عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به اینکه تروریست ها در مواقعی خاص مانند روز قدس،22 بهمن و...بیشتر در شهرهایی از جمله شیراز،مشهد،تبریز و تهران درصدد انجام عملیات تروریستی بودند گفت: آنها برای این کار قصد داشتند از افراد خارجی از جمله اتباع تونس و افغانستان همچنین افراد داخلی که توسط گروههای مجازی جذب کرده اند استفاده کنند.
کد خبر: ۹۱۹۷۹۸
جزییاتی از نحوه عضو گیری و عملیات ناکام تروریست ها در ایران/ اتباع دو کشور به کارگیری شده بودند

محمد جواد جمالی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، گفت: یکی از اهداف گروههای تروریستی و کسانی که پشتوانه نطامی و اقتصادی از آنها را به عهده دارند و در راس آنها عربستان است این است که به دنبال پیدا کردن روزنه ای هستند که حتی به شکل تروریسم کور بتوانند در شهرهای بزرگ کشورمان انفجارهای تروریستی انجام دهند.

وی ادامه داد: گزارش هایی داشته ایم که آنها انواع و انحای مختلف افراد را با بمب به ایران فرستاده اند و یا حتی برخی مواقع افرادی را به داخل ایران فرستاده اند تا در داخل کشورمان بمب را بسازند.

جمالی با اشاره به اینکه تروریست ها در مواقعی خاص مانند روز قدس،22 بهمن و...بیشتر در شهرهایی از جمله شیراز،مشهد،تبریز و تهران درصدد انجام عملیات تروریستی بودند گفت: آنها برای این کار قصد داشتند از افراد خارجی از جمله اتباع تونس و افغانستان همچنین افراد داخلی که توسط گروههای مجازی جذب کرده اند استفاده کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم ادامه داد: تروریست ها هزینه های مادی بسیاری در این رابطه صرف کرده اند و عربستان برای هر عملیات تا 600 هزار دلار هم تعیین کرده است که البته با گزارش های مردمی و زیر نظر بودن این افراد از سوی وزارت اطلاعات تا کنون عملیات آنها موفقیت آمیز نبوده است.

جمالی گفت: تروریست ها اغلب از جوانان نقاط مرزی مانند جنوب فارس و استان های مرزی دیگر به عنوان نیروی خود استفاده می کنند و سعی می کنند از قومیت ها واقلیت های مذهبی استفاده کنند و در این رابطه فضای مجازی کاملا از سوی آنها کنترل می شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه جذب نیروی تروریستی بیشتر از طریق فضای مجازی انجام می شود گفت: سیستم های امنیتی دنیا علیرغم اینکه می گویند مخالف این اقدامات هستیم اما برای ضربه زدن به ایران به تروریست ها کمک می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها