توسط محققان کشور ابداع شد؛

روشی جدید برای کنترل دیابت نوع ۲

محققان دانشگاه تهران با بررسی تاثیر امگا ۳ بر روی نرخ زدودگی گلوکز (CR) ثابت‌کردند که امگا ۳ می تواند دیابت نوع ۲ را کنترل کند.
کد خبر: ۸۷۳۲۵۴
روشی جدید برای کنترل دیابت نوع ۲

به گزارش جام جم آنلاین، در این پژوهش که توسط سارا عطایی نظری، دانشجوی کارشناسی ارشد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به سرپرستی مهدی گنج خانلو عضو هیات علمی این پردیس انجام شده است، تنظیم متابولیسم و پیشگیری از بروز بیماری‌های متابولیکی از طریق اسیدهای چرب، بررسی و اثبات‌شده است.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که این مواد مغذی به عنوان مولکول‌های سیگنالینک عمل می‌کند و در بهبود مسیرهای متابولیکی تاثیر بسزایی دارند.

در این تحقیق، ۲۸ راس بزغاله مهابادی ۳ تا ۴ ماهه با میانگین ۱۷ کیلوگرم در قالب طرح فاکتوریل با ۴ تیمار انتخاب و هر بزغاله به صورت انفرادی به مدت ۱۲ هفته تغذیه‌شده است.

با تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده، تاثیر مکمل امگا ۳ بر روی قابلیت هضم، میزان ماده خشک مصرفی، وزن اندام‌ها، PH گوشت، تولید شیرابه، افت حاصل از پخت، نیروی برش، ارزیابی رنگ عضله راسته، ترکیب گوشت، اکسیداسیون عضله راسته، فراسنجه‌های خونی و نرخ زدودگی گلوکز (CR) ارزیابی‌ و اثبات‌ شده است که مکمل امگا ۳، اثر معنی‌داری بر روی نرخ زدودگی گلوکز(CP) و زمان رسیدن به نصف غلظت حداکثر گلوکز را دارد و همچنین پاسخ به انسولین مصرف گلوکز را به طور معنی داری نشان می‌دهد.

با اثبات این روش، پژوهشگران امیدوارند بتوانند از نتایج این تحقیق، برای کنترل دیابت نوع ۲ استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها