از ابتدای تاریخ، بشر وقت زیادی داشت و اسلو فود یا همان غذای سر حوصله از همان زمان در سفره انسان‌های اولیه به وجود آمد. رفته‌رفته وقتی آدم‌ها فهمیدند که وقت طلاست و تا به حال چقدر سر آشپزی سرشان کلاه رفته، تصمیم گرفتند به غذای سریع یا همان فست‌فود روی بیاورند.
کد خبر: ۹۱۸۶۶۴

آدم‌ها غذای سریع و پر از چربی و نمک خود را از طریق پیک تحویل گرفتند و وقت باارزش خود را پای تلویزیون و اینترنت گذراندند و از آنجا که وقت پیاده‌روی و ورزش و بقیه کارهای به دردنخور بدنی نداشتند، هر روز چاق‌تر و چاق‌تر شدند و بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار گرفتند. البته آدم‌ها از وضعیت جدید خود راضی هستند و شکم را نشانه پولداری و خوشبختی و مرض‌های قلبی و عروقی و نقرس را نشانه کلاس و طبقه اجتماعی بالا می‌دانند.

در همین زمینه چند تن از بزرگان جهان جملات قصاری در ستایش فست‌فود گفته‌اند که ما از فضای مجازی استخراج کرده‌ایم:

کورش کبیر: من اولین کسی بودم که فست‌فود و پیتزا را به وجود آوردم ولی یونانی‌ها اون رو توی جنگ از ما دزدیدن. آریایی نیستی اگه فست‌فود بخوری.

توماس ادیسون: کاش به جای اختراع لامپ، فست‌فود را اختراع کرده بودم و الان عکسم سر در مغازه کی اف سی بود.

انیشتین: یک روز یک ایرانی که شاگرد من بود یک ساندویچ برای من آورد و گفت: بخور تا بدانی فست‌فود چیست؟ من هم خوردم و خیلی خوشم آمد. گفتم: این چیست؟ گفت: فست‌فود ایرانی است. غول برگر است. من از آن زمان فهمیدم که فست‌فود یعنی چی.

ناپلئون بناپارت: من اگر امپراتور فرانسه نبودم، دوست داشتم در ایران فلافل بفروشم.

آبراهام لینکلن: دو کشف بزرگ در جهان وجود دارد. اولی کشف قاره آمریکا و دومی کشف فست‌فود. من دومی را به اولی ترجیح می‌دهم.

حسین پناهی: با یک ساندویچ فلافل هم می‌شود سیر شد/ اگر اویی که باید باشد/ باشد...!

سقراط: جامعه وقتی فرزانگی و سعادت می‌یابد که خوردن فست‌فود کار شبانه‌روزی‌اش باشد.

اسکندر کبیر: وقتی مرا در میان تابوت می‌گذارید، سرم را از تابوت بیرون بگذارید تا مردم بدانند که اسکندر در طول عمرش لب به فست‌فود نزده است.

علیرضا لبش

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها