گفت وگوی جام جم آنلاین با استاد محمود حکیمی:

صدای محمد (ص) صدای محبت بود / اسلام دین محبت است

نویسنده آثار تاریخی و دینی استاد محمود حکیمی، مردی که تاریخ و ادبیات این کشور با ده‌ها کتاب کوچک و بزرگ، مدیون اوست و نسل اول انقلاب با تعالیم مکتوب او راهی کارزار انقلاب اسلامی شده و دست پر بازگشته است درباره رسول اکرم (ص) اینگونه ابراز داشت: صدای محمد (ص) صدای محبت بود و اسلام دین محبت است، به راستی پیامبر اسلام به حق دارای اخلاق کامل و جامع تمام فضایل و کمالات انسانی بود.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۰۹
صدای محمد (ص) صدای محبت بود / اسلام دین محبت است

استاد محمود حکیمی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین درباره سیره نبوی و بعثت پیامبر اسلام اظهار کرد: بعثت پیامبر در ابتدا تحولی عظیم در جزیره العرب و سپس در جهان پدید آورد در عظمت آن حضرت همین بس که در قرآن مجید او را به عنوان اسوه و الگو برای تمام جهانیان معرفی نمود.
وی ادامه داد: خداوند فرمود "در سیره و سخن پیامبر خدا برای شما پیامبری نیک است" به راستی پیامبر اسلام به حق دارای اخلاق کامل و جامع تمام فضایل و کمالات انسانی بود؛ یکی از عوامل اسلام و قرآن، اخلاق نیکو رفتار، برخورد متین و ملایم آن حضرت با مردم بود.
این نویسنده آثار تاریخی و دینی گفت: در طول زندگی وی هرگز دیده نشد وقتش را به بطالت بگذراند. در برابر کسانی که با وی به مخالفت برمی خواستند او تنها به خواندن آیاتی از قرآن اکتفا می کرد و عقاید خود را به سبکی ساده و طبیعی بیان می نمود و به جدل نمی پرداخت.
حکیمی تاکید کرد: رفتار آن بزرگوار و کردار آن حضرت سرمشق مسلمین بلکه نمونه عاری همه انسانهاست پیامبر به همه مسلمانان به چشم برادری می نگریست و با آنان با نهایت مهر و محبت برخورد می کرد. آنچنان ساده و بی آلایش لباس می پوشید و بر روی زمین می نشست و در حلقه یاران قرار می گرفت که اگر ناشناسی وارد می شد نمی دانست پیامبر (ص) کدامیک از آنان است.
وی بیان داشت: قرآن کریم، خطاب به پیامبر اکرم دو موضوع مهم حکومت داری و دولت اسلامی یعنی رعایت امانت و اجرای عدالت را دستور می دهد در سوره نساء آیه 58 می فرماید " خداوند به شما دستور می دهد که امانت ها را به صاحبان آنها بدهید و آنگاه میان مردم حکومت و با عدالت رفتار نمایید".
حکیمی گفت: پیامبر فرمود " هر کس بر مردم فرمانروایی و زمامداری کند و در حق آنان ستم روا ندارد، دروغ نگوید و از وعده دادن به آنان تخلف ننماید وی از جمله افرادیست که مروت و مردانیش به کمال رسیده، عدالت او آشکار گردیده برادری با وی واجب شده و غیبت او حرام است ".
این استاد تاریخ و ادبیات کشورمان با تاکید بر برجسته ترین ویژگی رسول اکرم(ص) اظهار داشت: در سیره عملی پیامبر صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجود دارد که هر کدام نشانگر قطره ای از اقیانوس عظیم حسن خلق آن حضرت است همانگونه که خداوند می فرماید " همانا تو اخلاق عظیم و برجسته ای داری" در نتیجه معتقد هستم برجسته ترین ویژگی پیامبر اکرم (ص)، اخلاق کامل و جامع ایشان است چراکه دارای تمام فضایل و کمالات انسانی بود.
وی ابراز داشت: صدای محمد (ص) صدای محبت بود و اسلام دین محبت است.


نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها