ورود کالاهای قاچاق، چالشی جدی برای صنایع دستی اصفهان ایجاد و بازار این کالاهای هنری را دچار دگرگونی و رکود کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۳۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان دراین باره گفت: گرچه آمار دقیقی از ورود این صنایع دستی تقلبی به ایران و بخصوص اصفهان در دست نیست، اما هر کسی که دستی در خرید و فروش این آثار و کالاهای هنری داشته باشد می‌تواند مهر تائید خود را بر حضور پررنگ کالاهای خارجی تقلبی در بازار اصفهان بزند.

عباس شیردل افزود: با حذف کالاهای قاچاق می‌توان فرصت‌های شغلی صنایع دستی در استان اصفهان را به صد هزار نفر افزایش داد.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 40 هزار نفر در استان به تولید صنایع دستی اشتغال دارند، گفت: ورود کالای قاچاق بیش از ده هزار شغل خانگی را که بیشتر به زنان خانه‌دار اختصاص دارد، تهدید می‌کند.

شیردل اظهار کرد: علاوه بر این، ورود غیرقانونی صنایع دستی خارجی بیش از حدود 20 هزار شغل در عرصه ملیله روی مس را نیز تهدید کرده است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با بیان این‌که هم‌اکنون ورود ظروف مسی از ترکیه و پارچه‌های رومیزی هندی همچنین صنایع دستی چین و پاکستان بازار اصفهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، تصریح کرد: عرضه صنایع دستی خارجی از جمله ظروف مسی، پارچه‌های ترمه، انواع رومیزی، ظروف مینا، خاتم و قلمزنی در اطراف میدان تاریخی امام باعث رکود صنایع دستی اصفهان شده است.

وی با تاکید بر این‌که اتحادیه صنایع دستی همراه بازرسان اصناف کار نظارت بر عرضه صنایع دستی را به‌عهده دارند، گفت: در پایان سال 95 فقط یک انبار با حدود 40 میلیون قطعه جنس پاکستانی شامل رومیزی، روتختی و دیگر صنایع دستی قاچاق در اصفهان کشف و جمع‌آوری و متصدیان آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها