سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از قطعی شدن اهداف و سیاست‌های بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۶۹۱

به گزارش فارس، علی‌اکبر اشعری با بیان این که پس از به تصویب رسیدن چارچوب واگذاری مدیریت و اجرای نمایشگاه به تشکل‌های نشر، در ششمین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اهداف و سیاست‌های نمایشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی تعیین شد، گفت: ایجاد فرصت اقتصادی برای همه حلقه‌های نشر، عرضه ابتکارات، مزیت‌های رقابتی و ظرفیت‌های همه ارکان و کنشگران صنعت نشر کشور اعم از پدیدآورندگان، ناشران، توزیع‌کنندگان، ترویج کنندگان و کتابفروشان، تقویت حضور صنعت نشر ایران در مبادلات فرهنگی و تجاری بین‌المللی (دیپلماسی فرهنگی)، ترویج کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان مشتریان و علاقه‌مندان تازه‌های کتاب به عنوان اهداف پنجگانه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تصویب شورا رسید.

اشعری با اشاره به گسترش فناوری‌ها و صورت‌های جدید کتاب عنوان کرد: با گسترش فضای مجازی و صورت‌های جدید کتاب توجه به فناوری‌های جدید در حوزه کتابخوانی ضروری است. در این جلسه توجه به فناوری‌های نوین کتابخوانی در نمایشگاه کتاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد در جلسه‌ای جداگانه از کارشناسان این حوزه دعوت شود تا درباره آینده کتاب دیگاه‌های خود را ارائه کنند و پس از آن درباره چگونگی حضور این ناشران در نمایشگاه تصمیم‌گیری شود.

ششمین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز گذشته با حضور اکثریت اعضای شورا به ریاست سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها