند. پیام امام حسین(ع) را باید با داستانهای درجه یک تبیین کرد. حرکت بر مدار خواستههای مردم باید زیربنای تمام تولیدات تلویزیون در تمام سال باشد تا مخاطبان بدانند همه کوششها برای راضی کردن آنهاست. این حرکت بر مدار خواستههای ملت در مناسبتهای مذهبی باید دوچندان شود تا بر قدرت رسانه ملی بیفزاید. خوشبختانه در دایره داستانپردازی کم نداریم و کافی است از نویسندگان کاربلد استفاده کنیم تا متنهای مناسب آفریده شود. آنچه کم داریم برنامهریزی برای استفاده از هنر کاربلدان است. اگر این برنامه ریزی باشد قطعا به مراتب بیشتر از اینها به جلب مخاطبان در مناسبتهایی نظیر محرم قادر خواهیم بود.
امیرمحمد زند
بازیگر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
«جامجم» در گفتوگو با کارشناسان به بیماری گوارشی شایع شده در کشور پرداخته است