مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان وجود اماکن تاریخی متعلق به ارامنه در گیلان و سکونت این اقوام در برخی نقاط استان را عنصری اثرگذار در ورود گردشگران ارمنستانی به استان دانست.
کد خبر: ۹۶۶۷۰۲
استقبال از ورود گردشگران ارمنی به گیلان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، رضا علیزاده با اشاره به جایگاه گردشگری گیلان و علاقمندی گردشگران ارمنستانی نسبت به دریا و جاذبه‌های گردشگری تصریح کرد: وجود اماکن تاریخی متعلق به ارامنه در گیلان و سکونت این اقوام در برخی نقاط استان می‌تواند در ورود گردشگران ارمنستانی به استان موثر باشد.

وی، تبادلات فرهنگی ناشی از حضور گردشگران را گامی موثر برای توسعه این صنعت در دو کشور خواند و افزود: گیلان در زمینه گردشگری دریایی، گردشگری روستایی،گردشگری کشاورزی ،گردشگری فرهنگی و گردشگری مذهبی شهرت بسیاری دارد.

این مسئول اعلام کرد: این استان به سبب برخورداری از تجهیزات پیشرفته بیمارستانی و حضور اساتید برجسته پزشکی در کشورهای حاشیه خزر جایگاهی ممتاز دارد، لذا با تکیه بر این پتانسیل عظیم می توان گردشگری سلامت را ترویج و امکان حضور بیماران از سایر کشورها را فراهم کرد.

علیزاده افزود: گیلان در سالهای اخیر در زمینه صادرات صنایع دستی پیشگام و ممتاز بوده که با توجه به سرمایه های موجود در این استان و پیشینه پرآوازه آن، می تواند به عنوان الگویی برای سایر کشورها در زمینه صادرات این محصولات باشد.

وی از آمادگی حضور هنرمندان صنایع دستی گیلان در نمایشگاه های صنایع دستی دیگر کشورها خبر داد و گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تلاش برای ورود به بازارهای جهانی و معرفی توانمندی های هنری از سوی هنرمندان گیلانی به وضوح احساس می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای افزایش تعاملات فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری گیلان و ارمنستان به یکدیگر تأکید کرد و خواستار نشست های تعاملی برای تحقق این مهم شد.

علیزاده در پایان با اشاره به موفقیت سرمایه گذاران صنعت گردشگری در گیلان؛ بر لزوم سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور در این حوزه تاکید کرد.

این در حالی است که استاندار گیلان در دیدار با سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در سطح بسیار عالی قرار دارد.

نجفی با ابراز علاقمندی از گسترش روابط کاری مشخص و عملیاتی کردن آنها گفت: از این فرصت بوجود آمده می‌توان زمینه‌ی لازم در بخش‌های کشاورزی، دام و طیور، آبزیان، شیلات، تجاری و گردشگری را فراهم کرد.

وی گسترش روابط علمی و تحقیقاتی را یکی از اساسی‌ترین عوامل در پایه گذاری گسترش بخش‌های دیگر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام دانشگاه های استان برای پذیرش دانشجوی خارجی می‌توان زمینه‌ی تبادل دانشجو، اساتید و نیز مسائل تحقیقاتی با دانشگاه‌های ارمنستان را فراهم ساخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها