N(Night in the woods) NitWدرباره‌ اشتباه‌ها و دوستی‌هایی است که همگی در قالب یک بازی ماجراجویانه رنگارنگ گرد هم آمده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۰۸

شما هدایت یک گربه‌ شبه انسان به اسم Mae را بر عهده دارید که از دانشگاه انصراف داده و به شهر زادگاهش بازگشته است. بازی تجربه‌ای است مسحورکننده که با تمرکز بر موضوعاتی همچون خودشناسی، شکل‌ دادن مجدد به روابط قدیمی و فهمیدن مشکلاتی که گریبان یک شهر را گرفته در عین نمایش شگفتی‌ها و شادابی‌های کودکی، ترس‌های بزرگسالی را نیز به تصویر می‌کشد.

ما همه تشنه‌ داستانیم

در این بازی ماجرایی روایت‌محور عمده کاری که بازیکنان باید انجام دهند، گشت و گذار در محیط شهر کوچک Possum Springs و ارتباط گرفتن با گذشته شخصیت اصلی است. Mae با بازگشت به خانه متوجه رخ دادن وقایع شومی می‌شود که ارتباطاتی با داستان‌های فولکلوریک شهر در مورد اشباح دارند. در نتیجه او و گروهی از دوستانش جمع می‌شوند تا پرده از حقیقت بردارند.

همان طور که در بازی کارهایی را که به شما محول می‌شود انجام می‌دهید، داستان نیز جلو رفته و با کمی صبر و شکیبایی خواهید دید در انتها چگونه تمام سرنخ‌ها به یکدیگر متصل شده و قصه جمع‌بندی می‌شود. کارهای شما در بازی غالبا تعامل کردن با دوستان کاراکتر، چرخیدن در شهر و البته یک سری شیطنت کردن است!

داستان NitW سرعت کندی دارد، اما درخشش بازی در جزئیات ماجراهای آن است. بعد از وقوع بعضی اتفاق‌ها، Mae با آن دستخط خرچنگ قورباغه‌اش یک چیزهایی در دفترچه‌ همراهش می‌نویسد که گاهی تاریک یا خنده‌دار هستند. او تصمیم‌های مسخره‌ای صرفا به این دلیل که انجام شوند اتخاذ می‌کند که از آن میان می‌توان به شکستن وسایل با چوب بیسبال یا دوئل با بهترین دوستش به وسیله‌ چاقو اشاره کرد. با این حال این کارها همچون شیطنت‌ها و بازی‌های دوران کودکی به تصویر کشیده شده‌اند و خشونت خاصی ندارند.

یکی از ویژگی‌های ممتاز بازی این است که مجموعه‌ای نسبتا متنوع از موقعیت‌های مختلف پیش روی بازیکن قرار می‌دهد که بشدت مرتبط با خط اصلی قصه یا گاهی بی‌ربط به آن هستند، ولی این کار را با مدیریتی استثنایی انجام می‌دهد.

شخصیت‌پردازی از دیگر مشخصه‌های بسیار خوب بازی به شمار می‌رود، به طوری که شخصیت اصلی یعنی Mae در ذهن شما ماندگار خواهد شد. دلیل این امر پیچیده بودن و عاری از نقص نبودن وی است. شما به شوخی‌های او در مواجهه با موقعیت‌های عجیب خواهید خندید، جذب شوخی‌ها و متلک‌هایی می‌شوید که همراه با دوست نزدیکش Gregg با یکدیگر رد و بدل می‌کنند و زمانی که قبل از رفتن به یک مهمانی، جلوی آینه ایستاده و از ترس‌ها و نقص‌های خود احساس نداشتن اعتماد به نفس می‌کند، او را درک خواهید کرد. شاید ابتدا این‌که او از دانشگاه انصراف داده به نوعی لگد به بخت و آینده‌اش به نظر برسد، ولی با پیش رفتن داستان، به مرور دلایل وی برای انجام این کار نیز برای شما مشخص خواهد شد.

مهم است به مردم چه می‌گوید

دیالوگ‌های طبیعی و بامزه در کنار رشد شخصیت‌ها از دیگر خصیصه‌های بازی به شمار می‌روند که آن را در میان هم سبک‌های خود مجزا می‌کند. اگر خوب به دیالوگ‌ها دقت کنید متوجه خواهید شد حرف‌هایی که با افراد می‌زنید نسبت به روز بعد در زمان بازی مقداری تغییر دارند و هرچه زمان بیشتری را با دوستان بگذرانید صحبت بیشتری با آنها خواهید داشت و نسبت به شما برخوردی صمیمی‌تر پیدا خواهند کرد. شما می‌توانید حتی با دوستان‌تان به صورت آنلاین نیز چت کنید که خوشبختانه به مقدار کافی از عبارت‌های اختصاری در این قسمت استفاده شده و چت کردن جلوه‌ای واقعی مانند آنچه در واقعیت انجام می‌دهیم به خود گرفته است. در حین گفت‌و‌گوها، حق دیالوگ‌ها به شکلی تعاملی در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود، اما آگاه باشید تصمیم‌هایی که در این مواقع می‌گیرید به شکلی بارز روی این‌که به چه کسی نزدیک‌تر باشید یا شاهد چه سناریوهایی خواهید بود تاثیر می‌گذارد.

در خلال داستان با تعدادی مینی‌گیم ساده، اما جذاب مواجه خواهید شد که ضمن اضافه کردن تنوع و بیشتر غوطه‌ور کردن بازیکن در بازی، آنقدر هم چالش‌برانگیز نیست که سرعت پیشرفت شما را کند کرده و ارتباط‌تان با داستان را بشکنند. یکی از این مینی‌گیم‌ها تمرین کردن برای یک گروه موسیقی است که شبیه بازی Guitar Hero پیاده‌سازی شده و باید نت‌ها را با رسیدن به نقطه معین بزنید.

علاوه بر دنیای عادی بازی، Mae بعضا رویاهای عجیب غریبی نیز می‌بیند که در آنها باید در قسمت‌های معمولا تاریک و زیر سایه‌ شهر پرسه بزنید و برای پشت سر گذاشتن معماها، چهار موزیسین را پیدا کنید. این قسمت‌های بازی هرگز دشوار نیستند، اما به شکلی نفسگیر اتمسفریک بوده و با آن محیط شهر زیر ماه در حال خسوف و نورهایی که از پنجره‌ها به بیرون می‌تراود حسابی شما را در خود غرق می‌کند.

ایراد اصلی که به بازی وارد است، روند تکراری صحبت کردن با تمام اهالی شهر و بازدید مجدد از مکان‌هایی است که دیده‌اید، هرچند انجام این کار در هر روز بازی معمولا با پاداش‌های قصه‌ای خوبی همراه است، اما نمی‌توان انکار کرد کمی حوصله بازیکن را سر می‌برند.

به هرحال در خلال این کارهاست که می‌توانید با یک معلم شبی به پشت‌بام بروید تا او حین تماشای ستاره‌ها، قصه‌ها و داستان‌هایی را که پشت هرکدام از صورت‌های فلکی هستند، برایتان بازگو کند. هرچه داستان‌های بیشتری از زبان مردم شهر بشنوید، بیشتر به این پی می‌برید که چرا شهر دیگر آن شکوه و رونق گذشته را نداشته و این روند چه تاثیری بر قشر کارگر و متوسط شهر گذاشته است.

حرف آخر

Night in the Woods یک قصه‌ عجیب با شخصیت‌های عجیب‌تر است، اما همین عجیب بودنش آن را بالا کشیده است. تعادل عالی بین موضوعات بزرگسالانه و کودکانه، دیالوگ‌ها و نویسندگی قوی و نمایش جلوه‌ای از زندگی همراه با شگفتی‌ها، ترس‌ها و هیجاناتش از بهترین ویژگی‌های بازی هستند. سرعت داستان کمی کند است، ولی به گره‌گشایی آخرش می‌ارزد!

مجید رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها