مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، از نیمه‌کاره ماندن طرح احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: پیمانکاران ما از شهریور و مهر گذشته، پروژه‌ را رها کرده‌اند و در صورت تامین نشدن منابع مالی، فرصت‌ احیای دریاچه ارومیه را از دست می‌دهیم.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۲۰

به گزارش مهر، مسعود تجریشی با بیان این‌که دولت به تعهدات مالی خود در قبال احیای دریاچه ارومیه عمل نکرده است، افزود: نیمی از پروژه‌ها از جمله پروژه کنترل غبار و گشت و بازرسی به خاطر کمبود منابع مالی با مشکل تداوم کار مواجه هستند.

وی تاکید کرد: به کمک پروژه‌های گشت و بازرسی می‌توانستیم 8 درصد کاهش مصرف آب داشته باشیم، ضمن آن‌که کنترل‌های ما در کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی حوضه آبریز ارومیه بشدت موفقیت‌آمیز بود و منجر به این شده بود که به‌رغم کاهش بارندگی حتی سطح سفره آب‌های زیرزمینی منطقه بالا بیاید.

به گفته وی، با وجود صرفه‌جویی 18درصدی آب در بخش کشاورزی، درآمد کشاورزان تا 17 درصد افزایش یافته و امسال قرار بود، بدون هیچ فشاری به بخش کشاورزی، مصرف آب در این بخش تا 24درصد کاهش یابد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان این که 150متخصص در ستاد احیای دریاچه ارومیه فعالیت می‌کنند، یادآوری کرد: بودجه‌ای که قرار بود ابتدا دریافت کنیم، عمدتا به سمت سردهنه‌سازی و تاسیسات کنترل‌کننده آب توسط بخش‌های مختلف هدایت شد. همچنین قرار بود در بخش ترویج، مصرف آب را کم کنیم و در عین حال، اقتصاد خانوارها را افزایش دهیم. اینها پروژه‌هایی بود که برای آنها منابع مالی در نظر گرفته بودیم و بخشی از منابع مالی نیز برای قرق در نظر گرفته شده بود، ولی برای اجرای این پروژه‌ها به خاطر نبود منابع مالی فرصت را از دست دادیم و پروژه‌هایی که برای کاهش 8 درصدی مصرف آب در کشاورزی طراحی شده بود نیز به خاطر نبود اعتبارات کنار گذاشته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها