جام جم آنلاین - آرشیو

بی‌گناه

بی‌گناه

در قسمت‌های گذشته با خبرنگار جوانی به نام ناهید آشنا شدید که برای راضی کردن سردبیر و گزارش از موسسات غیرقانونی بازیگری، خودش دست به کار شد و به عنوان طعمه وارد یکی از همین دفاتر شد. مردی که خودش را صاحب آنجا معرفی کرد، قصد داشت ناهید را مورد آزار و اذیت قرار بدهد. چند بار هم به او حمله کرد ولی ناهید با ضربات محکمی که با کیفش به آن مرد زد، باعث شد زمین بخورد و سرش با شومینه برخورد کند و دچار خونریزی شود. ناهید با ترس آنجا را ترک کرد و ماجرا را برای دوستش مریم شرح داد. مریم این مسأله را با پسرعمویش رضا که وکیل است مطرح کرد و قرار شد ناهید خودش را به پلیس معرفی کند. او به کلانتری رفت و اطلاع داد یک نفر را کشته‌است. حال ادامه ماجرا...

بی‌گناه

بی‌گناه

در قسمت‌های گذشته خواندید که خبرنگاری به نام ناهید برای تکمیل گزارشی درباره شیادی‌های برخی دفاتر متقلب سینمایی، خودش را طعمه قرار داد و با نام مستعار هنگامه، با مردی که خودش را صاحب یک دفتر سینمایی معرفی کرد، قرار گذاشت و به همراه او وارد آپارتمانی شد که به‌ظاهر دفتر سینمایی بود؛ دفتری پر از پوسترهای بازیگران و فیلم‌های سینمایی. مرد برای ناهید شربت آورد اما او با ترفندی حتی جرعه‌ای از آن شربت را ننوشید. مرد تلاش کرد خودش را به بهانه تست بازیگری به ناهید نزدیک کند. چند بار هم به سمت او حمله کرد اما ناهید ممانعت می‌کرد و یکباره با کیف به او حمله کرد و باعث شد سر مرد با شومینه برخورد کند. حال ادامه ماجرا...

سردار رادان از اتاق‌ عملیات تا فرماندهی

سردار رادان از اتاق‌ عملیات تا فرماندهی

تا صبح دیروز و قبل از حکم مقام معظم رهبری برای فرمانده جدید نیروی انتظامی، ‌شاید آخرین تصویر از سردار احمدرضا رادان مربوط به ماجرای برخورد با اراذل و اوباش، ‌دزدان خشن و معتادان باشد.

دخترانه شدن اراذل و اوباش

دخترانه شدن اراذل و اوباش

شواهد حاکی از آن است که در برخی از مناطق شهری به‌خصوص پارک‌ها و حواشی مراکز خرید و پاساژها، خرده‌فرهنگی از طریق عضویت گروهی از دختران به عنوان اراذل و اوباش نوظهور در حال شکل‌گیری و گسترش است که از دیدگاه نظریه‌پردازان پدیدارشناسی اجتماعی، تغییر رخ‌داده هم در صورت پدیده (ظاهر و پوشش این دختران) و هم در ذهن کنشگر فردی(نظام عقاید و باورداشت‌های آنها) یعنی شیوه ادراک و فهم انسان از زیست‌جهان رخ داده است.

تحقق یک آرزوی‌محال

تحقق یک آرزوی‌محال

نوجوان بودم که به اخبار حوادث و گزارش‌های جنایی علاقه‌مند شدم. تا جایی که ضمیمه‌های حوادث روزنامه‌ها را با خودم سر کلاس می‌بردم و در زنگ تفریح، ماجراها را با آب و تاب برای همکلاسی‌هایم تعریف می‌کردم.

با درد مردم درد کشیدیم

با درد مردم درد کشیدیم

بغض خفته در گلو یا چشم‌ها و لب‌های خندان، تنها بخش کوچکی از تصاویری است که با هر خبر و گزارشی در ذهنم ثبت و ضبط می‌شود. اصلا جزئی از زندگی‌ام شده است که با هر درد مردم، درد بکشم و با هر شادی آنها، من هم شاد می‌شوم. انگار که حال دلم به حال دل مردم گره خورده است.

دغدغه ذائقه‌سازی در هزاره دوم تپش

دغدغه ذائقه‌سازی در هزاره دوم تپش

وقتی اسمت تپش باشد و وارد هزاره‌ دومت شوی، یعنی تو دیگر شده‌ای یک ضربان منظم و مؤثر که نبض حوادث و آسیب‌های اجتماعی را به مدت بیش از هزار هفته‌ پیاپی در دست گرفته است.

آموزش؛ حلقه مفقوده در شادی‌ها

آموزش؛ حلقه مفقوده در شادی‌ها

پشت برخی رسوم رایج در میان قبایل و قومیت‌های مختلف شاید عقلانیتی وجود داشت یا می‌خواستند نکته‌ای را به اثبات برسانند که اقدام به تیراندازی می‌کردند، اما نکته مهم و مسلم این است که رسم تیراندازی در مراسم‌ مختلف مانند عروسی و عزا باید به صورت سمبلیک بزگرار شود.

قتل شبه‌عمد در مراسم تیراندازی

قتل شبه‌عمد در مراسم تیراندازی

انجام یکسری مراسم‌ از قدیم‌الایام در برخی قبایل و طوایف وجود داشته که هنوز هم ادامه دارد، اما به دلیل تغییر فرهنگ و ایجاد برخی مشکلات از مسیر اصلی خود در جهت ایجاد شادی و تفنن جمعی منحرف و موجب بروز حوادث ناخوشایندی شده که برگزاری تیراندازی در مراسم‌ عزا و عروسی یکی از این رسومات است که باعث کشته و مصدومیت افراد زیادی شده است.

تله طمع، اضطراب و کنجکاوی

تله طمع، اضطراب و کنجکاوی

طمع،  اضطراب و کنجکاوی سه کلیدی است که این روزها کلاهبرداران فضای مجازی با آن به‌راحتی به مغز طعمه‌های خود نفوذ کرده و قدرت تصمیم‌گیری عاقلانه را از آنها می‌گیرند.

خودسرهای خطرناک

خودسرهای خطرناک

ماجرای گروگانگیری و قتل پنج کارمند اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان ایلام‌، صحنه تلخ مردی جوان در اهواز که سر بریده همسرش را در دست گرفته و در محله می‌چرخد و قتل‌ های سریالی دامادهای خشمگین و صدها یا شاید هزاران حادثه تلخ دیگر که به صورت خودسرانه رخ می‌دهد، این روزها زنگ خطری را به صدا درآورده که باید گوش شنوایی برای شنیدن آن باشد تا بتوان از تکرار آن جلوگیری کرد.

خشونت عریان در پرونده‌های شوهرکشی

خشونت عریان در پرونده‌های شوهرکشی

سال‌هاست کارشناسان درباره دلایل و راهکارهای پیشگیری از قتل‌های خانوادگی به‌خصوص همسرکشی صحبت کرده‌اند و همچنان این قتل‌ها در شهر و روستاها در حال وقوع است.

افسردگی بعد از زایمان، جدی است

یکی از اختلالات روانی که منشأ جسمی دارد، جنون پس از زایمان است. زایمان، یک فشار آسیب‌زا (تروماتیک) به بدن وارد کرده و فرد ممکن است دچار یک‌ سری اختلالات رفتاری شود.

تصمیم در ۳ ثانیه

تصمیم در ۳ ثانیه

نمی‌دانم سرعت متوسط راکت‌ های مختلف چقدر است. حوصله حساب و کتاب نیروی پیشران و مسافت و متوسط سرعت را هم ندارم.

ساختمان‌ها آسان می‌سوزند

ساختمان‌ها آسان می‌سوزند

امروز در تقویم، روز آتش‌نشانی و ایمنی است. فرصتی مناسب برای یادآوری این نكته كه براساس آمارهای به دست‌آمده، در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از كل حریق‌ های شهر تهران را آتش‌ سوزی‌ های ساختمانی تشكیل می‌دهد كه سهم ساختمان‌ های بلندمرتبه قابل توجه است.

«لحظه»ای که مهم است

«لحظه»ای که مهم است

«علی لندی که بود و چه کرد؟ (۲ نمره)» در بهترین حالت این سوالی است که سال‌های بعد در امتحانات دانش‌ آموزان مطرح می‌شود.

کارشناسان باید درباره سانحه اتوبوس‌ها نظر بدهند

کارشناسان باید درباره سانحه اتوبوس‌ها نظر بدهند

بر اساس آمارهای رسمی،‌ میزان تصادفات رانندگی و خسارت‌ های بدنی و مالی ناشی از آن در کشورمان در مقایسه با سایر کشورها،‌ حتی کشورهای درحال‌توسعه و همسایه‌های ایران بسیار بالاست.

هشدارهای مهم برای خانه تکانی

هشدارهای مهم برای خانه تکانی

به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و در این روزها تقریبا تمام زنان ایرانی بر اساس یک سنت بسیار پسندیده که به آن خانه تکانی گفته می‌شود، مشغول نظافت و پاکسازی منازل خواهند شد.

1 صفحه

نیازمندی ها