با رفع این اشکالات کوچک، تعداد کلیک‌ها و بازدیدهای تبلیغ خود را چند برابر کنید

5 اشتباه بزرگ در تبلیغات آنلاین

بسیاری از کسب‌وکارها برای تبلیغات خود از طریق جست‌وجوها در صفحات مجازی، شبکه‌های اجتماعی یا از تبلیغاتی که هزینه آنها بر اساس تعداد کلیک محاسبه می‌شود، استفاده می‌کنند. اگرچه تبلیغات بسیار هدفمند برای مخاطبان مورد نظر طراحی می‌شوند، ولی در بسیاری از موارد نتیجه‌ای را که مورد انتظار است نمی‌دهند یا اگر نتیجه مطلوبی نیز داشته باشند، صاحبان کسب و کار به‌دنبال نتیجه به مراتب مطلوب‌تری از آن هستند و این نتیجه، دلخواه آنها نیست.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۲۰

گرچه در بیشتر موارد خود محتوای آگهی نیاز به تغییر و بررسی دارد، در برخی موارد مشکل از خود تبلیغ نیست. بلکه سازوکاری که برای استفاده از بسترهای اینترنتی برای تبلیغات به کار گرفته میشود، درست نیست. به عقیده کارشناسان با تجربه در حوزه بازاریابی دیجیتال، اشتباههای زیادی ممکن است در بازاریابی دیجیتال توسط افراد مبتدی و حتی مدیران بسیار باتجربه رخ بدهد. پرهیز از این اشتباهها کمک میکند پول و زمان خود را در تبلیغات دیجیتال بیحاصل هدر ندهید.

انتخاب بستر نادرست برای تبلیغات محصول خود

هیچگاه مبنای انتخاب بستر تبلیغاتی نمیتواند فقط این باشد که مخاطبان محصولتان از آن بستر زیاد استفاده میکنند. برای انتخاب، بهدنبال بستری برای تبلیغات خود باشید که بهترین عملکرد را در مورد نوع محصولی که میخواهید تبلیغ کنید، داشته باشد.

شاید از نظر شما تبلیغات صفحاتی مانند گوگل، بینگ و یاهو با هم تفاوتی نداشته باشند، اما هر کدام از آنها در خصوص محصولات خاصی عملکرد بهتری دارند. بنابراین بدون این که عملکرد بستر مورد نظر خود را در خصوص محصولات مشابه محصول خود در نظر بگیرید، صرفا به دلیل پر بازدید بودن آن تارنما یا شبکه اجتماعی، مقادیر زیادی از پول و سرمایه خود را صرف تبلیغات متعددی نکنید که شاید بازدهی مناسبی برای محصولتان نداشته باشند.

برای مثال اگر محصول یا خدمات شما میتواند مشکلی را برطرف کند که مردم در پی راهحلی برای رفع آن هستند، بهترین بستر تبلیغات برای شما موتورهای جستوجوگر خواهند بود. به این ترتیب وقتی کسی راه حل آن مشکل را جستوجو میکند با محصول شما برخورد میکند. اگر نمایش تصویری اولیهای از محصول و کاربرد آن تهیه کردهاید یا میتوانید با استفاده از آن چیزی را به مخاطبان خود آموزش دهید بهتر است این تصاویر ویدئویی تبلیغاتی را در صفحات مخصوص پخش تصاویر ویدئویی مانند آپارات یا صفحات مشابه آن منتشر کنید.

اگر محصول شما مشکلی را حل نمیکند یا تصویری برای معرفی آن ندارید، شاید انتشار تبلیغات در شبکههای مجازی مانند اینستاگرام برای تحریک کنجکاوی مخاطبان، فضای مناسبی باشد. البته باید توجه داشت پیش از این همین که افراد صفحات مجازی مربوط به برندی را دنبال کنند نشاندهنده میزان مخاطبان آن برند بود. اما در سالهای اخیر تعداد دنبالکنندگان صفحات مجازی با تعداد مخاطبان اصلی آن برند رابطه مستقیمی ندارد، زیرا بسیاری از محتواهایی که در شبکههای مجازی توسط افراد پسندیده میشوند الزاما مشاهده نشدهاند بلکه فرد فقط از روی آنها عبور کرده است.

بنابراین میتوانید علاوه بر این که مخاطبان خود را به همراهی صفحات مجازی خود دعوت میکنید، با پرداخت هزینه تبلیغات شبکههای اجتماعی، فهرستی از نشانی الکترونیکی مخاطبان هدف خود را دریافت و پیامهای تبلیغاتی را برایشان ارسال کنید تا مطمئن باشید تبلیغات شما دیده شده است.

یک تبلیغ را بدون تغییر برای مدت طولانی استفاده کنید

بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک با تمام سرمایه بازاریابی خود یک تبلیغ میسازند و برای مدت طولانی آن را ادامه میدهند. در ابتدای کار تاثیر تبلیغ بهطور محسوسی مشاهده و همین موجب رضایت و شادمانی صاحب کسبوکار و تمدید آگهی برای مدت بیشتر میشود. اما پس از گذشت مدتی این تبلیغ نه تنها اثر جذبکننده ندارد، بلکه خود موجب دافعه هر چه بیشتر افراد از آن برند خواهد شد. تبلیغات صفحات مجازی اگر برای چند هفته بدون تغییر باقی بمانند، بشدت خستهکننده شده و اثر خود را از دست خواهند داد.

گاهی اوقات شما رقیب جدیدی پیدا میکنید یا بستر تبلیغاتی مورد استفاده دچار تغییراتی میشود که باید از آنها آگاه باشید و مطابق با این تغییرات، تحولات جدیدی را در تبلیغات خود اعمال کنید. از طرف دیگر زمان عامل مهم و تعیینکنندهای در تبلیغات است. به عنوان مثال در ماههای پایانی سال خیلی از کسبوکارها نباید هزینهای صرف تبلیغات دیجیتال کنند، چون افراد بهدنبال خرید کالاهای شب عید و خدمات مربوط به تعطیلات خواهند بود و اگر کسبوکار شما ارتباطی با این موارد نداشته باشد، کسی در آن برهه زمانی به آن توجهی نخواهد کرد. بنابراین زمانبندی در تبلیغات از اهمیت ویژهای برخوردار است و تبلیغات باید متناسب با تغییرات شرایط جامعه بر اثر مسائل گوناگون در طی زمان، تغییر کنند و تحول لازم برای جذب هرچه بیشتر مخاطبان خود را پیدا کنند.

تبلیغات دیجیتال از کارآمدترین، پرمخاطبترین و در عین حال آسانترین روشهای تبلیغات است. اما همانقدر که میتواند ابزار کارآمدی در جهت جذب مخاطب و به دنبال آن افزایش فروش و سودآوری باشد، در صورتی که بخوبی از آن استفاده نشود، موجب هدر رفتن سرمایه و حتی گاهی از دست دادن مخاطبان براثر زیاد دریافت کردن پیامهای تبلیغاتی تکراری و یک شکل میشود. اما با تمام این مشکلات، هیچگاه برای رونق بیشتر کسبوکار خود در دنیای دیجیتال امروزی از این تیغ دو لبه پرسود غافل نشوید.

تلاش برای فرستادن مخاطبان یک بستر مجازی به بستر مجازی دیگر

فرض کنید که برای محصول خود یک ویدئوی تبلیغاتی خیلی خوب آماده کرده و در آپارات بارگذاری کردهاید. ولی از آنجا که میخواهید میزان بازدید را افزایش دهید از ساز و کار تبلیغات سایر شبکههای اجتماعی استفاده میکنید تا مخاطبان آن شبکهها را نیز به دیدن تصاویر تبلیغاتی خود در بستری دیگر دعوت کنید. شاید اینکار راهحل بسیار خوب و عاقلانهای به نظر برسد اما بهتر است بدانید بسترهای تبلیغاتی الگوریتمهایی دارند که تبلیغات مربوط به بسترهای مجازی دیگر را که باعث تشویق مراجعه مخاطبانشان به شبکههای اجتماعی دیگر میشود، به میزان پایینتری نشان میدهند. بنابراین سعی کنید اگر میخواهید همزمان از چند بستر مجازی برای تبلیغات بیشتر استفاده کنید، سراغ بسترهایی که با هم همسوتر هستند و منافع مشترکی با هم دارند، بروید تا هزینهای که میکنید هدر نرود و تبلیغاتتان بخوبی دیده شوند.

مخاطبان خود را با جزئیات بسیار زیادی هدف قرار دهید

بهتر است مخاطبان خود را خیلی کلی مدنظر قرار داده و تبلیغات خود را براساس یکسری کلیدواژههای کلی شکل بدهید. برای مثال تمام افراد منطقه خاورمیانه را بهعنوان مخاطب در نظر بگیرید، یا در صورتی که در موتورهای جستوجوگر تبلیغات داشته باشید، برای کلیدواژه کلی مثل شیرینی خانگی هزینه بپردازید. اما مساله اینجاست اگر بخواهید از کلیدواژه یا هشتگهای خیلی کلی هم استفاده کنید هیچگاه دیده نخواهید شد؛ زیرا مجموعههای قدرتمندتر از شما به محض جستوجوی فرد، او را به سمت خود جذب خواهند کرد و فرصتی برای جذب مخاطب به شما نخواهد رسید. اما در مجموع خیلی جزئی عمل کردن باعث ضرر بیشتری میشود زیرا دایره مخاطبان را خیلی کوچک میکند و در نتیجه بازار پر رونقی منتظرتان نخواهد بود. در حقیقت در این مورد باید اصل را بر اعتدال بگذارید؛ نه خیلی کلی و نه خیلی خاص و محدود! درخصوص انتخاب کلیدواژه نیز سعی کنید از گزارشهایی که از بازدیدها یا جستوجوها توسط بسترهای تبلیغاتی منتشر میشود، کمک بگیرید و از واژههای مرتبطی برای انتخاب کلیدواژهها و هشتگهای تبلیغاتی خود استفاده کنید که بازدید ماهانه خوبی داشتهاند.

در برابر خودتان قد عَلَم کنید!

شاید این مساله کمی عجیب به نظر برسد ولی واقعیت این است که در بسیاری از موارد این اتفاق رخ میدهد. کافی است دو نوع آگهی یک محصول را در یک بستر تبلیغاتی و برای مخاطبان یکسان ارائه کنید ولی هر کدام از آنها مخاطب را به دو کار متفاوت دعوت کند. مثلا یک آگهی برای دعوت مخاطب به بازدید از تارنمای شرکت باشد، در حالی که آگهی دیگر مخاطب را تشویق کند برای دریافت خبرنامهها از طریق ایمیل ثبت نام کند. در این حالت دقیقا شما مناقصهای در برابر خودتان به راه انداختهاید که جز تاثیر منفی در جذب مخاطبان سودی نخواهد داشت. بهترین کار این است که دو یا چند آگهی ولی همه را با یک هدف منتشر کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. برخی بسترهای تبلیغات اینترنتی این امکان را فراهم میکنند تا بتوانید روند دو تبلیغ خود را به صورت نمودارهایی مشاهده کنید و از عملکرد آنها مطلع شوید و بدانید چه نوع تبلیغی بیشترین بازده را برای شما و کسبوکارتان دارد تا بیشتر روی آن متمرکز شوید.

منبع:INC

مترجم: عسل اخویانطهرانی

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها