مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت هرگونه تحرک قله دماوند مبنی بر احتمال خروج گاز و مواد مذاب، از طریق ایستگاه پایش زمین‌شناسی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۲۰
فعال شدن آتشفشان دماوند از شایعه  تا واقعیت

پیش از این علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس نسبت به خروج بخار آتشفشانی و رانش زمین در روستاهای اطراف دماوند به مسئولان برای بررسی و پایش این قله آتشفشانی هشدار داده بود.

علی‌اصغر احمدی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: زمین مورد نیاز در اراضی پایین‌دست قله دماوند برای ایجاد ایستگاه پایش تامین شده است و بزودی این ایستگاه فعال می‌شود.

وی اضافه کرد: تجهیزات ایستگاه پایش در پای قله دماوند از طریق سازمان زمین‌شناسی کشور خریداری و تا پایان اردیبهشت این تجهیزات به محل ایستگاه حمل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: در این ایستگاه احتمال خروج مواد مذاب از قله آتشفشانی دماوند بررسی و یک هفته قبل از فوران به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

احمدی گفت: فعال شدن آتشفشان دماوند چهار استان تهران، مازندران، البرز و سمنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با پیش‌بینی یک هفته‌ای می‌توان جمعیت این استان‌ها را که در معرض خطر قرار دارند، جابه‌جا کرد.

به گفته وی، طرح ایجاد ایستگاه پایش از چند سال قبل مطرح شد که در سال گذشته با تامین زمین در پای دماوند این کار عملیاتی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها