قوی‌ترین وزنه‌بردار معلول جهان می‌داند که در پارالمپیک ریو باید ابتدا مدال طلای خود را قطعی و سپس به دنبال ثبت رکورد تاریخی باشد.
کد خبر: ۹۱۶۹۱۱
سیامند رحمان: اول طلا، بعد رکوردشکنی

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، وب‌سایت رسمی کمیته بین‌المللی پارالمپیک هر هفته به بررسی یکی از 22 رشته شرکت کننده در پارالمپیک ریو می‌پردازد و گزارش این هفته‌اش به رشته وزنه‌برداری و عملکرد سیامند رحمان اختصاص دارد.

در این گزارش آمده است:

«انتظار می‌رود که سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان، ضمن اینکه از عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های لندن 2012 دفاع می‌کند، به رکورد تاریخی 300 کیلوگرم نیز دست یابد.

این ورزشکار 28 ساله، رکورد قبلی خود را در جریان مسابقات جام جهانی دوبی با ثبت وزنه ی 296 کیلوگرمی شکست و برای شکست مجدد این رکورد در بازی های ریو تلاش می کند.

رحمان در این باره می‌گوید: تمریناتم بر اساس هدفی که قرار است به آن دست یابم، تنظیم شده و اگر مشکلی پیش نیاید و همه چیز خوب پیش برود، در ریو وزنه 300 کیلوگرمی را بالای سر خواهم برد.

رحمان می‌داند که در ریو می‌بایست در اولین حرکت، ابتدا مدال طلای خود را در دسته 107+ قطعی کرده و پس از آن برای ثبت رکورد تاریخی خود اقدام کند.

وی در این زمینه گفت: من احساس خوبی و انرژی مثبتی دارم و تمریناتم انگیزه‌ام را بالا نگه می‌دارد و امیدوارم در ریو بدرخشم. مربیانم معتقدند که شرایط بدنی خوبی دارم و هر آنچه از من انتظار داشته‌اند، محقق شده است.

دارنده مدال طلای پارالمپیک لندن افزود: در تمرینات وزنه بالای 300 کیلوگرم را نیز بالای سر برده‌ام اما همواره باید توجهم به آسیب‌ها و صدمات احتمالی نیز باشد.

رحمان عنوان کرد: موفقیت من تنها محصول توانمندی‌ام نیست. برای رسیدن به بازی‌های پارالمپیک برزیل راهی طولانی پیموده‌ام و امیدوارم که روند طی این مسیر برای تمامی مسافران دارای معلولیت ریو تاثیرگذار باشد. پدر و مادرم افرادی هستند که برای رسیدن من به نقطه‌ای که هستم، بسیار تاثیر گذار بودند و کمک کردند.

قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان در تلاش است تا ضمن دستیابی به دومین مدال طلای خود در پارالمپیک، رکورد تاریخی 300 کیلوگرم را نیز به ثبت برساند و افتخاری بزرگ برای ایران به وجود بیاورد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها