وبسایت میدل ایست آی در گزارشی به موضوع تحویل جنگنده‌های اف‌ 35 به رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا پرداخت.
کد خبر: ۹۷۷۹۹۳
اسرائیل با اف‌ 35 هم توفیق کمی برای بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران دارد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت میدل ایست آی در گزارشی به موضوع تحویل نخستین جنگنده‌های اف‌ 35 به رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا پرداخت و نوشت این رژیم حتی با داشتن چنین جنگنده‌هایی، توفیق کمی برای بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران دارد.

نگارنده این گزارش در ادعاهای واهی می‌نویسد: بی‌تردید همسایگان اسراییل تحویل دو فروند جنگنده رادارگریز اف 35 ساخت آمریکا به این رژیم را در روز دوشنبه (امروز) تحت نظر دارند. به طور ویژه تهران نسبت به این موضوع آگاهی دارد که جنگنده‌های رادارگریز جدید تل‌آویو موازنه قدرت نظامی در منطقه را به نفع این رژیم تغییر خواهد داد. کارشناسان نظامی معتقدند جنگنده‌های جدید اسراییل آشکارا تهدیدی برای تهران است. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با توانایی گریز از رادار و سامانه‌های موشکی سطح به هوای این جنگنده، می‌تواند در عمق قلمرو ایران پرواز کند. این جنگنده‌ها می‌توانند اهداف مورد نظر را بمباران کنند و توانایی به کارگیری تسلیحات سایبری (جنگ الکترونیک – جنگال –) را دارند.

نگارنده می‌افزاید: جنگند‌ه‌های اف 35 کمک بزرگی به «برتری» اسراییل در مقابل رقبای خود می‌کند. با این وجود، این جنگنده از جنبه سرعت و برد عملیات، دارای محدودیت است. همچنین جنگنده‌ های اف 35 تل‌آویو توفیق کمی برای نابودی تاسیسات زیرزمینی برنامه هسته‌ای ایران دارد. تحلیلگران به بررسی خرید جدید تسلیحاتی اسراییل از آمریکا پرداختند و کوشیده‌اند به این سوال پاسخ دهند که آیا این جنگنده‌ها، خریدی گران‌قیمت و ناکار آمد است؟ یا اینکه توانایی‌های نظامی این رژیم را بالا خواهد برد؟

یکی از کارشناسان شرکت لاکهید مارتین (شرکت تولید کننده جنگنده‌های اف 35) مدعی است: «سرعت، چابکی و فناوری رادارگریزی جنگنده‌های اف 35 باعث برتری مطلق هوایی 40 ساله اسراییل در خاورمیانه می‌شود».

در زبان عبری این جنگنده را «آدیر» به معنای «قادر مطلق» نامیده‌اند. مقامات تل‌آویو مدعی هستند این جنگنده‌ها توانایی گریز از سامانه‌ موشکی زمین به هوای اس 300 ساخت روسیه را دارا هستند.

مسکو پیش‌تر این سامانه‌ را برای استقرار در تاسیسات هسته‌ای تهران، به ایران تحویل داده است. همچنین روسیه سامانه موشکی اس 300 را در سوریه مستقر کرده است.

جاستین بروک، محقق اندیشکده سلطنتی انگلیس در اینباره مدعی است: استفاده از هواپیماهای رادارگریز اف 35 در آسمانِ به شدت تحت دفاع ایران، مخاطره کمتری برای تل‌آویو نسبت به استفاده از جنگنده‌های اف 16 و سایر جنگنده‌های نیروی هوایی این رژیم دارد.

جنگنده‌های اف 35 به طور قابل توجهی صدمات به جنگنده‌‌ را کاهش می‌دهد؛ زیرا این جنگنده می‌تواند پیش از شناسایی شدن، به رادارهای موشک‌های زمین به هوا نزدیک شود و به آنها حمله کند.

با این وجود، این جنگنده‌ها از جنبه سرعت، برد عملیات و میزان مهمات مورد حمل دارای محدودیت است (شعاع عملیاتی جنگنده‌های اف 14 ایران 1000 کیلومتر و جنگند‌های اف 35 اسراییل 833 کیلومتر است).

عملیات‌های هوایی طولانی مانند بمباران ایران نیازمند سوخت‌گیری هوایی و هواپیماهای سوخت‌رسان حجیمی است که به راحتی در رادارهای نظامی ایران قابل رصد است.

این تحلیلگر انگلیسی می‌افزاید: جنگنده‌های اف 35 به طور قطع جنگنده‌ای کامل برای عملیات علیه ایران نیست؛ با این وجود این جنگنده‌ها گزینه‌ای بهتر نسبت به سایر جنگنده‌های نیروی هوایی تل‌آویو برای نفوذ به سامانه‌های دفاع هوایی مدرن تهران است. از ظرفیت‌های دیگر جنگنده‌های اف 35، توانایی آنها در جنگ الکترونیک است.

در ادامه این مطلب آمده است: تل‌آویو 50 جنگنده اف 35 به شرکت لاکهید مارتین سفارش داده است. هزینه هر یک از این جنگنده‌ها بیش از 100 میلیون دلار برآورد می‌شود. با این وجود، تمامی مقامات تل‌آویو از این خرید راضی نیستند. یووال اشتاینیتز، وزیر امور راهبردی اسرائیل از حزب لیکود و نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش این رژیم از بهای پرداخت شده برای جنگنده‌های اف 35 انتقاد کردند و پیشنهاد خرید جنگنده‌های ارزان‌تر را مطرح نمودند.

دن گریزر، یکی از اعضای نظارت بر پروژه‌های رژیم صهیونیستی، با انتقاد از خرید این جنگنده‌ها گفت: شرکت مارتین لاکهید در رابطه با جنگنده‌های اف 35 اغراق می‌کند.

جنگنده‌های اف 35 تنها پر سر و صدا است (جنگ تبلیغاتی است) و این گونه نیست که همیشه در رادارها نمایان نباشد. به واقع این جنگنده آن طور نیست که انتظار می‌رود. این جنگنده مانند چاقوی سوئیسی است، می‌تواند کارهای زیادی بکند؛ اما در عمل نمی‌تواند هیچ کدام از آنها را خوب انجام دهد.

این مقام اسراییلی در ادامه افزود: گزینه‌های ارزان‌تری برای آنچه این جنگنده می‌خواهد انجام دهد وجود دارد. چرا ما باید یک جنگنده 100 میلیون دلاری را به آسمان ایران با سامانه دفاعی پیشرفته بفرستیم درحالی که می‌توانیم از موشک‌های 100 هزار دلاری کروز استفاده کنیم؟

در پایان این مطلب آمده است: مقامات تل‌آویو به جنگنده اف 35 به چشم جنگنده‌ای برای بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران می‌نگرند؛ این درحالی است که جرالد فایرستان، سفیر سابق آمریکا در یمن، معتقد است: هر بمبی هم که بر روی جنگنده‌های اف 35 نصب شود، نمی‌تواند به طور موثر تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند. شاید برای این کار نیاز به یک بمب افکن «بی 52» یا «بی 1» باشد.

لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی درحالی مطرح می‌شود که به گفته کارشناسان نظامی، دفاع هوایی چند لایه ایران به کمک سامانه‌های موشکی پیشرفته، در عمل اجازه ورود هیچ متجاوزی را به آسمان کشورمان نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
باسلام ودرودبه روان پاك حضرت امام خمینی (ره )بنیان گذارجمهوری اسلامی ایران ‌. امریكا كه بزرگ اسراییل است نتوانست هیچ غلطی انجام دهد چه برسد به اسراییل كه شپشی بیش نیست زنده بادجمهوری اسلامی ایران
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
۰
۰
امریكا واسراییل بدانند ایران بیشه شیران است اگرهر روباهی بخواهد پا به این بیشه بگذارد توسط شیران همیشه بیدارایران خورده می شوند جانم فدای رهبر زنده بادایران وایرانی

نیازمندی ها