نگاهی به سریال یوسف پیامبر

روایت دیدنی یک قصه قرآنی

پس از گذشت یک هفته از درگذشت فرج‌الله سلحشور نگاهی به فضای فرهنگی کشور نشان می‌دهد برخلاف دیگر هنرمندان، این مردم و گروه‌های خودجوش مردمی هستند که یاد او را به شیوه‌های متفاوت خود گرامی داشته‌اند.
کد خبر: ۸۸۷۰۳۸
کامنت مصری ‌ها در سوگ سلحشور

به گزارش جام جم آنلاین، هشت اسفند بود که فرج‌الله سلحشور پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان، به دیار باقی شتافت و هنر انقلابی را عزادار خود کرد.

از آن روز تاکنون یک هفته گذشته است و در این بین برخلاف دیگر هنرمندان این مردم و گروه‌های خودجوش مردمی هستند که یاد او را به شیوه‌های متفاوت خود نگاه می‌دارند.

کوچکترین کاری که شد، پیام ده‌ها گروه خودجوش فرهنگی در تسلیت درگذشت او بود؛ «هیأت محبان قمر بنی هاشم (ع)شاندرمن»، «کانون فیلم و عکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان»، ستادهای اکران مردمی جشنواره عمار در استان همدان، آبادان، لارستان- فارس، شوش دانیال(ع)، استان اصفهان، مناطق کردنشین، اهواز- خوزستان، استان سمنان، استان البرز، اندیمشک- خوزستان، خرمشهر، گتوند، داراب، آباده، چادگان اصفهان، سیستان و بلوچستان، استان اردبیل، استان آذربایجان غربی، استان مازندران، خراسان رضوی، کهگلویه و بویراحمد و انجمن مستندسازان انقلاب اسلامی خراسان رضوی، گروه فیلمسازی بی دار استان آذربایجان غربی، کانون فرهنگی رهپویان وصال، موسسه هنرمندان پیشکسوت و شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) از جمله گروه‌هایی بودند که پیام دادند.

اما این همه کار آنها نبود، یکی از اقدامات صورت گرفته، اقدام حجت‌الاسلام اسدی، امام جماعت مسجد امیرالمومنین(ع) میدان انقلاب تهران بود که با اشاره به آثار ارزشمند مرحوم فرج‌الله سلحشور، هنرمند متعهد، مؤمن و قرآنی، مردم را دعوت به شرکت در طرح ختم پنج میلیون فاتحه هدیه به این هنرمند مردمی و جهانی کرد که پس از او ده‌ها مسجد دیگر از جمله مسجد جامع خرمشهر و مسجد شهر فرخشهر نیز به این طرح پیوستند.

تهیه ده‌ها پوستر فرهنگی و به‌ویژه تولید کلیپ «تصویرگر راه حق» به عنوان هدیه‌ای به هنرمند مردمی و جهانی انقلاب، زنده یاد فرج الله سلحشور، توسط ستاد مردمی جشنواره فیلم عمار داراب از مهمترین کارهای فعالان گروه‌های خودجوش مردمی در گرامیداشت فرج‌اله سلحشور بود.

اما یاد فرج‌الله سلحشور تنها در ایران گرامی‌داشته نشد، در خارج از کشور نیز بسیاری یاد او را با کامنت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی گرامی‌داشتند.

حجت‌الاسلام غریب‌رضا که یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی است گزارشی منتشر کرد و برخی کامنت‌ها در این زمینه را نوشت.

از جمله این کامنت‌ها این کامنت‌های مردم مصر بود که بخشی از تاریخ کشورشان در سریال یوسف پیامبر(ع) فرج‌اله سلحشور به تصویر کشیده شده است.

اسماعیل توفیق می‌گوید: انصافا نکته‌ای را باید اعتراف کنم اینکه: دیدگاه من نسبت به شیعه خیلی بد بود ولی بعد از اینکه درباره این سریال مطالبی را شنیدم و فهمیدم تولید ایران است همچنین بعد از اینکه مدتی است وارد این صفحه (صفحه سریال در شبکه اجتماعی فیس بوک) شدم تلاش می‌کنم حقایق را بهتر بفهمم. خداوند بین دلهای مسلمانان الفت برقرار نماید.

السید الحسنی می‌گوید: رحمت خدا بر او باد. استاد فرج الله یکی از کسانی بود که حقیقت آرمان رسانه را درک کرد. یکی از کسانی بود عمق راهنمایی های رهبر عزیز آیت الله خامنه‌ای را شناخته، برای انجامش توفیق پیدا کرده بود. از خدا می خواهم هر کس که برای اعتلای آرمان اهل بیت تلاش کند با آنها محشور باشد به اذن الهی .

جعفر الجعفری می‌گوید: موقع پخش فیلم برخی افراد متعصب نمی خواستند فیلم را ببینند ولی بعد از پخش قسمت های اول به بیننده های پر و پا قرص فیلم تبدیل شدند. یکی از این افراد به من می گفت: این سریال در زندگی من تاثیرگذار بود. هنوز هم شبکه های ماهواره ای مصری تا امروز، این سریال را پخش می کنند.

سید غریب قدیدی می‌گوید: این سریال بسیاری از مصری‌ها را با وجود گرایش‌های فکری و دینی متفاوت‌شان به خود جذب کرده بود. مسلمانان و مسیحیان، بزرگ و کوچک همگی با شور و اشتیاق منتظر رسیدن روز پخش سریال بودند و هر روز درباره قسمت قبلی و حوادث سریال گفتگو می کردند. وقتی مطلع می شدند که این سریال ایرانی است شگفت زده می شدند. خیلی ها ابتدا گمان می کردند که این سریال تولید ترکیه است به همین خاطر تعجب می کردند. تصور نمی کردند که ایران به این سطح از تولید سینمایی رسیده باشد. همین مساله باعث شده بود در اینترنت به دنبال مشاهده فیلمهای دیگر سینمای ایران بروند مثل فیلم مریم مقدس و ... خداوند این درگذشته را به خاطر خدماتش به اسلام و مسلمین رحمت کند.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها