56 ساعت پرواز با هواپیمای خورشیدی

هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس-۲» بعد از 56 ساعت پرواز بر فراز اقیانوس آرام به آسمان سان‌فرانسیسکو رسید.
کد خبر: ۸۹۸۳۸۳
56 ساعت پرواز با هواپیمای خورشیدی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، برتراند پیکارد، خلبان هواپیمای خورشیدی ایمپالس-2 روز شنبه (چهارم اردیبهشت) در حالی که به پل معروف «گولدن گیت» (Golden Gate Bridge) در سانفرانسیسکو اشاره داشت، در تبیین مرحله‌ای مهم از سفر هوایی خود به دور دنیا، گفت: «من از این پل عبور کردم. حالا رسما در امریکا هستم. »

پیکارد همچنین خاطر نشان کرد، توقف در «سیلیکون ولی»، منطقه‌ای در حدود 70 کیلومتری جنوب شرق سانفرانسیسکو، این پروژه متهورانه را به ماهیت پیشگام این منطقه گره خواهد زد.

پیکارد در تصاویر ویدئویی زنده که در گزارشی مستند در فضای مجازی پخش می شد، گفت: «آیا می توانید تصور کنید همچون عبور کشتی ها در قرن های گذشته، با یک هواپیمای خورشیدی از گلدن گیت عبور می کنید؟ در حالی که این هواپیما سر و صدا ندارد و آلودگی ایجاد نمی کند.»

وی افزود: « این یک اولویت است که پروژه خود را با ماهیت پیشگام منطقه سیلیکون ولی پیوند بزنیم. »

این هواپیمای خورشیدی، ماه مارس 2015، از ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، سفر خود را به دور دنیا آغاز کرده و در عمان، میانمار، چین و ژاپن توقف داشته است.

هواپیمای ایمپالس-2 در نهمین مرحله از سفر خود به دور کره زمین به سان فرانسیسکو رسیده است.

مرحلۀ عبور از آسمان اقیانوس آرام، با توجه به نبود فرودگاه‌ اضطراری، پر مخاطره‌ترین بخش از سفر جهانی این هواپیمای خورشیدی بوده است.

سولار ایمپالس-2 در ماه جولای 2015 در هاوایی به زمین نشست و به علت آسیب حرارتی که در سفر از ژاپن به باتری آن وارد شده بود، مجبور شد مدتی در این مجمع الجزایر بماند.

این هواپیما همچنین در آسیا، هنگام پرواز از نانجینگ چین به مقصد هاوایی، به علت هوای نامساعد و آسیب یکی از بالها به ناچار به ژاپن تغییر مسیر داد و بار دیگر در این سفر وقفه افتاد.

یک ماه بعد ، وقتی شرایط جوی مساعد شد، این هواپیما ناگویا در مرکز ژاپن را به مقصد هاوایی ترک کرد.

سرعت مطلوب پرواز این هواپیما حدود 45 کیلومتر در ساعت است، هر چند می توان در طی روز و با استفاده از قوی ترین اشعه‌های خورشید، این سرعت را دو برابر کرد.

این هواپیما همچنین از جنس فیبر کربن است و حدود 2.3 تن وزن دارد.

بالهای سولار ایمپالس-2 که گستردگی آن از بالهای بوئینگ 747 بیشتر است، به 17 هزار سلول خورشیدی مجهز شده که انرژی لازم را برای پروانه‌ها فراهم و باتری ها را شارژ می‌کند.

این هواپیما که هنگام حرکت در شب از انرژی ذخیره شده استفاده می کند، برای تکمیل سفر خود به دور کره زمین، ۳۵۰۰۰ هزار کیلومتر پرواز خواهد کرد.

ایمپالس-2 با پرواز موفقیت‌آمیز میان ژاپن و هاوایی، رکوردی جدید در تاریخ هوانوردی با هواپیمای خورشیدی را به نام خود ثبت کرده است.

با توجه به فصل گردباد، این هواپیما باید تا پیش از ماه اوت از اقیانوس اطلس هم عبور کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها