باهنر: دولت همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد برجام گذاشت

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و نایب رئیس پیشین مجلس با بیان این‌که دولت روحانی، تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشت، اظهار کرد: در برجام دولت آقای روحانی همه توان خود را به کار برد. زحمت خود را کشید و بیش از این نتوانست.
کد خبر: ۹۵۸۹۰۱

به گزارش فارس، باهنر در برنامه تلویزیونی دستخط افزود: برخی می‌گویند حالا که نتوانست، نباید برجام را امضا می‌کرد و من این را قبول ندارم. باید منافع بیشتری را جلب می‌کردیم اما نتوانستیم.

وی اظهار کرد: آقای روحانی و دولت ایشان نکات مثبت خوبی دارند و یک نقاطی دارند که می‌تواند نقد شود.

بالاخره دولت آقای روحانی عموما وزرای مجربی دارد. معنی حکومت کردن را می‌فهمند و حس می‌کنند. تدابیر خوبی دارند. یک زمانی به دکتر نوبخت گفتم که دولت یازدهم یک عیب و یک حسن دارد که ده سرتیپ در اقتصاد دارد اما یک سرلشکر ندارد که بتواند همه اینها را جمع کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: از زمان دولت اصلاحات من به دولت‌ها گفتم حداقل سه فرد باید درباره مسائل کلان اقتصادی کشور به‌طور کامل هماهنگ باشند. وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه اما من فکر می‌کنم هماهنگی لازم وجود ندارد.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش درباره انتخابات آینده و پیش‌بینی‌اش از وضعیت روحانی در این انتخابات اظهار کرد: آقای روحانی اگر بخواهد رای بیاورد تا بهمن و اسفند دو سه کار جدی باید انجام دهند. من در صحبت‌هایم گفته‌ام که برخی مواقع دولت می‌گوید ما از رکود عبور کردیم. ما هم تبریک می‌گوییم که عبور کردند ولی خواهش می‌کنیم ملت را هم عبور دهند. فقط دولتی‌ها از رکود عبور نکنند.

وی خاطرنشان کرد: رشد منفی 5 درصد ما به صفر رسیده است و از صفر هم بالاتر آمده اما به ذائقه مردم ننشسته است. من نمی‌گویم رکود تا آخر سال تمام شود یا همه بیکارها به سرکار بروند اما حس کنند شرایط رو به بهبود است. اگر این شود،‌ فکر می‌کنم دولت آقای روحانی می‌تواند دو دوره‌ای شود.

باهنر در بخش دیگری از این برنامه با اعتقاد به این‌که کشور را با یک مجلس نمی‌توان اداره کرد، گفت: باید دو مجلسی شود و با توجه به این‌که هر ده سال یک‌بار می‌توان قانون اساسی را ترمیم و اصلاح کرد، می‌شود برای این مساله راهکار ارائه کرد. وی درباره دلیل این اظهار نظر افزود: نماینده‌های مجلس طبیعی است دغدغه‌هایشان منطقه و بخش‌شان باشد. اولویت اول منطقه و بخش است. اولویت دوم منافع ملی است. در خیلی از جاها این منافع با هم متضاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها