در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد ؛

بهترین گزینه ها برای سحری و افطاری

نمایش «فصل وصل» که از سوم خرداد اجرای خود را در باغ‌موزه دفاع مقدس آغاز کرده است، با تغییراتی در ایام ماه مبارک رمضان هر شب روی صحنه می‌رود و بخش‌هایی از زندگی شهید محمد جهان‌آرا و جاوید‌الاثر احمد متوسلیان را روایت می‌کند.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۲
شب‌های رمضانی با جهان‌آرا و متوسلیان در باغ‌موزه دفاع مقدس

به گزارش جام‌جم، نشست خبری «فصل وصل» با حضور علیرضا کوهفر مدیر مرکز، سعید اسماعیلی طراح و کارگردان، رسالت بوذری نویسنده و راوی و اهالی رسانه صبح روز گذشته در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کوهفر در سخنانی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون مردم و بدنه اجتماعی توانسته‌اند با این اثر ارتباط برقرار کنند و از آنجا که این سبک نمایشی، گران و پرهزینه است و به امکاناتی نیاز دارد، ما روی نمایش میدانی تمرکز کرده‌ایم تا قابل دسترس عموم مردم باشد. همچنین همواره به کادرسازی و آموزش جوان‌ها پرداخته‌ایم و با روش‌های مختلف موفق شده‌ایم هر سال در چند استان و شهر اجرا داشته باشیم.

در ادامه اسماعیلی در پاسخ به پرسش جام‌جم، درباره آیتمی که به شهید جهان‌آرا اختصاص دارد،گفت: شهید جهان‌آرا را بیشتر با شعر معروف به «ممد نبودی» می‌شناسیم. اما پیش از انقلاب هم او قصه‌های جذابی در شکل‌گیری انقلاب داشته است که ما آنها را در این کار آورده‌ایم. جالب این که در اجرای خرمشهر نیز، کاراکتر او را داشتیم و برخی مخاطبان ما اعلام کردند شاهد عینی این صحنه‌های نمایش هستند. در آیتم آزادسازی خرمشهر نیز ما مسجد جامع این شهر را در دکورمان داریم که دقیقا مطابق عکس معروف این مسجد پس از آزادسازی طراحی شده است.

بوذری هم در ادامه درباره متن این نمایش توضیح داد و گفت: تلاش کردم قصه‌های تصویری را از دل تاریخ بیرون بیاورم؛ قصه‌هایی که بر مبنای توسل شکل گرفته‌ است. ما در بخش معاصر با جزئیات به اتفاقات خرمشهر، از پیش از انقلاب تا پس از اشغال سپس نقش محمد جهان‌آرا می‌پردازیم، ضمن این که تغییراتی در این کار داریم که از شب اول ماه رمضان در کار اعمال می‌شود.

او تصریح کرد: متاسفانه فضای تئاتر ما، از توده مردم جداست و گرچه در دوران آقای سرسنگی شعاری مبنی بر بردن تئاتر به میان مردم سر داده می‌شد، ولی آمار دقیقی ندارم که این شعار چقدر محقق شد. نمایش‌ها در سالن‌های کوچک با مضامین روشنفکرانه ایزوله با مخاطب 150 نفره اجرا می‌شود. البته این نمایش‌ها هم مخاطب خودشان را دارد ؛ ولی در این پروژه تلاش ما این بوده که مخاطب گسترده‌ای را پای کار بیاوریم و مخاطبان را با نمایش آشتی دهیم. بوذری در پایان بیان کرد: امیدمان به مردم است و به نفس در نفس شدن مردم و حال خوب مردم بعد از «فصل وصل» امیدواریم. اما به خسته نباشید هیچ مسئولی امیدوار نیستیم. خوشحالیم مردم حالشان خوب است و این موضوع نشان می‌دهد ما کار خودمان را کرده ایم. شاید صحنه ما برای عکس یادگاری گرفتن مدیران فرهنگی مناسب نباشد، اما امیدوارم برای مردم تاثیرگذار باشیم.

زینب مرتضایی‌فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها