کشتی راستین

تازه‌ترین عنوان از سری بازی‌های یکه‌تاز Yuke’s بر مبنای شو‌/‌ ورزش کشتی کچ، این سری را چند قدم جلوتر برده و روزهایی طلایی برایش رقم زده که گرچه شباهت ذاتی چندانی با دیگر عناوین ممتاز این سری (مانند Smackdown اولی و Smackdown vs. Raw اولی) ندارد، از دری دیگر وارد شده و آبروداری کرده است.
کد خبر: ۸۵۸۴۴۷
کشتی راستین

به گزارش جام جم کلیک ، سازندگان در نسخه سال 2016 این بازی رویکرد واقعگرایی سال گذشته را تقویت کرده و یک بازی فوق‌العاده با پیچیدگی قابل تحسین روانه بازار کرده‌اند که هر هوادار وفادار این ورزش را راضی خواهد کرد.

ورشکستگی و بسته شدن THQ برای خیلی از گیمرها دردناک بود. این ناشر با وجود تمام کاستی‌هایی که در برخی بازی‌هایش به چشم می‌خورد، از عناوینی حمایت می‌کرد که رنگ و بوی خاص خود را داشتند و هرکدام به نحوی در خاطر گیمرها ماندگار شدند.

پس از انحلال این شرکت، هر کدام از زیرمجموعه‌هایش تحت‌لیسانس یک شرکت دیگر ادامه حیات یافته و بعضی هم کلا از میدان به در شدند.

البته این ماجرا برای Yuke’s که یک شرکت ژاپنی و مالک عمده سهام کشتی کچ در آن کشور است، به گونه‌ای دیگر بود.

آنها با 2K games با پیشینه‌ای درخشان در انتشار بازی‌های قابل تامل قرارداد بستند و این بازی را تحت پرچم جدید منتشر کردند. آغاز راه کمی مشکل بود، اما همکاری جدید خوبی با این سری بازی قدمت‌دار شکل گرفت.

کم‌کم ظاهر این بازی متحول شد، سپس رویکرد ناخوشایند آن که طی سال‌های 2008 به بعد، هر سال به سادگی مفرط کنترل‌ها (و البته ضعیف‌تر شدنشان) انجامید، به سمت واقعگرایی و پیچیدگی بیشتر پیش رفت.

سال گذشته آغازگر یک تحول عظیم در این سری بود و سازندگان نقاب سادگی را از چهره کنار زدند و این بار به قیمت کاهش مجموعه کشتی‌گیران و مدهای مختلف بازی، حسابی به سر و گوش آن دستی کشیدند. امسال شاهد حرکت مضاعف این بازی در این جهت هستیم.

سال گذشته دو سیستم بنیه و کشتی زنجیره‌ای به بازی اضافه شد. امسال تحولاتی دیگر را در بازی شاهدیم که بیش از پیش به عمق آن می‌افزاید.

شاید اصلی‌ترین مورد، سیستم فن معکوس باشد که فنون معکوس را به یک منبع محدود با بازیابی آهسته تبدیل کرده است.

اگر آن را درست مدیریت کنید، در انتهای مسابقات طاقتفرسا می‌توانید دمار از روزگار حریف دربیاورید، در حالی که حریف بی‌پروای شما قادر به دفاع نخواهد بود.

این مورد در عین افزودن یک لایه فکری به بازی، شرایط را برای تنوع در رقابت‌ها نیز هموارتر کرده است؛ زیرا بعضی کشتی‌گیران دارای فنون معکوس بیشتری هستند.

از طرف دیگر در مسابقات واقعی کشتی کچ می‌بینیم گاهی دو کشتی‌گیر با هم دست به گریبان شده و از این فرصت برای بازیابی نفس استفاده می‌کنند.

این سیستم با هوشمندی در بازی پیاده شده است و از طریق آن می‌توانید در عین بازیابی انرژی خود، انرژی حریف را تضعیف کنید.

حرکاتی که پیش از این به ندرت نقش حیاتی در بازی ایفا می‌کردند، مانند غلت خوردن به خارج از رینگ یا استفاده از مدیر برنامه‌ها برای جلب توجه حریف، به گزینه‌های کاملا کاربردی تبدیل شده‌اند.

مثلا می‌توانید در صورت نزدیکی حریف به اجرای فن تمام‌کننده، روی زمین دراز کشیده و بگذارید وقتش را با لگد زدن تلف کند.

از سوی دیگر یافتن حرکاتی که بیشترین فضای زمانی را برای عمل کردن در اختیار بازیکن می‌گذارد، به یک گزینه مهم تبدیل شده است. به طور کل مسابقات در این نسخه به‌شدت پویاتر و فکری‌تر شده‌ است.

البته این نسخه بدون ایراد نیست. بزرگ‌ترین ضعف بازی به بخش داستانی برمی‌گردد. در این بخش انسجام لازم دیده نمی‌شود.

بین ورود به رینگ و مسابقه، دیگر شاهد صحنه بارگذاری نیستیم، اما زمان‌های بارگذاری عذاب‌آور برای پیش‌نمایش یک تکه لباس در مد «ساخت کشتی‌گیر» واقعا پس‌زننده عمل می‌کنند

گاهی هوش مصنوعی بازی عالی عمل کرده و یادآور کشتی‌گیرهای حقیقی می‌شود و گاه شاهد ناکارآمدی‌اش هستیم.

این شدت و ضعف‌ها به دیگر بخش‌ها نیز سرایت می‌کند. برای مثال بعضی از کشتی‌گیرها و انیمیشن‌های ورودشان بی‌نظیر کار شده، در حالی که برای بعضی دیگر به‌شدت مصنوعی است.

یکی از خوشایندترین تغییرات این قسمت، بهبود گزارشگری بازی است. این‌بار تکرر در دیالوگ‌ها کم شده و اطلاعات دقیق از سابقه کشتی‌گیران افزایش یافته است.

با این حال هنوز هم تعداد توصیف‌های تعمیمی زیاد است، البته نه در آن حد که لذت بازی را مخدوش کند.

بزرگ‌ترین انتقادی که به نسخه پارسال وارد بود، تعداد پایین کشتی‌گیران، همچنین کمبود مدها و محتوا نسبت به نسخه سال قبلش بود. این نسخه بهبود قابل توجهی داشته است.

تعداد کشتی‌گیران دیوانه‌کننده است. 120 کشتی‌گیر مختلف در این نسخه از بازی گنجانده شده است.

این عمل به تنوعی که هواداران انتظارش را داشتند افزوده است. بسیاری از مدها نیز برگشته ‌است. هنوز تعدادی از آنها مانند Backstage Brawl و 2out of 3 falls غایب هستند، اما تعدد مدها آن‌ قدر است که هر مخاطبی را راضی کند.

مدهای اصلی بازی مانند ساخت کشتی‌گیر و مد حرفه‌ای رشد قابل توجهی یافته ‌است. مد حرفه‌ای به جای ختم شدن به یک wrestlemania، چند سال متوالی را پوشش می‌دهد. مد ساخت دیوار، کمربند و ورزشگاه هم برگشته‌اند.

مد ساخت کشتی‌گیر هم به یکسری عنصر نو مجهز شده است. مثلا اسلایدری مخصوص به آن افزوده شده که با جابه‌جا کردنش می‌توانید رفتار و عملکرد کشتی‌گیر خود را در رینگ تعیین کنید.

مد 2K Showcase نیز حضور مجدد یافته و ترکیبی فوق‌العاده از بازسازی تاریخ و فانتزی به مخاطب عرضه می‌دارد.

هنوز جای خالی مد ساخت داستان و ساخت حرکت خالی است، اما حتی بدون آنها و فقط با مدهای کنونی نیز می‌توان ساعت‌هایی طولانی خود را سرگرم کرد.

به طور کلی تصمیم شجاعانه سازندگان برای دادن رنگ و بویی واقعی‌تر و عمق بخشیدن به این سری پرسابقه موثر بوده است.

شاید دیگران مخالفت کنند، اما این بهترین نسخه کشتی کچ است که نزدیک به یک دهه اخیر به بازار عرضه شده است.

WWE 2k16

پلتفرم PC

ناشر 2K Sports

سازنده Yuke’s

سبک استراتژی

امتیاز 8

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها