جلودارزاده در گفت‌وگو با‌ جامجم انلاین:

تولید بدون بازار به معنی صنعت ورشکسته است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: افزایش 20 درصدی حقوق و مزایا به عنوان حداقل دستمزد، از مهمترین تمهیدات در سال جاری برای کارگران بوده است. وزارت امور خارجه باید کمک بیشتری به بخش بازرگانی و صنعت کشور بدهد و اطلاعات لازم را در اختیار نیروهای داخلی بگذارند تا حمایت از تولید ملی معنی و مفهوم خود را پیدا کند زیراکه تولید بدون بازار به معنی صنعت ورشکسته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۸۹
تولید بدون بازار به معنی صنعت ورشکسته است

سهیلا جلودارزاده عضو نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین، با اشاره به مهمترین تمهیدات در نظر گرفته شده برای کارگران اظهار داشت: افزایش 20 درصدی حقوق و مزایا به عنوان حداقل دستمزد، از مهمترین تمهیدات در سال جاری برای کارگران بوده است.
وی افزود: این میزان افزایش حقوق شاید بتواند بخشی از مشکلات مردم ناشی از افزایش نرخ دلار و نیز کاهش ارزش پول ملی را حل کند.
جلودارزاده همچنین تصریح کرد: از دیگر مسائلی که میتواند در شرایط فعلی به جامعه کارگری کمک کند تا بتوانند در برابر اثرات سوء افزایش نرخ دلار مقاومت کنند، تهیه مایحتاج عمومی و ارزاق به قیمت تمام شده است که در دیگر شرایط سخت اقتصادی نیز انجام شده است.
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: مسئله ای که در برنامه ششم توسعه دیده شده است، بحث بازپرداخت بدهیهای دولت به تامین اجتماعی است که میتواند به افزایش حقوق بازنشستگان و نیز همسان سازی درخواست شده کمک کند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: خوب است که به انواع روشها این بازپرداخت انجام شود، در برنامه ششم توسعه نیز در اینباره صحبت و حد سالانه آن نیز مشخص شده است؛ به طور قطع لازم نیست بازپرداخت دولت به سازمان تامین اجتماعی بصورت نقدی باشد بلکه میتواند بصورت کم کردن بدهی های سازمان به دولت و یا در اختیار گذاشتن املاک یا سایر داراییها باشد.

جلودارزاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با افزایش توان مالی سازمان تامین اجتماعی به حد قانونی خود، معیشت کارگران، درمان و بیمه بیکاری کارگران نیز بیشتر خواهد شد و سازمان می تواند شرایط بهتری را برای کارگران فراهم کند.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره تمهیدات صورت گرفته از سوی مجلس در جهت افزایش امنیت شغلی کارگران بیان کرد: نباید یک فرمول مشخص را مدام تکرار نکنیم زیراکه برای دشمنان و رقبای ما دست باز و گشاده‌ای است، باید بدنبال پیدا کردن راههای جدیدتر و پیشرفته‌تری باشیم تا بتوانیم به تولید کشور سامان بدهیم.

جلودارزاده ضمن ارائه توصیه و راهکارهایی برای ایجاد رونق در کسب و کار و حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: امروزه تجارت بصورت فردی و داخلی کمتر اهمیت دارد و تجارت بین‌الملل تعیین کننده است و در این عرصه، وزارت امور خارجه باید کمک بیشتری به بخش بازرگانی و صنعت کشور بدهد و در لابی‌ها و رایزنی‌ها این مسئله را درنظر بگیرند و اطلاعات لازم را در اختیار نیروهای داخلی بگذارند تا حمایت از تولید ملی معنی و مفهوم خود را پیدا کند زیراکه تولید بدون بازار به معنی صنعت ورشکسته است.

وی افزود: با حل این موضوع، پایداری را در سیستم تولیدی کشور خواهیم داشت که از فواید آن ایجاد امنیت شغلی برای کارگران است و مرکز تولیدی نیز ورشکسته نخواهد شد.

جلودارزاده همچنین تصریح کرد: در این زمینه نیز تمامی نهادهای کشور باید با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند تا ثبات شغلی برای کارگر معنی و مفهوم پیدا کند.


نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها