در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

ذات جنبش دانشجویی در نقد و نقادی است

جایگاه و وضعیت جنبش دانشجویی امشب 15 آذر در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۷۵۶۶۸
ذات جنبش دانشجویی در نقد و نقادی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جایگاه و وضعیت جنبش دانشجویی امشب 15 آذر در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور قائد شرف دبیر تحکیم وحدت، پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان و ابوالحسن ریاضی عضو اسبق جنبش دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت.

قائد شرف دبیر تحکیم وحدت در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه، آیا جنبش دانشجویی به صورت مؤثر نقش خود را ایفا کرده است گفت: اکنون دانشجو موتور محرک جامعه، قوه نقد کننده درونی کشور و دیده بان آرمان ها نیست لذا اکنون جنبش دانشجویی در جایگاه خود قرار ندارد، البته فعالان دانشجویی نسبت به دهه های گذشته قوی تر شده اند.

پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، جنبش دانشجویی از ابتدا به دنبال آرمان ها بوده است افزود: آرمان های این قشر آرمان های عمومی مردم مانند عدالت، آزادی و استقلال است.

وی با بیان اینکه، هویت جنبش دانشجویی در پیگیری آرمان ها و مطالبه خواسته های مردم است اظهار داشت: این جنبش باید در سیاست ها و تصمیم گیری ها، کشور را به خوبی ببیند و مسائل را مورد رصد و تحلیل قرار دهد.

ذات جنبش دانشجویی در نقد و نقادی است

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه، ذات جنبش دانشجویی در نقد و نقادی است ادامه داد: اگر مسئول و سیاستی خلاف جهت حرکت آرمان ها اقدام کنند، جنبش دانشجویی باید در مقابل آنها بایستد.

مرادی با اشاره به اینکه، جنبش دانشجویی فراز و فرود داشته است گفت: در برخی برهه ها این جنبش نقش بیشتری ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه، آسیب ها دامن جنبش دانشجویی را گرفته است عنوان کرد: مهمترین آسیب ها بحث قبیله گرایی و حزبی نگری است.

مرادی با بیان اینکه، جنبش دانشجویی در قیاس با پس از انقلاب در بحث رصد و نقد وضعیت خوبی دارد اظهار داشت: این جنبش باید همراه مردم باشد.

سید ابوالحسن ریاضی عضو اسبق جنبش دانشجویی طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا جنبش دانشجویی دچار افت شده است گفت: همه جریان ها در طول انقلاب اسلامی و یا قبل از آن فراز و فرود های خاص خود را داشته است، به ویژه جنبش دانشجویی که به شکل سنتی در چارچوب نوسانات سیاسی کشور عمده رفتار های خود را تعریف کرده است.

نقد های زیادی به جنبش دانشجویی وارد است

ریاضی با بیان اینکه، نقد های زیادی به جنبش دانشجویی وارد است خاطرنشان کرد: اما از سوی دیگر باید اذعان داشت که این جنبش نقاط قوت زیادی نیز داشته است.

این عضو اسبق جنبش دانشجویی با اشاره به اینکه، برای این جنبش منافع مطرح نیست افزود: گاهی نقدهای این قشر متناسب نبوده و به دلیل نگاه آرمان گرایانه و دور از منافع، مصالح جامعه را مد نظر قرار می دهد.

ریاضی تصریح کرد: مجموعه متنوعی از سلیقه ها ی مختلف در حوزه جریانات دانشجویی قرار دارند که هر یک از زاویه ای به مسائل نگاه می کنند که می تواند محل توجه مسئولین باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها