بیش از دوهزار دقیقه برنامه درباره محیط زیست، در شش ماه اول امسال در صدا و سیما تولید و پخش شده است.
کد خبر: ۸۶۳۱۵۷
تلاش رسانه ملی برای حفظ محیط زیست

در گزارشی که اداره کل آمار و توسعه فناوری اطلاعات سازمان صدا و سیما منتشر کرده بیش از 2000 دقیقه برنامه در شش ماه اول امسال به موضوع محیط زیست و توسعه پایدار اختصاص داشته است.

بر اساس اطلاعات گردآوری شده از معاونت های رسانه ملی، معاونت های خبر و امور مجلس و شهرستان های این سازمان، بیشترین میزان پخش برنامه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار را بر عهده داشته اند بطوری که معاونت خبر در این مدت 740 دقیقه گزارش خبری و مستندخبری را به موضوع مذکور اختصاص داده و مراکز استانی صدا و سیما نزدیک به 600 دقیقه برنامه در این زمینه تهیه و پخش کرده است.

شبکه های تلویزیونی در شش ماه اول امسال با پخش برنامه ها و مستند های مختلف در ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست سهم بسزایی داشته اند و در برنامه هایی نظیر اقلیم ایران، حیات آبی، محیط زیست برای همه، احترام به محیط زیست و «طبیعت 360 درجه» تلاش زیادی برای تشریح وضع موجود و تاکید بر الزامات حفظ محیط زیست کرده اند.

این شبکه ها در برنامه های پر مخاطب خود نیز مثل خندوانه، سیمای خانواده، صبحی دیگر و سلام تهران کوشیده اند به شکل های مختلف، دوستی با محیط زیست و اهمیت آن در توسعه را گوشزد کنند.

این برنامه ها عمدتا با دعوت از کارشناسان و تهیه مستند هایی از وضع محیط زیست، هشدارهایی را برای جلوگیری از نابودی محیط زیست و نقش آن در توسعه کشور به مخاطبان خاص و عام داده اند.

بیشترین گزارش های مستندی که درباره وضع محیط زیست در سیما پخش شده از مراکز استانی صدا و سیما رسیده است.

این مراکز با استفاده از گستردگی دامنه فعالیتشان توانسته اند از اتفاقات مثبت و منفی مربوط به محیط زیست گزارش تهیه و به شبکه های سراسری ارسال کنند ضمن آنکه در برنامه های زنده مراکز صدا و سیما گفت و گوهای بسیاری در این باره ترتیب داده شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در میان این مراکز نیز گلستان، البرز،چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و ایلام از فعالترین مراکز در تبیین و تشریح وضع موجود محیط زیست بوده اند.

سهم شبکه های رادیویی نیز در گزارش اداره کل آمار و توسعه فن آوری در زمینه حفظ محیط زیست قابل توجه بوده بطوری که این شبکه ها با تولید و پخش برنامه هایی مانند سلام ایران، انسان و طبیعت، سرزمین من و با طبیعت توصیه های موثری را در باره حفظ محیط زیست و اهمیت آن به مخاطبانشان ارائه کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها