نه به آن‌که هر جا می‌رسیدند کلنگ می‌زدند نه به این‌که قحطی کلنگ است و یا هرجا زده می‌شود گیر می‌کند.حالا این چه ربطی به آن دارد؟! ماجرا در وزارتخانه عریض و طویل ورزش و جوانان اتفاق افتاد؛ وزیر محترم که دست بر قضا خودش هم ورزشکار و دانشگاهی است، در سفرهای استانی خود به‌شدت بر مدیریت گذشتگان خرده گرفته و تاکید می‌کند کلنگ‌ ‌به‌تنهایی دردی را دوا نمی‌کند ابتدا باید کار نیمه را تمام کرد و سپس به سراغ کلنگ رفت.
کد خبر: ۸۴۴۰۵۲
اندر احوالات وزارت ورزش و جوانان

به گزارش جام جم آنلاین، البته وزیر حرف‌های دیگری هم زد و در عین حال گفت: به دنبال محکوم کردن گذشتگان نیستیم، اما باید بگوییم گاهی اوقات اقداماتی انجام می‌دهیم که اثراتش تا سال‌ها باقی می‌ماند. این جمله وزیر دوپهلو ولی معنادار بود که غیر مستقیم حال و روز ورزش ما را حکایت می‌کند. مصداق بارز آن پول‌های کلانی است که در فوتبال رد و بدل می‌شود و بسیار کسانی که ره صدساله را یک شبه می‌پیمایند، در حالی که سرمایه‌گذاری در فوتبال پایه و اصلاح زیرساخت‌ها به درستی انجام نمی‌شود و از داشتن ورزشگاه‌های‌ استاندارد محروم هستیم.

به‌جرات می‌توان گفت‎‎‎‏‏‎ مشکل این روزهای فوتبال ایران کمبود پول و منابع مالی نیست. وقتی بدون کارشناسی و بی‌حساب خرج می‌کنیم نتیجه‌اش میدان دادن به دلالان است و بالا بردن توقع بازیکنانی که فوتبال را کعبه آمال خود می‌بینند. به‌عبارت دیگر پولی که از ورزش کسب می‌شود برای ورزش خرج نمی‌شود که اگر غیر از این بود شاهد این همه ناکامی نمایندگان فوتبال ایران در مسابقات بین‌المللی نبودیم.

متاسفانه مدیران فرمایشی در ورزش زیاد شده و اهل فن از گود، جا مانده‌اند تا جایی که اکنون چهره فوتبال در اذهان عمومی مخدوش است. خلاصه اینکه حال وزارتخانه عریض و طویل ورزش و جوانان این روزها خوش نیست، وزارتخانه‌ای که با ادغام سازمان تربیت‌بدنی و ورزش و جوانان در اواخر سال 89 به تصویب مجلس رسید به این امید که شاهد توسعه بیشتر ورزش در جامعه باشیم این روزها با بحران‌های خودساخته مواجه است.

انبوه طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در کنار ناکامی‌های ورزشکاران گواه این مطلب است که باید هر کاری را به موقع و براساس منابع مالی و منافع ملی کشور اجرا کرد، در غیر این‌صورت جز زخمی کردن پروژه‌ها و بالا بردن توقعات مردم کار خاصی نکرده‌ایم.

رضا گلین شریف دینی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها