مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

خداحافظی های تکراری +تصاویر

هواداران بایرن چگونه با روزهای پایانی پپ کنار می‌آیند؟

به سلامت آقای گواردیولا

«یکی از هواداران تیم بایرن مونیخ می‌گوید گواردیولا برای هواداران بایرن به مردی فراتر از یک اسطوره تبدیل شده است». این ادعای توبی تل است؛ کسی که می‌گوید تمام زندگی‌اش را کنار تیم ایالت باواریا گذرانده است، ‌اما او نمی‌داند مشکل ما با اسطوره این است آن قدر هم که ما فکر می‌کنیم خوب نیست. حضور پپ گواردیولا در بایرن مونیخ با آغاز فصل جدیدی از شکوه و عظمت این باشگاه همراه شده بود، اما حالا با نزدیک شدن به روز جدایی و با توجه به افزایش فشارها، به نظر حتی کورسوی امیدی هم برای هواداران بایرن نسبت به ادامه همکاری با این چهره درخشان اسپانیایی باقی نمانده است. داستان این جدایی طبق معمول از رسانه‌ها شروع می‌شود و همه دنیا را فرا می‌گیرد. بنابراین ابتدا از چند روز بعد از جنجال رسانه‌ها شروع می‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۲۹۳۶
به سلامت آقای گواردیولا

چند روز بعد

دیگر همه می‌دانستند گواردیولا قرار است فصل آینده هدایت منچسترسیتی را به عهده داشته باشد و این یعنی رسانه‌ها کارشان را بدرستی انجام داده‌اند. حالا مونیخی‌ها باید بیرون از خانه مقابل لورکوزن مدعی قرار بگیرند. پیش از بازی، پپ با سوال خاصی مواجه می‌شود. این که او چگونه می‌تواند کار کردن برای باشگاه کنونی و سیتی به عنوان باشگاه آینده را تنظیم کند؟ او جواب قانع‌کننده‌ای نداد و برخی هم آن را به پای تمسخر گذاشتند. «این که من مانند یک زن هستم و می‌توانم دو کار را در آن واحد انجام دهم» کمی به نظر سیاستمدارانه می‌آمد. پیش از بازی در اطراف زمین، هواداران درباره این که اخبار منتشر شده روی تیم اثر بگذارد، نگران نبودند، اما به نظر می‌رسید از مربی اسپانیایی سیراب شده‌اند‌ چراکه می‌گفتند او هرگز برای تیم‌مان مناسب نبود!

اولین روزهای سال نو

گواردیولا سال 2016 میلادی را با این جمله که «می‌خواهم مربی یک تیم لیگ برتری بشوم» آغاز کرد. البته گواردیولا پیشتر هم این کار را کرده بود. وی قبل از آن که یوپ هاینکس از درهای باشگاه خارج شود، خودش را به عنوان مربی جدید بایرن معرفی کرده بود، ولی این بار قضیه فرق دارد. هاینکس آماده پوشیدن کفش‌های راحتی خود بود و وقتی احساس کرد قرار است گواردیولا جایش را پر کند، زودتر از موعد، جدایی‌اش را عنوان کرد، اما حال جدایی پپ مانند سیلی محکمی در گوش بایرن و هودارانش بود. بایرن فصل متعادلی را سپری می‌کرد و این بهترین فرصت برای اعلام چنین تصمیمی بود. حالا از وقتی این تصمیم به طور علنی رسانه‌ای شده، گواردیولا با بی‌میلی بیشتری به زندگی در بایرن نگاه می‌کند، درباره آن حرف می‌زند و کنفرانس‌های خبری‌اش بی‌انرژی و با صدایی بی‌انگیزه برگزار می‌شود.

اواخر آوریل سال قبل گواردیولا یک پیروزی را به مدافع تیمش دانته تقدیم کرد و گفت دوست دارد هزاران مدافع برزیلی مانند دانته در تیمش داشته باشد، اما چندی نگذشت که این بازیکن 32 ساله سر از وولفسبورگ درآورد. او همچنین خیلی از اوقات درباره ماریو گوتزه حرف می‌زد که یکی از بازیکنان مورد علاقه‌اش است، اما زننده گل پیروزی بخش فینال جام جهانی بیشتر در رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شد تا زمین فوتبال آلیانزآرنا. این دوگانگی‌ها ابهام زیادی برای رسانه‌های آلمانی ایجاد کرده بود تا آن که با اعلام خبر جدایی‌اش به دامنه این ابهامات افزود.

تصمیمات متمردانه

در کنار اعلام تصمیم حضور در لیگ برتر انگلیس، برکناری یکی از دکترهای دوست‌داشتنی و سرشناس دنیای فوتبال یعنی هانس ویلهلم مولر از کادر تیم بایرن مونیخ، زیانبارترین تصمیمی بود که این مربی اسپانیایی علیه باشگاه باواریایی گرفت. رسانه‌های آلمانی از این تصمیم با عنوان مربی رویایی علیه دکتر رویایی یاد کردند؛ اتفاقی که به کشمکش بزرگی تبدیل شد و نشان داد گواردیولا تا چه اندازه تشنه قدرت است. توبی درباره اختلاف پیش آمده در تیم محبوبش می‌گوید: «در زمین این چیزها باورکردنی نیست، چراکه ما همیشه تیم برتر هستیم، اما جدا از این برتری چنین اتفاقاتی برایمان سخت است، چون تاکنون چنین چیزهایی ندیده بودیم.» این که تاکنون هوادارانی چون توبی توانسته‌اند این تصمیمات متمردانه را هضم کنند می‌تواند به سه قهرمانی متوالی او یا قهرمانی رکوردشکنانه‌اش در اولین سال حضورش در مونیخ ارتباط داشته باشد. اکنون نیز امکان ثبت دو قهرمانی در آلمان برای هواداران موضوعی عادی است و برایشان کافی نیست. به همین دلیل تمام چشم‌ها به لیگ قهرمانان دوخته شده تا ببینند او در سومین حضورش همراه بایرن می‌تواند به نیاز هواداران پاسخ دهد و قهرمان اروپا شود یا نه؟

رفتارهای منافقانه

با وجود یک فلسفه بازی مشخص و منسجم و مهارت‌های فردی بازیکنانی چون توماس مولر، رابرت لواندوفسکی و جاشوا کیمیچ که هر سه در گلزنی به نهایت پیشرفت خود دست پیدا کردند، باز هم احساس می‌شود گواردیولا تلاش می‌کند چیزهایی را اصلاح کند که در حال حاضر خوب کار می‌کنند. سوسیه، مدیر اجرایی سایت هواداری بایرن می‌گوید: «بسیاری از هواداران رسمی باشگاه، حسرت بازی مستقیم دوران هاینکس یا پیش از آن را می‌خورند و از شکیبایی شیوه بازی موقعیتی متنفر هستند. این دو نوع شیوه بازی باعث شده جامعه هواداران بایرن به دو بخش کاملا متمایز شکافته شود.» جدا از بلوای اختلاف با دکتر تیم یا بدخلقی‌های گواردیولا، بی‌شک در آینده این فصل از تاریخ فوتبال بایرن مونیخ بیش از امروز مورد مراجعه قرار خواهد گرفت. نه به خاطر رکوردها، حکمرانی‌ها یا قهرمانی بلکه به خاطر تفکر گواردیولا که خود را بزرگ‌تر از مجلل‌ترین باشگاه فوتبال آلمان می‌دانست. البته از معلم تا مربی در بایرن به این عرض اندام گواردیولا واکنش نشان دادند و حالا خود را به آرامی آماده اتفاقات جدید می‌کنند مانند زمزمه‌هایی مبنی بر حضور کارلو آنچلوتی در مونیخ.

منبع: fourfourtwo

عرفان خماند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها