آنیل کاپور زمانی که تصمیم به تولید «24» هندی و بازی در آن گرفت، با نسخه اصلی انگلیسی‌زبان آن بیگانه نبود. تماشاگران و دوستداران مجموعه‌ها‌ی تلویزیونی در سراسر جهان، او را در آخرین فصل این مجموعه دلهره‌آور و پرتنش در نقش یکی از بازیگران مهمان دیده بودند. کاپور در این فصل در نقش رئیس‌جمهور یک کشور شرقی به نام عمر حسن ظاهر شد.
کد خبر: ۹۳۷۲۹۷

او در این نقش، رویارویی با کاراکتر جک بائو را تجربه می‌کند. طبیعی است که کسی مثل آنیل کاپور (یا هر بازیگر سرشناس یک کشور در حال رشد) نمی‌تواند در مجموعه‌ای همچون 24 در نقش کاراکتر اصلی ماجراها ظاهر شود، اما این مشکل در دو صنعت بین‌المللی سینما و تلویزیون حل شده و هر کشوری می‌تواند نسخه بومی خود از ماجراجویی‌های یک کار موفق خارجی‌ زبان را داشته باشد. این همان راهی است که آنیل کاپور و همکاران تهیه‌کننده‌اش رفتند. نسخه هندی‌زبان 24، اولین نسخه خارجی و غیرانگلیسی‌زبانی است که براساس داستان و حال و هوای این مجموعه پلیسی پربیننده تولید شده است. فصل اول 24 هندی، اوایل اکتبر سال 2013 روی آنتن رفت و پخش آن تا دسامبر همین سال ادامه یافت. فیلمنامه 24 اپیزود مجموعه را رنسیل دسوزا نوشته و توسط خود او کارگردانی شد. تماشاگران تلویزیونی در هند استقبال بسیار بالایی از مجموعه کرده و آن را به صورت یکی از موفق‌ترین کارهای تلویزیونی سال درآوردند.

آنیل کاپور در داستان این مجموعه نقش جی‌سینگ راتود را بازی کرد. او یک مامور عالی‌رتبه ضدتروریستی است که با اکشن‌کاری‌هایش روز را نجات می‌دهد و آرامش را به جامعه هدیه می‌دهد. جالب است که کیتر ساترلند بازیگر 24 اصلی، به عنوان بازیگر مهمان در یکی از اپیزودهای 24 هندی ظاهر شد. تولید فصل دوم 24 هندی‌زبان شروع شده است. این فصل برای پخش در نیمه دوم سال جاری میلادی آماده می‌شود. شبکه تلویزیونی هندی کالر تی‌وی امتیاز تولید نسخه هندی‌زبان 24 را از تهیه‌کنندگان آمریکایی آن خریداری کرده است. این شبکه برای این منظور 20 میلیون دلار (150 کرور) پرداخت کرده است. براساس قرارداد بین دو طرف، کالر تی‌وی می‌تواند 192 اپیزود مجموعه 24 را تولید کند. البته این کار باید طی چهار سال انجام شود و وقفه‌ای در کار تولید آن صورت نگیرد. آنیل کاپور که سال 2011 موفق شد امتیاز تولید نسخه هندی‌زبان 24 را خریداری کند، می‌گوید: «امیدوارم این کار راه را برای خرید امتیاز مجموعه‌های موفق دیگر انگلیسی‌زبان و تولید آنها به زبان هندی را باز کند.» این بازیگر در سال 2013، بازی ویدئویی هندی 24 را هم به بازار عرضه کرد. تا به حال، یکی از شبکه‌های تلویزیونی استرالیا، 24 هندی‌زبان را برای پخش خریداری کرده است. تعداد دیگری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و خاورمیانه هم در حال مذاکره با تهیه‌کنندگان مجموعه هستند و علاقه‌شان برای خرید و پخش آن در کشورهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها