معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری:

آمار معتادان در ایران از متوسط جهانی بالاتر است

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۲۰ درصد کارگران مواد مصرف می‌کنند

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به رواج مصرف مواد در بین دانش آموزان، دانشجویان و کارگران گفت: ۲۰ درصد از کارگران کشور مصرف کننده مواد مخدر هستند.
کد خبر: ۸۹۹۸۳۲
۲۰ درصد کارگران مواد مصرف می‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین ، علیرضا جزینی امروز پنج‌شنبه در دیدار دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر تلاش‌های فراوانی صورت می‌گیرد اما متناسب با حجم تهدید نیست، گفت: سیاست‌هایی که در مبارزه با مواد مخدر در دست اقدام است برگرفته از سیاست‌های مقام معظم رهبری است.

کشف ۶۱۷ تن مواد مخدر در سال ۹۴

وی در ادامه به کشفیات مواد مخدر در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته ۶۱۷ تن مواد مخدر با ۲۸۵ تن پیش ساز مواد که بیشتر آن صنعتی بود کشف شد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: همچنین در این مدت هزار و ۸۰۰ کیلو شیشه کشف و ۲۳۰ کارگاه تولید شیشه هم منهدم شد که این مقدار کشفیات نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۷۹۰ هزار معتاد تحت درمان هستند اما متأسفانه میزان ماندگاری آن‌ها پایین است و بازگشت مجدد به اعتیاد درصد بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

فعالیت ۷ هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور

جزینی به فعالیت ۷ هزار مرکز ترک اعتیاد در کشور که بیشتر آنها توسط مردم اداره می‌شود اشاره و بیان کرد: در حوزه دانش آموزی و دانشجویی و کارگری استعمال مواد مخدر وجود دارد و متأسفانه ۲۰ درصد کارگران کشور مصرف کننده مواد مخدر هستند.

وی بر لزوم همکاری حوزه در راستای تبلیغ جهت فرهنگ سازی عدم استفاده از مواد مخدر اشاره و بیان کرد: تفاهم نامه‌ای در این زمینه با دفتر تبلیغات اسلامی امضاء شده تا طلاب در تبلیغات دینی خود بتوانند آموزش‌های لازم را به مردم ارایه دهند.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر موضوع مواد مخدر را ملی دانست و گفت: نباید اینگونه تصور شود که مبارزه با مواد مخدر کار دولت است بلکه باید مشارکت عمومی افزایش یافته و از ظرفیت مراجع تقلید نیز برای راهنمایی مردم استفاده شود.

جزینی به نبود پشتوانه جهانی برای کمک به ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره و افزود: ۸۵ درصد تریاک و ۳۵ درصد هروئین جهان در ایران کشف می‌شود و این درحالی است که کشور افغانستان که همسایه شرقی ایران است ۷ هزار تن تولید مواد مخدر دارد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها