معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

اصلاح فرهنگ کار با بهره‌گیری از فرهنگ قرآن حاصل می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی درباره اهمیت گسترش فرهنگ قرآنی گفت: به عنوان یک جامعه موثر در اقشار گوناگون کشور، کارگران می توانند نقش موثری را در گسترش فرهنگ قرآنی ایفا کنند.
کد خبر: ۸۸۷۲۴۵
اصلاح فرهنگ کار با بهره‌گیری از فرهنگ قرآن حاصل می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی مسابقات قرآن کریم کار و تلاش کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاوت، ترتیل و حفظ قرآن نقش موثری در بهبود جایگاه کار دارد. قرآن می‌تواند نقش موثری در روح و روان داشته باشد. ختم و عمل به قرآن بهترین شیرینی در اذهان علاقمندان به فرهنگ قرآن است. اینکه بزرگان و شهیدان ما تلاوت و شیرینی آیات قرآن را در جانشان حس کرده بودند به خاطر این بود که با فهم درست آیات الهی، حلاوت آن اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: با توجه به گستردگی، جامعه کارگری می تواند از قرآن بهره‌های بسیاری ببرد که یکی از موارد اصلاح فرهنگ کار محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف با توجه به آیات قرآن محقق می‌شود، ادامه داد: انس با قرآن موجب بی‌نیازی است و کسی که انس به قرآن نداشته باشد، فرد فقیری محسوب می‌شود؛ هرچند بسیار متمکن باشد.

وی هدف از برگزاری مسابقات قرآنی را توسعه زبان آموزی قرآن، مقدم بر سوادآموزی قرآن و در راستای هدف والای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی خواند و گفت: استخراج راه‌کارهای موثر در موفقیت‌های اقتصادی کارگران از آیات قرآن مسئله مهمی است که به راحتی می‌تواند محقق شود.

حجت الاسلام حشمتی تأکید کرد: گاهی رواج دروغ در بخش‌هایی از جامعه به گونه‌ای است که حذف آن از فرهنگ، بسیار دشوار و دور از ذهن است. می‌توان گفت نهادینه شدن فرهنگ دروغ نتیجه دور شدن هر چه بیشتر جامعه از مفاهیم و آموزه‌های قرآن است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیان راهکار برای بهتر برگزار شدن چنین مسابقاتی گفت: بهتر است از شرکت‌کنندگان در مسابقات برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه بهره لازم را ببریم، در این صورت نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.

دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 18 تا 21 اسفندماه سالجاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها