پرونده متهم معروف به عنکبوت زرد، پس از نقص حکم مجازاتش در دیوان عالی کشور برای دومین بار رسیدگی شد. در این جلسه متهم حضور نداشت و وکلایش از او دفاع کردند.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۰۴


به گزارش جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از سال 94 و همزمان با شکایت زن جوانی در دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد. شاکی به قاضی شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: مهندس و ساکن یکی از شهرهای اطراف تهران هستم. چندی قبل متوجه تغییر رفتار دوستم به نام نازنین شدم. وقتی از او درباره علت تغییر رفتارش پرسیدم، راز جنایتی سیاه را فاش کرد. نازنین گفت، مردی او را فریب داده و پس از کشاندن وی به ویلایی در حاشیه تهران، نقشه شوم خود را اجرا کرده است. مرد شیطان‌‌صفت از صحنه آزار و اذیت نازنین فیلمبرداری کرده و با آن او را تهدید می‌کرد. وقتی از ماجرا باخبر شدم، تصمیم گرفتم با مرد جوان به نام مهران صحبت کنم و از او بخواهم دست از تهدیدهایش بردارد. با مهران قرار گذاشتم. بعد از صحبت قرار شد مرا به ترمینال برساند که در میانه راه تغییر مسیر داد و به سمت سرخه‌حصار رفت و آنجا مورد آزار و اذیتم قرار داد.
پس از این شکایت و با دستور قضایی، نازنین برای تحقیقات احضار شد و به ماموران گفت: متهم مدعی بود به من علاقه‌مند است. بعد از ازدواج خواستم ارتباطش را پایان دهد. یک روز که برای کاری به تهران آمده بودم، مهران سراغم آمد و از من خواست با هم صحبت کنیم. دوباره به او اعتماد کردم و سوار خودرویش شدم. او مرا به ویلایی اطراف سرخه‌حصار برد و آنجا مورد آزار و اذیت قرار داد. او از صحنه آزار و اذیتم فیلمبرداری کرد .
در ادامه، سومین شاکی نیز شناسایی شد و گفت: یک روز مهران و نازنین به خانه‌ام آمدند. نازنین دوست من بود. مهران به‌طرف من حمله‌ور شد که در برابرش مقاومت کردم و او هم به سمت نوزادم رفت و او را از پنجره آویزان کرد. می‌دانستم کشتن فرزندم برای او کاری ندارد به همین دلیل برای نجات جان فرزندم به خواسته شیطانی او تن دادم.
ماموران سپس مهران را دستگیر کردند و او در دفاع از خود گفت: ادعاهای شاکیان درست نیست و آنها قصد دارند از من انتقام بگیرند. من جرمی مرتکب نشده‌ام. من با زنان فقط دوستی داشتم و هیچ تجاوز به عنفی در کار نبوده است. فیلم‌ها را به پلیس فتا بدهید تا بررسی کنند و زمان ضبط آنها مشخص شود.
این در حالی بود که زن دیگری با مراجعه به دادگاه گفت: متهم مدعی بود قصد ازدواج با من را دارد و بعد از فریبم مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. او همچنین با تهدید از من چک سفید امضا گرفت.
پس از رسیدگی به این پرونده، قضات متهم را از آزار و اذیت چهار زن و آدم‌ربایی تبرئه و به جرم برقراری ارتباط نامشروع به صد ضربه شلاق حدی، 18 ماه اقامت اجباری در شهری دورافتاده و 180ساعت کار در خدمات عمومی شهرداری محکوم کردند.
این رای در شعبه هفتم دیوان عالی کشور نقض و برای رسیدگی دوباره به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. دیوان عالی کشور با استناد به رد ناخن‌های یکی از قربانیان برای جلوگیری از تجاوز روی دیوار، انتقال قربانیان به ویلا، پیامک‌های متهم به قربانیان و گزارش پزشکی‌قانونی درباره یکی از شکات، به رای نقص گرفته و خواستار مواجه حضوری متهم با شکات و بررسی‌های بیشتر شد.
قضات با توجه به ایرادات دیوان عالی کشور، به این پرونده بدون حضور متهم و با دفاع دو وکیل او رسیدگی کردند.
در این جلسه دو نفر از شکات حضور داشتند و به طرح شکایت پرداختند. وکیل یکی از شکات هم از طرف او شکایت کرد.
در ادامه یکی از وکلای متهم هم در دفاع از او گفت: هیچ دلیلی درباره ادعای شکات وجود ندارد و با توجه به دلایل ارائه شده به دادگاه خواستار تبرئه او از اتهامات هستم.
پس از رسیدگی به این پرونده قضات برای صدور دومین رای وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها